Overdreven nervøs

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg er overdreven nervøs over hva jeg spiser osv nå når jeg er gravid. Å det irriterer meg at jeg er sånn. Jeg har venninner som er gravide og er veldig avslappet over hva di spiser om di maler osv Mens jeg ble uggen etter å ha spist pølse i dag og tenker automatisk at nå har jeg gjort no som skader babyen :rolleyes: Usj, flere som er sånn? Eller er det noen som har noen gode beroligende råd/tips? :)
 
Prøv å holde deg unna de tingene som er anbefalt å droppe. Feks spekemat og myke oster.
Er ingen av tingene som automatisk skader babyen, er bare en ørliten sjans for at det er skadelige bakterier der og da er det best å droppe de. I de aller fleste tilfellene går det bra om man glemmer seg.
Ellers må man bare leve som normalt...
kroppene våre for ofte en værre smell en babyen om det er noe galt.
 
Nei,heldigvis.Følger matportalen ellers lever jeg som normalt:) maler vegger,vasker hus å jobber i hagen feks. Prøver å unngå veldig tunge løft da
 
Prøv å holde deg unna de tingene som er anbefalt å droppe. Feks spekemat og myke oster.
Er ingen av tingene som automatisk skader babyen, er bare en ørliten sjans for at det er skadelige bakterier der og da er det best å droppe de. I de aller fleste tilfellene går det bra om man glemmer seg.
Ellers må man bare leve som normalt...
kroppene våre for ofte en værre smell en babyen om det er noe galt.

Det gjør jeg :) Har holdt meg unna alt som står der, men kjenner jeg er nervøs fordeom. Er jeg ute å spiser tar jeg meg i tenke på om di har vasket salaten godt nok eller stekt kjøttet nok :rolleyes:
 
Jeg er også mye mer forsiktig enn vanlig. Kanskje litt hysterisk, vil noen si. Mannen tar seg av alt som har med kjemikalier å gjøre - maling, plumbo, whitespirit og til og med sterke vaskemidler.

Bekymrer meg ikke, men synes det er kjedelig å være forsiktig.

Har f.eks ikke farget håret, og føler meg sykt ufresh med ettervekst i noen grusomme sjatteringer fordi jeg var uheldig med farginga før jeg ble gravid. Må gå med oppsatt hår hele tida :(

Og litt trist med all maten som går i søpla. Hater å sløse, spiser vanligvis ting som er gått ut på dato og sånn.
 
Jeg er også mye mer forsiktig enn vanlig. Kanskje litt hysterisk, vil noen si. Mannen tar seg av alt som har med kjemikalier å gjøre - maling, plumbo, whitespirit og til og med sterke vaskemidler.

Bekymrer meg ikke, men synes det er kjedelig å være forsiktig.

Har f.eks ikke farget håret, og føler meg sykt ufresh med ettervekst i noen grusomme sjatteringer fordi jeg var uheldig med farginga før jeg ble gravid. Må gå med oppsatt hår hele tida :(

Og litt trist med all maten som går i søpla. Hater å sløse, spiser vanligvis ting som er gått ut på dato og sånn.

Jeg farger håret hos noen som heter pur grønt, det er økologiske produkter og skal ikke være farlig :) Men alle rundt meg går til vanlig frisør, noe jeg gjor med di to eldste. Så d går helt fint om du uner deg en time :)
 
Jeg er overdreven nervøs over hva jeg spiser osv nå når jeg er gravid. Å det irriterer meg at jeg er sånn. Jeg har venninner som er gravide og er veldig avslappet over hva di spiser om di maler osv Mens jeg ble uggen etter å ha spist pølse i dag og tenker automatisk at nå har jeg gjort no som skader babyen :rolleyes: Usj, flere som er sånn? Eller er det noen som har noen gode beroligende råd/tips? :)

Naturlig at du reagerer på den måten når du blir kvalm, hadde jeg også reagert på:(
 
Jeg er også mye mer forsiktig enn vanlig. Kanskje litt hysterisk, vil noen si. Mannen tar seg av alt som har med kjemikalier å gjøre - maling, plumbo, whitespirit og til og med sterke vaskemidler.

Bekymrer meg ikke, men synes det er kjedelig å være forsiktig.

Har f.eks ikke farget håret, og føler meg sykt ufresh med ettervekst i noen grusomme sjatteringer fordi jeg var uheldig med farginga før jeg ble gravid. Må gå med oppsatt hår hele tida :(

Og litt trist med all maten som går i søpla. Hater å sløse, spiser vanligvis ting som er gått ut på dato og sånn.
Er ikke farlig å verken male eller farge håret. Eller spise mat;)
 
Er ikke farlig å verken male eller farge håret. Eller spise mat;)
Det er jo noen typer maling og produktet som anbefales at man holder seg unna eller minimerer, være føre var https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid Jeg reagerer veldig på lukter, klarer f.eks ikke fylle bensin lenger. Brekker meg og må løpe vekk, så jeg bare unngår alt sånt. Tenker at man må velge selv hva man føler er riktig :)
 
Last edited:
Det er jo noen typer maling og produktet som anbefales at man holder seg unna eller minimerer, være føre far https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid Jeg reagerer veldig på lukter, klarer f.eks ikke fylle bensin lenger. Brekker meg og må løpe vekk, så jeg bare unngår alt sånt. Tenker at man må velge selv hva man føler er riktig :)
Hvis du reagerer på lukter, så blir det noe annet ;) Skjønner at du unngår det da.
 
Jeg er totalt avslappet. Gjør alt som før og spiser både salami, spekeskinke og brie om jeg vil ha. Selvfølgelig ikke overdrevent mye, men litt her og der. Gjorde det samme forrige svangerskap og! Orker ikke styre med det, baby i magen tåler det meste.
Holder meg jo unna alkohol og evt medisiner som ikke er anbefalt, men utenom det lever jeg akkurat som før :)
 
Jeg er totalt avslappet. Gjør alt som før og spiser både salami, spekeskinke og brie om jeg vil ha. Selvfølgelig ikke overdrevent mye, men litt her og der. Gjorde det samme forrige svangerskap og! Orker ikke styre med det, baby i magen tåler det meste.
Holder meg jo unna alkohol og evt medisiner som ikke er anbefalt, men utenom det lever jeg akkurat som før :)
Jeg tenker det samme som deg :) ikke overdrevet forbruk, men litt her og der.. Har spist både spekeskinke og mediumstekt biff :) min venninne hadde hyperemesis og levde på fårepølse og spekeskinke i nesten 9mnd så hun har vel kanskje gjordt meg litt vel avslappet :p
 
Er lite bekymret om slike ting. Spiser som normalt,bruker produkter som normalt, går på ski i påsken og nyter en normal,gravid hverdag :) Drikker kanskje mer pepsimax enn det som er anbefalt, men det bekymrer meg ikke :)
 
Holder meg unna det man blir frarådet å spise og sjekker innholdet i mat jeg er usikker på. Ellers koser jeg meg virkelig med å kunne spise masse :D
Maling der kan du høre hos forhandleren hvilken maling som er trygg å bruke.
 
Back
Topp