Over til noe helt annet...

Katmoon

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Siden jeg ikke viser noen tegn til å føde i dag, tenkte jeg at jeg kunne bake litt i dag... Skal i hvert fall slå sammen en gjærdeig til kringle, kanelsnurrer og fylte horn. Men hva er din favorittbakst? Utfordre meg med oppskrift, så baker jeg kanskje den? PS: kan ikke lage noe med nøtter i... :)
Termin 4.juli

Bohus skal komme med hagemøblene våre i dag,tenkte å gå på garasjesalg som skal være i dag,ta på nytt sengetøy på sengene,lage middag og jentungen skal på omvisning på ny barnehage hun begynner i etter sommeren :) og daaaaaa er nok denne kroppen tom for energi og det nærmer seg natten ;)

Vaniljehorn med strødd melis over er favoritten av gjærbaksten her :) Men oftest går all bakst i bosset her, siden eg tydelivis aldri klare å baka noe som helst..

Så her blir ikke frysen fylt opp til barselbesøkene :P

Dårlig med favorittbakst.. først etter eg fikk meg en skikkelig kjøkkenmaskin at eg har begynt å bake litt mer. Spess gjærbakst.
De gangene jeg bakte før ble det gulerotkake eller banan-honnings brød. Sistnevnte etterspurte de mest på jobben :p

♡♥ Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Jeg syns jo kanelsnurrer med vaniljekrem i midten er nam nam...

Men mens du er i gang, kan du jo alltids lage en formkake eller noe som du bare kan tine opp når du venter besøk og hive krem oppå?

Men er ikke så god på gjærbakst... tøffeste utfordring er vel brød/rundstykker?
En bragd om du får de luftige og god...

Lylke til ;)

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Jeg er veldig glad i vanlige boller, kanelsnurrer, eplehorn og sånn gammeldags kringle som bestemor pleide å bake.

Vanlige boller med så mange biter av kindersjololade inni som du får plass til uten at de stikker utenfor. Helt super godt. Når bollene er kalde så kan du ta den ca 20-30 sekunder i micro'n og de kjennes nystekte ut :D

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Back
Topp