Overgang fra sprinkelseng

Beken

Betatt av forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg lurer litt på hvor lenge barna deres sov i sprinkelseng, og hva gikk dere over til? Jenta vår på 2 sover fortsatt helt fint i sprinkelseng. Hun har ikke vist noe tegn til forsøk på å klatre ut, men regner med det bare er et tidsspørsmål. :rolleyes:
 
3 år og noen måneder. Gått over til sånn seng som kan dras lenger og lenger ut. Husker ikke hva det heter:p
 
3 år og noen måneder. Gått over til sånn seng som kan dras lenger og lenger ut. Husker ikke hva det heter:p

Vokseseng :p

Her har vi akkurat gått over til sånn seng, 2.5år. Ikke fordi hun ikke trivdes i sprinkelseng, men pga lengden.
 
Vi bytta da han var 2 år og 8 mnd, pga lengden. Klatra aldri ut. :)
 
Vokseseng :p

Her har vi akkurat gått over til sånn seng, 2.5år. Ikke fordi hun ikke trivdes i sprinkelseng, men pga lengden.
Vokseseng ja:p Var egentlig ikke nødvendig her heller. God plass enda. Han begynte å hoppe over, men var ikke interessert i ny seng.
 
3 år og noen måneder. Gått over til sånn seng som kan dras lenger og lenger ut. Husker ikke hva det heter:p
Vokseseng :p

Her har vi akkurat gått over til sånn seng, 2.5år. Ikke fordi hun ikke trivdes i sprinkelseng, men pga lengden.
Det er vokseseng jeg har tenkt på selv. :happy: Sprinkelsenga hun sover i nå er det god plass i, så jeg avventer noen måneder til, tenker jeg. Godt å høre at det er barn som ikke klatrer ut også. Er liksom litt redd for at hun skal finne på å klatre midt på natta når jeg ikke ser på og falle og slå seg :sour:
 
Mine to største prøvde aldri å klatre ut. De fikk voksenseng til 3 årsdagen. Har sengehest. Minstemann er 1 1/2 år og planen er at hun også skal få voksenseng når hun blir 3 år.
 
Det er vokseseng jeg har tenkt på selv. :happy: Sprinkelsenga hun sover i nå er det god plass i, så jeg avventer noen måneder til, tenker jeg. Godt å høre at det er barn som ikke klatrer ut også. Er liksom litt redd for at hun skal finne på å klatre midt på natta når jeg ikke ser på og falle og slå seg :sour:
Min ble 2 i februar, han har nå startet å hoppe ut. Men det tar seriøst 3 sekund fra han starter til han er over :hilarious: satt opp trappegrind i bunnen av trapp, så han står der og sier ifra(skriker på morningen) når han vil opp :p
 
Mine to største prøvde aldri å klatre ut. De fikk voksenseng til 3 årsdagen. Har sengehest. Minstemann er 1 1/2 år og planen er at hun også skal få voksenseng når hun blir 3 år.
Ja, voksenseng med sengehest er også en mulighet. Også så fin måte å markere 3-årsdagen på. Sikkert veldig stas å få storseng. :happy:
 
Min ble 2 i februar, han har nå startet å hoppe ut. Men det tar seriøst 3 sekund fra han starter til han er over :hilarious: satt opp trappegrind i bunnen av trapp, så han står der og sier ifra(skriker på morningen) når han vil opp :p
Hopper han bare ut om morgenen, eller kommer han ut i løpet av natta også?
 
Ja, voksenseng med sengehest er også en mulighet. Også så fin måte å markere 3-årsdagen på. Sikkert veldig stas å få storseng. :happy:

ja det var kjempestas. Vi synes det var litt bortkastet å kjøpe junior seng for en kort periode når de fint kan sove i voksenseng. Men vet at mange her inne kjøper juniorseng først.
 
Hopper han bare ut om morgenen, eller kommer han ut i løpet av natta også?
Har bare hoppet ut en gang på natta, men han gjorde ikke noe annet en å stå å vente til jeg kom og puttet han tilbake :happy: sov på rommet ved siden av han de første dagene etter han hadde hoppet ut, bare for å se om han begynte å surre rundt, men gjorde ikke det ☺️
 
Her har vi egentlig aldri brukt sprinkelsengen men har samsovet.


