Over termin, snur seg i magen ennå - noen fler?

Pregolini

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2019
Junibollene 2023
Opplever/har noen av dere opplevd at babyen snur seg tett opptil termin/fødsel? Den ligger i hodeleie altså, men noen timer innimellom (kan være flere dager mellom når det skjer) kommer sparkene på venstre side istedet for høyre side. Er tre dager over termin og hodet var såvidt festet ifølge jordmor på terminkontrollen.

Er så utrolig klar for å bli ferdig med å være gravid nå, så lurer på om dere har noen erfaring med dette? Betyr det at fødsel fremdeles er langt frem? :hungover:
 
Opplever/har noen av dere opplevd at babyen snur seg tett opptil termin/fødsel? Den ligger i hodeleie altså, men noen timer innimellom (kan være flere dager mellom når det skjer) kommer sparkene på venstre side istedet for høyre side. Er tre dager over termin og hodet var såvidt festet ifølge jordmor på terminkontrollen.

Er så utrolig klar for å bli ferdig med å være gravid nå, så lurer på om dere har noen erfaring med dette? Betyr det at fødsel fremdeles er langt frem? :hungover:
Det samme skjer med meg hele tiden :) jordmor sa det var helt normalt og at baby fortsatt kan snu kroppen fra side til side selvom hodet er festet.

Her er det 5 dager til termin og virker ikke som fødsel er noe nært forestående, men det vet jeg ikke da :)
 
Opplever/har noen av dere opplevd at babyen snur seg tett opptil termin/fødsel? Den ligger i hodeleie altså, men noen timer innimellom (kan være flere dager mellom når det skjer) kommer sparkene på venstre side istedet for høyre side. Er tre dager over termin og hodet var såvidt festet ifølge jordmor på terminkontrollen.

Er så utrolig klar for å bli ferdig med å være gravid nå, så lurer på om dere har noen erfaring med dette? Betyr det at fødsel fremdeles er langt frem? :hungover:

Har det slikt selv noen ganger. For det meste så sparker han på høyre side, men føler han noen ganger klarer å sparke eller slå på venstre side. Kan hende dette er et par albuer som beveger seg bakover og lurer meg til å tro at han har snudd seg :hilarious: Termin idag så håper ikke det blir altfor mange dager til han er her!
 
Det samme skjer med meg hele tiden :) jordmor sa det var helt normalt og at baby fortsatt kan snu kroppen fra side til side selvom hodet er festet.

Her er det 5 dager til termin og virker ikke som fødsel er noe nært forestående, men det vet jeg ikke da :)

Godt å høre!! :) Går jo en del tanker rundt og rundt og tenkte kanskje det betydde at hodet fortsatt var veldig bevegelig. Og dermed at fødsel er langt unna :sorry:

Føler liksom at det nærmer seg her, mer mensmurringer, sterkere kynnere osv. Men har ikke født før, så aner ikke hvor mye det skal bygge seg opp før det smeller!

Takk for svar, lykke til :happy:
 
Har det slikt selv noen ganger. For det meste så sparker han på høyre side, men føler han noen ganger klarer å sparke eller slå på venstre side. Kan hende dette er et par albuer som beveger seg bakover og lurer meg til å tro at han har snudd seg :hilarious: Termin idag så håper ikke det blir altfor mange dager til han er her!

Godt å høre! Her er jeg rimelig sikker på at det er bena jeg kjenner, men blir ikke helt klok på anatomien inni der altså. Kanskje er det albuer på avveie ja :dance018

Håper på det samme som deg, lykke til! :happy:
 
Godt å høre! Her er jeg rimelig sikker på at det er bena jeg kjenner, men blir ikke helt klok på anatomien inni der altså. Kanskje er det albuer på avveie ja :dance018

Håper på det samme som deg, lykke til! :happy:

Jeg merker beinå ofte ganske tydelig siden de har en tendens til å kose seg med ribbeinå mine:shy: og det kjenner jeg bare på høyresiden.

Mye lykke til til deg også, vi får krysse fingrene for at vi slipper å vente så lenge at det blir snakk om igangsetting vertfall! o_O

Mannen hjemme har det ikke like tungt som meg merker jeg, han har ventet på et spill (Classic Wow) nesten like lenge som svangerskapet har vart og det kommer ut 27 august, så der har han en faktisk dato å se frem til vertfall :laughing002
 
Opplever/har noen av dere opplevd at babyen snur seg tett opptil termin/fødsel? Den ligger i hodeleie altså, men noen timer innimellom (kan være flere dager mellom når det skjer) kommer sparkene på venstre side istedet for høyre side. Er tre dager over termin og hodet var såvidt festet ifølge jordmor på terminkontrollen.

Er så utrolig klar for å bli ferdig med å være gravid nå, så lurer på om dere har noen erfaring med dette? Betyr det at fødsel fremdeles er langt frem? :hungover:

Opplevde at han snudde seg fra venstre til høyre side natt til i går - hadde termin på onsdag.... Var på kontroll i går, de tviler på at han kommer før tidligst mandag.... :banghead:
 
Jeg skulle settes igang på lørdag 10.8. På fredagen var han fortsatt i hodeleie mente jordmor da hun kjente, og jeg hadde hatt ultralyd bare noen dager før hvor han lå i hodeleie. Men på lørdagen da vi skulle settes igang hadde han snudd seg til seteleie... var da 40+5...
 
Jeg skulle settes igang på lørdag 10.8. På fredagen var han fortsatt i hodeleie mente jordmor da hun kjente, og jeg hadde hatt ultralyd bare noen dager før hvor han lå i hodeleie. Men på lørdagen da vi skulle settes igang hadde han snudd seg til seteleie... var da 40+5...
Det er ikke vanlig,ikke sant? Hvordan gikk fødsel da? Håper at alt er ok :)
 
Det er ikke vanlig,ikke sant? Hvordan gikk fødsel da? Håper at alt er ok :)
Nei, det er ikke vanlig! Storebror var også i seteleie, men bekkenet mitt er ikke stort nok for setefødsel, så begge har resultert i keisersnitt... hadde håpet på vanlig fødsel denne gangen, men det ble som det ble og det ble en veldig fin opplevelse denne gangen tross ks.
 
Back
Topp