Overgang fra MME til kumelk?

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Når og hvordan gjorde du det?
 
Følger denne. Mini blir 1 år neste uke og jeg stod egentlig klar med vanlig melk i dag, men pingla ut:) Har egentlig hørt fra andre at de bare bytta, så tenkte vi skulle prøve ei flaske og se..
 
Er da bare å gi litt og litt for eksempel. Her fikk han fortsatt mme etter han fylte ett år, men det var mest fordi det var billigere enn å bruke kumelk da han fikk flaske både om morgenen, før han la seg og hvis han våknet om natten. Ellers fikk han vanlig melk på tutekopp
 
Dette lurer jeg og på. Lille ble 1 år i dag og får fremdeles en god del MME. En flaske på kvelden etter grøt (ca. 200 ml) og en flaske på morgen/natt. Vet virkelig ikke hvordan vi skal klare å trappe ned eller bytte ut. Har prøvd med vann på natt av og til og det blir ikke godkjent, ei heller grøt til frokost.
 
Dette lurer jeg og på. Lille ble 1 år i dag og får fremdeles en god del MME. En flaske på kvelden etter grøt (ca. 200 ml) og en flaske på morgen/natt. Vet virkelig ikke hvordan vi skal klare å trappe ned eller bytte ut. Har prøvd med vann på natt av og til og det blir ikke godkjent, ei heller grøt til frokost.
Gratulerer med dagen! :dance011

De siste dagene har jeg forsøkt å bytte ut 30 ml av melka med kumelk. Det har gått helt fint. Ingen reaksjon på magen heller.
Tenker øke sakte til det kun er kumelk.
Det vanskelige er å få hun til å drikke den kald, for det ble ikke godtatt her i hvert fall :p
 
Minste min blir 1 år neste uke og vi har gradvis introdusert meieriprodukter. Prim, ost, yoghurt osv. :)
 
Trodde man ikke ga kumelk på flaske som mme, men bare innførte kumelk til måltider som tørstedrikke? Etter at jeg slutta nattamming en får jeg bare ikke til å pumpe ut noe særlig, babyen får dog slukt i seg en del virker det som. Så hvis jeg skal bort på kveldstid får man litt MME på flaske før natta. Kommer ikke til å bytte det ut med oppvarmet kumelk tror jeg :)
Men gir litt yoghurt av og til, og han får rømme, ost og fløte i mat.
 
Må bare oppdatere her etter vi var på ettårskontroll i dag. Spurte hs hvordan vi skulle innføre, og fikk anbefalt som tørstedrikk i tutekopp ved måltider. Dagsmengde kumelk skulle ikke overstige 5 dl per døgn medberegna evt yoghurt, fordi kalsiummengden kunne ødelegge for jernopptak. Visste ikke om det jeg :bag:
Men tenkte vi kunne prøve litt til brødmaten etterhvert. :)
 
Må bare oppdatere her etter vi var på ettårskontroll i dag. Spurte hs hvordan vi skulle innføre, og fikk anbefalt som tørstedrikk i tutekopp ved måltider. Dagsmengde kumelk skulle ikke overstige 5 dl per døgn medberegna evt yoghurt, fordi kalsiummengden kunne ødelegge for jernopptak. Visste ikke om det jeg :bag:
Men tenkte vi kunne prøve litt til brødmaten etterhvert. :)

Kjekt å vite! :)

Min lille foretrekker vann som tørstedrikk på dagen og får bare 3 dl mme totalt i døgnet fordelt på morgen- og kveldsflaske. Da kan det godt hende vi kan gjøre som vi først tenkte å bare bytte mme med kumelk.
Kontroll i slutten av mnd, så vi får se hva hs sier :)
 
Kjekt å vite! :)

Min lille foretrekker vann som tørstedrikk på dagen og får bare 3 dl mme totalt i døgnet fordelt på morgen- og kveldsflaske. Da kan det godt hende vi kan gjøre som vi først tenkte å bare bytte mme med kumelk.
Kontroll i slutten av mnd, så vi får se hva hs sier :)

Ja, tror vi kommer til å ha mest vann som tørstedrikk her også. Han er veldig glad i det. Ja 3 dl er jo ikke så lite. Hvis andre legger her, får han 50-80 ml melk så er ikke store mengdene han evt drikker av det heller. :)
 
Ja, tror vi kommer til å ha mest vann som tørstedrikk her også. Han er veldig glad i det. Ja 3 dl er jo ikke så lite. Hvis andre legger her, får han 50-80 ml melk så er ikke store mengdene han evt drikker av det heller. :)

Han får vel puppen enda i tillegg?
 
Han får vel puppen enda i tillegg?

Ja til vanlig får han bare puppen, det er hvis jeg skal bort før han får kveldspuppen. Etter nattammeslutt klarer jeg ikke pumpe ut noe. Eller jo brukte 45 min sist på å pumpe begge sider og fikk ut 45 ml :hilarious: det blir for tidkrevende altså. Er ikke så ofte uansett.
 
Her er det kumelk morgen og kveld, og vann på dagtid. Har ennå igjen et par pakker med mme så bruker det og litt. Kjekt på kvelden hvis ikke han er så gira på kveldsmat. Føler mme metter bedre?
 
Her er det kumelk morgen og kveld, og vann på dagtid. Har ennå igjen et par pakker med mme så bruker det og litt. Kjekt på kvelden hvis ikke han er så gira på kveldsmat. Føler mme metter bedre?

Har inntrykk av at mme metter bedre ja :)
Varmer du kumelka?
 
Vi ga vann til alle måltider og trapper ned på flasker med MME. Kveldsflaska med MME ville in ha til hun ble 2 år, og fikk, for hun var ellers litt småspist og kresen.

Kumelk innførte vi aldri,hun spiser en yoghurt daglig og er glad i gulost. Hun liker vann og drikker det til alle måltider og mellom måltider.

Eneste melken vi har innimellom hjemme er Biola :)
 
Back
Topp