Hun er 2,5 år og vi kjøpte nettopp en voksen seng til hun type ikea brimnes daybed, slik at den kan vare i lang tid, med sengehest når hun evnt skal bruke den alene, men pr nå har vi den trekkt ut som dobbeltseng så jeg sover der med hun siden hun synes det er så skummelt å sove alene enda.

Super fornøyd med at senga har så mange bruksmuligheter og god oppbevaring i skuffer under så det gjør ikke noe at den tar pittelitt større plass enn en junior seng:)
 
Mine eldste har gått fra samsoving til vanlig enkeltseng :) Har vært best sånn for da kan vi ligge ved siden av å lese på kveld.
 
Eldste fekk stor seng då ho var 2 år og 2 mnd. Var gravid med lillesøster så ville at eldste skulle bli vant til stor seng i god tid før, sånn at ikkje lillesøster overtok sprinkelsenga på direkten etterpå...

Lillesøster bytta rett før ho blei 2 år. Skulle ha nytt klesskap og litt anna til rommet hennes så kjøpte seng samtidig.

Begge har flytta rett i voksenseng. Har ei frå IKEA som ein kan snu opp ned og bruke som høgseng også. Eldste bruker den sånn mens yngste har den lave varianten. Brukte sengehest til Eldste. Yngste ligger så stille at ho ikkje trenger det, har berre ein komode som står innat i hodeenden. Hadde sikkert ikkje trengt den heller.
 
Her har vi egentlig aldri brukt sprinkelsengen men har samsovet.


Hun er 2,5 år og vi kjøpte nettopp en voksen seng til hun type ikea brimnes daybed, slik at den kan vare i lang tid, med sengehest når hun evnt skal bruke den alene, men pr nå har vi den trekkt ut som dobbeltseng så jeg sover der med hun siden hun synes det er så skummelt å sove alene enda.

Super fornøyd med at senga har så mange bruksmuligheter og god oppbevaring i skuffer under så det gjør ikke noe at den tar pittelitt større plass enn en junior seng:)
Så med sånn seng som kan trekkes ut. Det skal jeg sannelig vurdere. :D Vi samsov til hun var ca 4 1/2 måned. Jeg kunne godt hatt henne ved siden av meg lengre, men mannen syntes det ble så masse "olstring" og han sov dårlig, så da kom sprinkelsenga inn i bildet. :rolleyes: Vi har hatt henne på eget rom fra hun var 15 måneder og det går veldig fint. Vi har en gjesteseng på rommet hennes hvor en av oss sover ved behov, men med en uttrekksseng hadde vi jo faktisk slått to fluer i en smekk. :happy: Hadde jo tatt vesentlig mindre gulvplass enn å ta inn en vokseseng/juniorseng/voksenseng i tillegg til å ha gjestesenga der. :hilarious:
 
Så med sånn seng som kan trekkes ut. Det skal jeg sannelig vurdere. :D Vi samsov til hun var ca 4 1/2 måned. Jeg kunne godt hatt henne ved siden av meg lengre, men mannen syntes det ble så masse "olstring" og han sov dårlig, så da kom sprinkelsenga inn i bildet. :rolleyes: Vi har hatt henne på eget rom fra hun var 15 måneder og det går veldig fint. Vi har en gjesteseng på rommet hennes hvor en av oss sover ved behov, men med en uttrekksseng hadde vi jo faktisk slått to fluer i en smekk. :happy: Hadde jo tatt vesentlig mindre gulvplass enn å ta inn en vokseseng/juniorseng/voksenseng i tillegg til å ha gjestesenga der. :hilarious:

ja det var mye slik også, bare at vi har aldri fått til soving i sprinkelseng, hun har vært veldig avhengig av meg på natta siden fødsel, har slitt med mye magevondt på nattestid så det er ikke så rart, å nå som det har begynt å gå over så er hun veldig redd av seg å synes det er så skummelt å sove alene så regner med jeg kommer til å ligge sammen med henne på rommet hennes en stund til hun føler seg mer trygg:)

og da synes jeg den løsning en var ganske god:) tenker at vi har dekket så mange bruksområdet med en slik løsning, når det ikke er behov for at jeg sover der lenger så skyver vi bare inn senga og vips er det enkeltseng. Men så er det jo praktisk å ha opp å frem i tid også om det kommer overnattingsgjester, og skuffene under rommer ganske mye akuratt nå har den hele bamsesamlingen hennes.
 
Back
Topp