Overgang fra 2 til 3...

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
Syns 1-2 av verre.
Var utrolig slitsomt de første 2 månedene, så syns jeg nesten det ble lettere med 3 enn 2 :rolleyes:

Trodde jeg skulle merke det, men synes det har gått bra. Barna er 8 og 6 år og 7 mnd. Trodde det skulle bli slitsomt å begynne på nytt igjen, men koser meg veldig. Har mye mer tid til den lille enn det jeg hadde med nr 2 og en 2 åring :-) også en fordel at de andre er så store, klarer seg litt selv, kan vente etc.

Ja, det syns jeg. 10 år mellom nr 1 og 2, så den la jeg ikke merke til. 23 mnd mellom nr 2 og 3. Var totalt kaos og lite koselig de 4 første mnd. Mellomste gikk heller ikke i bhg og var veldig sjalu og det gikk hardt utover lillesøster.

Det kommer nok ann på aldersforskjell mellom barna. Får du tre på tre år er det veldig tøft. Blir det 6 år mellom den midterste og den yngste er det lettere.

Her blir de 7 og 3 før en evt 3 bror eller søster kommer :)

Jeg merket mest når jeg fikk nr 3. Da var det 14 mnd mellom nr 2 og 3 og så var det 2, 5 år mellom 1 og 2. Men fortsatt så syns jeg at jeg har en arm for lite altså og nå er minste 10 mnd.

Her blir de 7 og 3 før en evt 3 bror eller søster kommer :)
Eg har ein på 7 og ei på 3. Venter Nr 3 om 10 uker. Tror det går fint. Eneste problemet er at vi får det mer travelt om morgenen når vis skal ut døra og levere på skole og i barnehagen. Og vis babyen Såver lite blir eg trøtt :p eller så er dei 2 eldste så store at dei klarer og vente litt :)

Her har det gått veldig greit, men det er stor aldersforskjell mellom nr 2 og nr 3. Ingen sjalusi. På sett og vis så er vi også tre voksne, siden de to eldste har en annen pappa.

Tror jeg kunne fått trillinger nå og likevel konkludert med det samme: den mest merkbare overgangen var fra 0 til 1.
Mine tre kom i løpet av 4 år.

Nei, egentlig ikke. En baby er jo arbeid uansett, og min tredje er nok den av mine det har vært mest arbeid med. Men det at jeg har to store barn i tillegg er nesten mer hjelp enn arbeid, tror hverdagen går lettere nå enn da eldste var baby. Blir babyen lei er det alltids noen som kan underholde henne mens jeg dusjer eller lager ferdig middagen. Det er mye hjelp i storesøsken. :) Mine var 4,5 år og 6,5 år da tredje ble født, så de var over den tiden der de måtte passes på fysisk, det letter vel en del. Leksehjelp mens man ammer er bare kos, 2-3-åring som prøver å stikke av er mer stress. Når vi skal ut kler de store på seg selv, jeg har bare babyen og meg selv, da er det ikke stress å komme seg rundt heller. Veldig lettvint med store storesøsken. :)

Her går det veldig greit. Har tre jenter på 4 mnd, 3 år og 6 år. De to største er veldig selvstendige i forhold til at de kan kle på seg og gå på do selv. Hadde de vært yngre og bleiebarn hadde jeg nok hatt noen armer for lite :cat:

Back
Topp