over satt dinner meny... *oppdatert* FERDIG!!!!!

valentine86

Glad i forumet
holder på å oversette dinner menyen her og no... er nettopp ferdig med meny nr1... men skal spise nå så kommer med de andre etter på... de jeg er usikker på, får jeg en forklaring av typen, så alt skal bli oversatt hehe

men her er meny 1

Forretter
Dum sum
Imperial spring rolls
Våruller med and og kylling og serveres med chili saus….

Beancurd skin roll

Siu Mai
Dampet svinekjøtt og reke dumbilngs. Serveres med soyasaus og chili…. (dette er noe av det beste innen kinesisk, og er veldig populert blant kinesre, brukes mye i feiringer) er dampede boller, med kjøtt inni, som dyppes i soyasaus og chili..

Ha kau
Dampede rekedumblings. går for det samme som den over

Hoved retter

Szechan Ra ha
Friterte reker og scallops(?) i Szechan spizy nudle saus og tom yen past ( er ikke helt sikker på hva det siste der er) serveres med squash, rød løk og bolle greskar? (pumpkin).. Denne retten er kanskje litt sterk om man ikke er vant med sterk mat… men tørr man så er det sikkert vert å prøve..

Braisted Duck breast
Ande bryst i honning chili saus med en smak av szechan pepper og barbecue.
Med asparges, løk, lychie (kinesisk frukt) og melon.. Har jeg faktisk aldri smakt før.. Men høres jo utrolig godt og spennende ut.. Kan vere litt sterk med tanke på szechan pepperen..

Jing du entrecôte
Grillet entrecotte jing du saus konge øyster sopp, løk, og kinesisk vineter melon har jeg aldri smakt før, så jeg hvet ikke helt hva det er…

Mango pudding
Serveres med sabayon saus, og tropiske frukter

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meny 2
Forretter
Barbecue kongereker
Asiatisk krydret barbecue kongereker, med marinerte nudler og filopastry (?)

Grillet kamskjell
Kamskjell i svart bønne hvitløk saus

Grillet konge krabbe
Grillet kongekrabbe servert med enkel chilisaus og nuddler
Hovedrett - kokkens anbefaling

Aromatisk sprø and
And servert med pannekaker, skivet agurk og purre, serveres med hoi-sin saus.
(dette er egentlig Beijing and, men anden er sikkert ikke gått igjennom den samme prosessen som Beijing and… men dette er faktisk knall godt. Ekte Beijing and koster fra 700 + per pers om det skal bestilles på en restaurant,. Men alt annet her er akkurat det samme)

Andre hovedretter

Sjøens delikatesser i xo saus
Halv hummer, kamskjell, kongereker, monkfish og kuttede grønnsaker i aromatisk xo saus.

Gong cio ao jo si
Fritert biff med strimler av grønnsaker i en szechuan vin-eddik saus (mmmm høres ut som en veldig fisk rett)

Grønnsaker på asiatisk vis
Dagens grønnsaker wokket med hvitløk

Dessert
Sjokolademousse med kokosnøtt shorbet og tropiske frukter

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spesielle retter

Dim sum basket
Sånn kake dessert greier( typen sine ord)

Won ton, mye det samme som dommelings, men disse kan vere frityrstekte, men kan også være dampede. Er de dampet Spises de på samme måte som dommelings, frityrstekte med sursøt, eller så er det won ton suppe.

Kongekrabbe ruller

Wor tip: mye det samme som won ton, men er mye tykkere deig, og kun dampes

Foie gras: er enten gås eller ande lever

Hummer salat

Tiger-reker: ganske store reker

Abelone med kinesisk brokkoli og shiitake sopp

Waygu (kobe biff) med enoki sopp, konge oyster sopp og mini asparges

Grønn lytchi te mousse med exotiske frukter

Veggetarretter

forett
Fersk asparges med en mild saus

Hovedrett
Sa cha si chok
En vegetar rett som inneholder shitake sopp, pea bønner og sacha saus

Dessert
Exotiske frukter i en tropisk likør serveres med en sorbet

da har jeg oversatt hele menyen på dinner, pluss beskrevet en del av rettene.. bortsett fra vinen, for den har jeg ikke snurtens peiling på[:)]

ehm jeg trykket feil her så aaaaaner ikke hvorfor jeg klarte å få opp sånne alternativ spørsmåls greier... bare overse det[8|] *trøtt nå*

Så flink du er!!!

nam nam...

Den øverste hovedretten er med scampi og kamskjell. Den er super god!!
MEN jeg kan anbefale å bytte ut den entrecote-retten med en rett som heter kam-kon-pott, det er en leirgryte med kylling, lam, biff, scampi og masse nydelige grønnsaker i en hvitløk-chili saus som bare er nyyyydelig[:D] Vi fikk hvertfall byttet ut en av rettene når vi tok felles meny!

