Overforing

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Kan en baby bli overforet? Siste dagene har lille vært ordentlig urolig og masse luft i magen, og særlig på kveld. Vil bare henge i puppen og det er det eneste som hjelper, noe som igjen fører til masse gulping etterpå... I så fall er det ikke rart det ikke er gulping når det er økedøgn? Har ikke bæsjet siden søndag heller, så bare venter på det skal komme noe, da jeg er sikker på det løser problemet. Uansett har noen et godt råd?
Gir minifom og har akkurat kjøpt ammete.

Min blir sånn prompete, sutrete, kavete og må ha konstant tilgang til puppen samme dag eller dagen før han bæsjer. De dagene trykker han mye og promper mye frem til bæsjen kommer. Han bæsjer alt fra hver 1 til 3 ganger i uken. Kanskje bæsjen er på vei? Det kreves en del innsats å få ut noe som har bygget seg opp i noen dager ;)

Kan jo legge til at sirkelbevegelser med to fingre med klokken rundt navlen fungerer godt her for å hjelpe på plagene, og det å sykle med beina og forsiktig dytte de opp inntil navlen. Da får han ut mye luft.

Hvor gammer er lille? Kan det være ett utviklingssprang? Lille her og har vært urolig ei stund nå, spiser masse, sluker luft, gulper og propper. Er ett utviklingssprang når de er 4-5 uker, vi er midt i det nå. ImageUploadedByBV Forum1455127022.734125.jpg

Hvor gammer er lille? Kan det være ett utviklingssprang? Lille her og har vært urolig ei stund nå, spiser masse, sluker luft, gulper og propper. Er ett utviklingssprang når de er 4-5 uker, vi er midt i det nå. Vis vedlegget 161280
Er 22 dager gammel. Hadde økedøgn for 10-11 dager siden, men det virker ikke som det er det nå. Virker på en måte som om siden det ikke kommer noe bakveien så blir det masse gulping i stedet...

Kan jo legge til at sirkelbevegelser med to fingre med klokken rundt navlen fungerer godt her for å hjelpe på plagene, og det å sykle med beina og forsiktig dytte de opp inntil navlen. Da får han ut mye luft.
Ja det har jeg prøvd, og det kommer litt luft da. Har prøvd litt babymassasje også, men det liker ikke hun spesielt godt...

Sånn er det her og om dagen, men ammete funker ganske greit her. Tenkte jeg skulle gi han litt av den ikveld, han får jo ikke sove pga trykkinga stakkar.. Ellers roer han seg veldig når han får henge over armen min (hode ved albuen min). Får vel litt press på magen som tydeligvis hjelper:) fikk også tips av hs om semper dråper og minifom. Kun luft vi sliter med her da, bæsj kommer det relativt mye av, og ofte:p

Mye luft her også, avføring jevnt og trutt og periodevis hyppig.

Hs nevnte minifom, men det er jo for kolikk står det i pakningsvedlegget? Hun har mye luft og plager ved det, men vil ikke si kolikk da, så ofte og lenge griner hun ikke, bare et par timer ubehag på kvelden liksom. Eller, de siste to dagene har hun flyttet det fra 20-22 til 23-01 og det et mer slitsomt....

Mye luft her også, avføring jevnt og trutt og periodevis hyppig.

Hs nevnte minifom, men det er jo for kolikk står det i pakningsvedlegget? Hun har mye luft og plager ved det, men vil ikke si kolikk da, så ofte og lenge griner hun ikke, bare et par timer ubehag på kvelden liksom. Eller, de siste to dagene har hun flyttet det fra 20-22 til 23-01 og det et mer slitsomt....
Minifom gjør luftboblene mindre så det lettere kommer gjennom systemet. Verdt å prøve selv om det ikke er kolikk

Legen anbefalte også, så det er kjøpt og første dose gitt.

Hvert måltid står det. Tre ganger om dagen, sa legen. Fra nå til leggetid har vi ikke definerte måltider, egentlig.

Jeg gir minifom til hoved måltidene ni tolv tre osv. Mellommåltider for han ikke. ..

Har ikke hovedmåltider synes jeg, vi bare ammer i hytt og pine...

Jeg ga før frokost, glemte da vi kom hjem til middag og nå i kveld har jeg egentlig ammet siden middag. Hun sovner trolig snart, så får vi gi før vi legger oss, da spiser hun jo igjen.
Prøve å få mer mønster på det.

Back
Topp