overføre pappaperm til mor.

~Ingeborg~

Gift med forumet
Hei.
Er det noen som har prøvd å overføre permisjonen til far over til mor pga. Kronisk sykdom? Når og hvordan gjør man dette? Når man søker permisjon?
Jeg er 19 uker på lørdag.. Har jeg dårlig tid?

Du har ikke dårlig tid. Du kan ikke søke før du er 26 uker på vei. Du må bare skrive dette i søknadsskjemaet og legge ved legeattest. Gå på NAVs hjemmesider og ta en titt på skjemaet. Kan være litt overveldene når man først skal fylle ut, så ta en titt og noter ting som er uklare. Du kan kontakte NAV foreldrepenger på Facebook. Kjempeflott side, og du får raskt svar, ellers kan du dra på ditt lokale NAV kontor. Jeg fikk overført pappamerm, men ikke pga sykdom. Gikk veldig fint. Lykke til! :)

Med førstemann søkte vi om overføring av pappapermen en god stund før min permisjon gikk ut. Gikk fint det :)

Jeg søkte 4 uker før min permisjon gikk ut. De godtok ikke den vi leverte inn før termin, da mye kunne skje på mnd etter fødsel. Var mye styr med å få det i orden, ble noen turer til legen ;)

Jeg søkte om det samtidig som jeg søkte om foreldrepenger,men fikk avslag! Måtte søke igjen, med ny legeerklæring etter at barnet var født var årsaken. Har fått overført pappaperm to ganger tidligere så regner med det går bra denne gangen også!

Back
Topp