Maten på dinner er sterk, så for de aller fleste tror jeg at det holder å bestille mild styrke. Jeg er glad i sterk mat, og det holder med mild for meg.

Bare noen tips[;)]

ORIGINAL: *snuppis*

MEN jeg kan anbefale å bytte ut den entrecote-retten med en rett som heter kam-kon-pott, det er en leirgryte med kylling, lam, biff, scampi og masse nydelige grønnsaker i en hvitløk-chili saus som bare er nyyyydelig[:D] Vi fikk hvertfall byttet ut en av rettene når vi tok felles meny!

Maten på dinner er sterk, så for de aller fleste tror jeg at det holder å bestille mild styrke. Jeg er glad i sterk mat, og det holder med mild for meg.

Bare noen tips[;)]

takk.. det hørtes lurt ut.. kanskje vi kan bytte ut noen retter..

Men buffe hadde kanskje vært lettest? om vi hadde fått til det da.. [:)]

ORIGINAL: mollapus123

Bare noen tips[;)]

Buffet får dere nok ikke til der nei. Men det er sikkert ikke noe problem å bytte ut noen av rettene. De blir jo servert på store fat, sånn at alle får smakt på alt.
Åååå, jeg blir helt sulten av å snakke om dette...Det er sååå god mat! Godt jeg skal dit på søndag[:D]

så flink du er!! [:)][:)][:)] er bra noen oversetter, jeg er så treg til å lese menyer generelt så trenger å ha bestemt med gooood tidsfrist[:)][:)]

Bare noen tips[;)]

Buffet får dere nok ikke til der nei. Men det er sikkert ikke noe problem å bytte ut noen av rettene. De blir jo servert på store fat, sånn at alle får smakt på alt.
Åååå, jeg blir helt sulten av å snakke om dette...Det er sååå god mat! Godt jeg skal dit på søndag[:D]

Ååå.. det hørtes no supert ut!!  så alle får smak alt på denne menyen.. Den retten dere byttet til hørtes super ut..

Tror du vi hadde fått byttet deserten også?

Bare noen tips[;)]

Ååå.. det hørtes no supert ut!!  så alle får smak alt på denne menyen.. Den retten dere byttet til hørtes super ut..

Er nok ikke noe problem å bytte desserten, så lenge alle tar den samme. Men den desserten som er på meny 1 er sinnsykt god da!

Og ja, det lages på den måten at alle får smakt på alle forrettene og hovedrettene[:)] Så man må ikke velge mellom de.

Bare noen tips[;)]

Er nok ikke noe problem å bytte desserten, så lenge alle tar den samme. Men den desserten som er på meny 1 er sinnsykt god da!

Og ja, det lages på den måten at alle får smakt på alle forrettene og hovedrettene[:)] Så man må ikke velge mellom de.

Det hørtes no supert ut...!!!

mye nytt å smake på.. NAM NAM..

[:D][:D][:D]

Ikke for og være vrang.. men hvis dere skal spise på dinner, så tror jeg at jeg står over. var ikke akkurat mye på den menyen som frister mine smaksløker. Det var vel egentlig bare fritert biff som jeg liker

æølkpølokijh[:D][:D]

Wow...for en jobb du har gjort [:D]

Jeg synes alt høres vidunderlig ut jeg, men det er klart... det er ikke veikromat.
Så hvis folk er veldig skeptiske til å prøve nye ting så er nok ikke Dinner stedet.

Jeg har spist der, og synes det er den beste kinamaten jeg har smakt...
men jeg kan spise der andre ganger,
så det er ikke viktig for meg at det blir akkurat denne restauranten.

dytt..

ser ut som det er flere som ikke liker denne resturangen...
he he...

det er ikke favorittmat, men er helt klart med. Tror det blir en fantastisk kveld!!!!!! Gleder meg masse!!! Tror egentlig det er det samme for meg hvilken av menyene det blir så det er bare å ta noe for min del![:)]

DU HAR GJORT EN KNALL BRA JOBB!! [:)][:D]

Bare fugl og sjømat????[:'(]

ORIGINAL: Pretty Bird

Bare fugl og sjømat????[:'(]

vi får bytte retter.. [8|]

hehe.. gikk veldig greit å oversette egentlig...
Men nå mååå jeg gå og spise der, enten på fredagen (ikke alene da), som take away på fredagen eller som lunsj på lørdagen... jeg må bare spise der når jeg først er i oslo hehe..[:D][:D] frister for mye nå.. siden det ble bølgen på kvelden... som også virker kjempe bra[:)]

Gleder meg masse til å møte dere alle nå!![:D] weeee

Back
Topp