Overbeskyttende?

Septemberlykke20

Andre møte med forumet
Hei, lurte på om noen hadde tips/erfaringer på masende besteforeldre som vil låne lille jenta på 3 mnder? Det er alltid snakk om det når de er rundt og maser selv om jeg sier nei og vi ikke er klar for det, verken baby eller mamma.. de tar ikke et nei for et nei, vil ikke føle meg presset til å levere henne bort når jeg føler verken hun eller meg er klar for det, og synes det er frekt å mase og at de ikke skjønner vi må gjøre det som er best for oss og ikke dem.. noen erfaringer eller tips til en kanskje litt overbeskyttende mor og en liten mammadalt? [emoji52]

Stå på ditt og ikke gjør noe du ikke er klar for. Har ingen bedre råd enn det dessverre. Fortell dem det du skriver her. Har hatt endel runder med min mor. Til slutt snappa jeg og siden det har hun holdt kjeft

Jeg ville sagt at du skal si i fra når dere er klare, og spørre om de evt kunne tatt henne på en trilletur der dere bor hvis du er sliten eller trenger å gjøre noe i huset evt? Så får de følt at de får passet osv, og det er ikke så langt unna og babyen sover antakelig godt, det kjenner du evt din baby på om noe slikt kunne gått bra :)

Hørte en som sa det på en ganske fin måte:

Vi er foreldrene, så vi må få lov å bli kjent med h*n først!

Du er ikke overbeskyttende <3 kommer ikke på tale å låne bort noen baby her helt ennå. Har latt dem trille litt rundt utenfor her mens han sover et par ganger da.

Vær bestemt når du sier : dere kan være barnevakt når baby er litt større. Men først må baby kunne spise fast føde!

Du er ikke overbeskyttende! Babyen er jo enda liten og mye er fortsatt nytt for den. Bare tenkt på utviklingen av synet; hver dag ser den bedre, og desto mer forvirret og sliten blir den, og da er det godt og trygt å ha foreldrene sine. Hvis de absolutt vil være barnevakt, så få dem til å komme hjem til dere så kan de passe babyen mens du gjør et lite ærend, la dem gå på trilletur så får du litt pause osv. Uansett; stå på ditt! ;)

Tusentakk for alle svar, godt å se at andre er i lik situasjon! :-) føler bare det er så mange så leverer barna rundt å har barnepass, å det er kjempe bra for dem at de klarer det å får pause, men jeg har det best sammen med baby og hadde nok fått fnatt om hun skulle vært borte[emoji28] dere er gode!

Tusentakk for alle svar, godt å se at andre er i lik situasjon! :-) føler bare det er så mange så leverer barna rundt å har barnepass, å det er kjempe bra for dem at de klarer det å får pause, men jeg har det best sammen med baby og hadde nok fått fnatt om hun skulle vært borte[emoji28] dere er gode!
Her er det bare en barnevakt jeg stoler på. Alle andre er uaktuelt :) Lot min mor passe en gang og hadde helt vondt i magen. Skulle stolt på magefølelsen der gitt!

Si at de gjerne må være barnevakt når barnet er større og dere er klar for det [emoji846] De må nesten bare respektere deres valg [emoji4]

Back
Topp