Overfølsom..?

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Under middagsselskapet idag kom vi inn på temaet babyfotografering, og jeg og samboeren min fortalte at vi gleder oss til nyfødtfotografering med vår lille baby. Broren min gjorde da et stort poeng ut av at han ikke liker babyer, og gjentok mange ganger at han syns alle babyer er stygge. Han informerte også om at vi ikke trenger å gi noe babybilde til han fordi det er stygt, og at han ikke kommer til å vise noen interesse for babyen vår før han blir et par år gammel.

Jeg har en liten familie og bare en bror, og jeg ble utrolig såret av disse uttalelsene. Forstår selvsagt at ikke alle er like glade i barn, men jeg syns det var unødvendig og ufølsomt å uttrykke dette på denne måten. Jeg responderte med å si at jeg forstår at alle ikke er like glade i babyer, og at det kan være både uvandt og skremmende med små "skjøre" babyer, men at jeg skulle ønske at han kunne ordlagt seg på en annen måte eller for en gangs skyld holdt tankene sine for seg selv. Han svarte da at jeg er fordømt hårsår, og at "da får du være like varsom neste gang du uttaler deg om laksefiske" (hans interesse, som jeg aldri har uttalt meg negativt om)...

Jeg lot være å kommentere saken noe mer, men etter middagen klarte jeg ikke å holde tårene tilbake.. Og nå gråter jeg utrøstelig... Uff, mistenker at hormonene har tatt overhånd og at jeg overreagerer veldig nå! :-(

Kjære deg, forstår deg godt. Det var veldig stygt å si synes jeg. Leit når noen nær en sårer slik. Stor klem til deg.

Kjenner eg ikkje hadde tålt den diskusjonen selv. Men der nokk ikkje meint så vondt som det føles. Og det snur nokk når han ser babyen :) alt nytt kan skape usikkerhet og virke litt skremmende. Er nokk bare hans måte og reagere på når han er utilpass. Men det er ikkje kjekt og høre for på fordet om. Men eg kjenner det er mangen komentarer eg ikkje hadde brydd meg om før som stikker lenge nå. Og føler meg mer truffet en før. Tror ikkje det kun er hormoner. Men blir litt ekstra sårbar desse mnd. Og folk bør tenke litt lenger før dei slenger fra seg sårende komentarer..

Hvis det er typisk han å si sånne ting, så hadde jeg bare prøvd å oversett det. Han snur nok når onkelungen blir født og mener helt sikkert da at den babyen er veldig pen og den eneste pene babyen han har sett :) Noen mangler litt sosiale antenner og plumper ut med upassende kommentarer. Jeg pleide å være sånn selv og ser nå i ettertid hvorfor folk satte et lite spørsmålstegn ved meg :P

huff, for en oppførsel:( Hadde det vært noen av mine som kom med slikt hadde de fått passet påskrevet :mad:
Vi har nok alle mye hormoner for tiden og ser selv at jeg i det ene øyeblikket kan være glad for så å bli lei meg av en liten filleting. For ikke å snakke om den korte lunta :laughing025

Syns de e styggt sakt visst eg ska vara ærlig. Klart det er sårande de førstår eg verkligen spelar ingen roll hur gammal han er sånt sier man bAra ikkje.

Utrolig ufølsomt og barnslig oppførsel! Han burde holde kjeft, og holde sånne teite uttalelser for seg selv! Jeg er i utgangspunktet enig i at babyer normalt ikke er spesielt søte, MEN alle jeg kjenner sine barn og mine er selvsagt unntaket! Hehe;)
Men, han kommer til å angre med en gang han møter lille nevøen, og syns han er vakker! Min bror kunne sikkert sagt det samme fordi han ikke skjønner hvor sårende det kan oppleves, men det er ingen som var hos oss mer og syns min første var søtere enn broren min;)

Du har lov til å gråte :) det er helt vanlig å ta seg nær av ting, og dette var jo direkte ufint mot deg, dere og lille i magen. Håper tårene er tørket:)

Back
Topp