Overdose Letrozol

M

Mie_11

Guest
Hei,
Jeg prøver å bli gravid og fått Letrozol (har eggløsning av meg selv). Gyn sa fra dag 4 i mensenperioden og i 8 dager....... eller det var det jeg trodde han sa, forstått i ettertid at det er frem til dag 8 i mensenperioden (altså i fem dager). Så det har jeg lært nå. Men ved at jeg tok det så lenge, så fremprovoserte det menstruasjon. Så jeg har hatt mensen to ganger i forrige måned. I følge vanlig syklus og appen Flo så skal jeg få mensen om 3 dager - den er ganske stabil, men appen tar jo ikke høyde for at jeg har blødd en gang tidligere (altså for 2 uker siden). Skulle hatt eggløsning nå og ikke mensen. Men så kom det jo lyserosa på papiret og ekstremt ømme bryst i dag...

Har gått til privat gyn. og syns egentlig de har vært elendige med hjelp i ettertid, for jeg hadde jo mildt sagt panikk når jeg begynte å blø for andre gang...
Så jeg har bestemt meg selv for å vente med letrozol en måned til mensen er stabil igjen (noe de mente ikke var nødvendig), men det er jo i ubalanse der nede? Hva hadde dere gjort? Hadde dere ventet til jeg var ferdig med denne mensen også startet på pillene ved neste mens? da har jo kroppen fått hvilt og jeg er kanskje ikke så proppfull av østrogen?

Syns hele situasjon er sår og merker jeg tåler motgang dårlig, da vi har prøvd lenge. Dro til privat i håp om å få ekstra oppfølgning og i håp om at de skulle ta seg ekstra god tid. Følte kanskje de kom til å være mer profesjonelle når man gir fra seg så mye penger... I stedet var det 1600 kr ut av vinduet for så og få slengt "jaja, da misforstod du, så du kan bare starte med pillene igjen nå". Hadde jeg hørt på han så hadde jeg jo tatt piller i 12-14 dager og det er ekstremt?

Nå har kroppen "hvilt" siden, og det er to uker siden mensen, men den kommer jo nå... Burde jeg vente med pillene en runde til? :(
 
Dette er forresten andre personen her inne som har tatt letrozol i 8 dager nå på kort tid :( trist. Gynekologene burde spesifisere det bedre
 
Dette er forresten andre personen her inne som har tatt letrozol i 8 dager nå på kort tid :( trist. Gynekologene burde spesifisere det bedre
Ja, jeg så et innlegg om at det var noen andre også, men fant ikke noe "klokt" svar..
 
Er ca 3 uker siden? Hva tenker du? <3
3 uker ja. Har du pleid ha eggløsning av deg selv, før du startet med letrozol, evt når i syklusen pleide du ha el?

3 uker er i grenseland tenker jeg; men samtidig er ikke mensen din enda helt i gang og du skal ta pillene fra cd 3, så du er kanskje snart 4 uker dersom du starter med ny kur? Trenger kanskje ikke vente lenger da?
 
Typ syklusdag 15-16 har jeg eggløsning av meg selv.
Tok siste pille 19.september - og har da blødd fra 9.sept - 14 sept. Ny runde med blødning 20.sept-25 sept.
Ny runde igjen 4.sept ...

Men jeg antar at den runden fra 20 til 25 er en hormonell forstyrrelse og at det kanskje ikke regnes som mensen selv om gynekolognen sa det? Vet ikke jeg, siden jeg fikk det igjen nå. Ifølge flo så skal jeg jo ha mensen nå , men som sagt den tar ikke hensyn til blødningen i mellom der.

Hva tenker du - burde jeg vente til neste mens eller skal jeg ta letrozol fra dag 4 i denne mensen? :)
 
Typ syklusdag 15-16 har jeg eggløsning av meg selv.
Tok siste pille 19.september - og har da blødd fra 9.sept - 14 sept. Ny runde med blødning 20.sept-25 sept.
Ny runde igjen 4.sept ...

Men jeg antar at den runden fra 20 til 25 er en hormonell forstyrrelse og at det kanskje ikke regnes som mensen selv om gynekolognen sa det? Vet ikke jeg, siden jeg fikk det igjen nå. Ifølge flo så skal jeg jo ha mensen nå , men som sagt den tar ikke hensyn til blødningen i mellom der.

Hva tenker du - burde jeg vente til neste mens eller skal jeg ta letrozol fra dag 4 i denne mensen? :)
Du kan nok regne 20 sept som ny syklus siden du begynte blø da likevel, men er du sikker på du får mensen nå? Og ikke eggløsning?
 
Kan ikke gi deg noe svar ang letrozol, men vil bare si at jeg har samme opplevelse med privat gyn. Satt igjen med fler spørsmål enn jeg hadde fra start. Uttelling frustrerende og provoserende. Håper det løser seg :love017
 
Back
Topp