Overgang fra to til tre barn

Montro93

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Noen her som har flere enn to barn? Hvordan synes dere overgangen var? Hva er deres erfaringer med å bli «outnumbered» som foreldre?:nailbiting::angelic:

Selv synes jeg overgangen fra 0-1 barn var større enn overgangen fra 1-2. Livet forandret seg med det første barnet og alt var nytt. Nummer to gled liksom inn i en allerede etablert familietilværelse. Det var så klart sjukt travelt og tøft med søskensjalusi etc, men hadde en mye større trygghet og indre ro ved å gjøre det for andre gang og nøt nyfødttiden skikkelig.

Gleder meg veldig til å gjøre dette for tredje gang, men er samtidig spent på hvordan det blir å være færre voksne enn barn i hus :p
 
Tror det har veldig mye å si hvilke alder det er på ungene. Når vi gikk de 2 til 3 var daværende yngste 7år, og veldig selvstendig på mange områder. Hun kunne også støttes, lekes med, ses og anerkjennes uten og nødvendigvis være helt på fysisk.

Egentlig mer spent denne gangen når minste er 3 år, og en helt annen type som krever en del. Men nå er jo de to eldste enda eldre, samtidig har de helt andre behov så vi voksne deler oss allerede litt inn i en som tar de to eldste, og en er med minstemann.
 
Jeg er spent på det samme, jeg syntes overgangen fra 1 til 2 var veldig enkel egentlig, og håper virkelig det blir mer av det samme nå. Blir litt større aldersforskjell nå, men er sikkert både fordeler og ulemper der.
 
Jeg lurer veldig på det her å. Minste jente er 2. Hun fyller 3 ei lita stund etterpå. Eldste jenta er fylt 9 da.
 
Har tenkt på det samme selv. Jeg fikk mine to første med 2,5 års mellomrom og det er noen år siden. De kommer til å være 10 og 13 når LilleTrille kommer. Gleder meg til å kunne nyte denne babyen mer. Gjorde det med de to første og men det var ganske tøft med to tette, samt at jeg bestemte meg å ta en bachelor på fulltid midt oppi dette her
 
Er også spent. Yngste vil være 2 år og 3mnd og eldste 3 år og 9 mnd når baby kommer.
 
Når minste her på snart 3 kom, så var eldstemann 7 år og ho andre 5.
Var så store og hjalp masse til. Det var veldig behagelig :)
 
Back
Topp