Overføring av penger til feil konto

Tanntrollet09

Forumet er livet
Er det mulig å få de tilbake?
Jeg hjalp farmoren min å føre over penger til mannen min i går, men pengene er enda ikke kommet inn på hans konto. Så nå er jeg drit redd for at jeg tastet feil kontonummer, selv om jeg dobbelt sjekket to ganger[:(] For det er snakk om en litt høyere sum[:(]
Noen som vet?

Ring banken din på mandag å spør hva du skal gjøre, evnt at de får kontakt med den personen som har motatt pengene!

Masse lykke til å håper det ordner seg [;)]

Kommer nok på mandag eller tirsdag, skal du se... [;)] Er for forskjellige banker kan det ta et par dager, og enda fler når det er over helgen... [:D]

Ja, jeg har tenkt det, så skal jeg få farmor til å sjekke hvilket kontonummer det ble sendt til. Håper selvfølgelig at det bare er en treghet i systemet fordi at det er helg, men alt annet er gått inn og ut av konto som normalt[:(] Men det står jo når du godkjenner overføringen at alle signeringer er bindene

Har dem samme bank?
Hvis ikke er det ikke unormalt at det kan ta noen dager.
Er jo helg i tillegg så da går det neppe fortere.

Ellers har du vell ikke krav på å få pengene tilbake om det er du som har overført feil.
Noen kan nok være behjelpelig med å spore opp personen som har fått pengene, men det er goodwill.

Lykke til.
Håper det ordner seg.

ORIGINAL: Dalarama

kommer ann på hvem konto dere har da..

har han sparebanken hun dnb feks.. kan det ta 3 dager..

samme om hun har sparebank oslo og han sparebank østfold feks,,

Ja, det er snakk om to forskjellige banker, men det kom en ny greie fra nyttår om at pengene skal være inn på konto innen x antall minutter uansett hvilken bank man hører til (det skulle værtfall det)

er det snakk om to forskjellige så tar det lenger tid, det kan det gjør om en har samme bank og det er helg også [;)]

Ja, jeg krysser fingrene for at dere har rett[:)] Hvis ikke må jeg kjøpe meg vaskebrett og vaske klærne i elva[:(][&o][8D]

ORIGINAL: Tanntrollet09

Er det mulig å få de tilbake?
Jeg hjalp farmoren min å føre over penger til mannen min i går, men pengene er enda ikke kommet inn på hans konto. Så nå er jeg drit redd for at jeg tastet feil kontonummer, selv om jeg dobbelt sjekket to ganger[:(] For det er snakk om en litt høyere sum[:(]
Noen som vet?

Når i går var det?
Kommer gjerne ikke før på mandag.[;)]

Det kommer aldri inn penger mellom fredag ettermiddag og mandag morgen. Hvis det ikke er egne konti el.l.

Går det ikke ann å sjekke på de pengene som er utbetalt da ?

Går med sparebank1 som jeg hører til. Da kan jeg se hva jeg har overført til hvilket kontonr. Så får man jo sjekka om det er riktig nr vaffal .. ?

jeg aner ikke hvordan det fungerer med å få penger tilbake, men om du har dobbelsjekket kontonr så kommer de sikkert på mandag[:)] Om f.eks overfører til meg på en fredag, så har jeg de aldri før mandag.. Har aldri skjedd at de er kommet inn før så lenge de er overført fredag. Kun om det er samme bank selvfølgelig 

ORIGINAL: Chiapjusk

Går med sparebank1 som jeg hører til. Da kan jeg se hva jeg har overført til hvilket kontonr. Så får man jo sjekka om det er riktig nr vaffal .. ?

Overførte pengene i går mellom kl 18 og 19 ca.

Jo, jeg skal ringe farmor å få henne til å sjekke hvilket kontonummer, men fant ut jeg ikke kunne ringe nå siden klokken er så mye. Så hun skal få sjekke det i morgen tidlig. Jeg er bare så vant til at jeg har pengene på konto ganske kjapt etter overføring, men da er det snakk om samme bank da.

Jo, jeg skal ringe farmor å få henne til å sjekke hvilket kontonummer, men fant ut jeg ikke kunne ringe nå siden klokken er så mye. Så hun skal få sjekke det i morgen tidlig. Jeg er bare så vant til at jeg har pengene på konto ganske kjapt etter overføring, men da er det snakk om samme bank da.

Da kommer de ikke før på mandag.[;)]

Blir ikke ført noen penger i helgene, så ikke bekymre deg du, kommer nok inn på mandag[:)]

Da kan jeg garantere deg at du ikke får noen penger før på mandag, muligens på ettermiddagen. Umiddelbar overføring skjer stort sett bare mellom egne kontoer. Svært få banker sender noe som helst UT av en konto etter 3-4 på ettermiddagen på hverdag. Antageligvis blir det ikke sendt ut fra hennes bank før tidlig på mandag og dere har pengene mandag ettermiddag, kanskje tirsdag.

Jeg har lønnskonto hos smn å sparekonto hos scandiabanken, på en helgedag så må jeg alltid vente til første virkedag før pengene er på ny konto.

ORIGINAL: Natural Beauty

Ikke rart at de ikke har kommet inn når du sendt såpass sent på kvelden. Har ingen tin å si om det er samme bank eller en annen bank når det ikke er egne kontier du skal overføre til. De er som regel der dagen etter. Men når det er fredag er de der på mandag. Sjekk ihvertfall på mandag etter klokken tolv[:)]

Da jeg hadde Sparebank1 midt-norge kom faktisk overføringer med en gang innenfor samme bank, akkurat som ved overføringer mellom egne konti.[:)]

Det er vanlig at det tar et par dager, så ikke stress enda. Desverre har du ikke rett på å få pengene tilbake med mindre kontoeier godkjenner det så lenge det ikke er banken som har gjort feil.

Jeg klarte å overføre en hel husleie feil (Det er veldig mye penger når man er student gitt!) Og fikk beskjed av banken at de kunne ikke gjøre noe når transaksjonen først var igjennomført, banken hjalp til med å ta kontakt med personen som hadde fått de innpå kontoen feil, men han nektet å levere tilbake... Det ble en hard mnd!

ORIGINAL: PetuniaPickleBottom

Kommer nok på mandag eller tirsdag, skal du se... [;)] Er for forskjellige banker kan det ta et par dager, og enda fler når det er over helgen... [:D]

Back
Topp