Over på stor avdeling

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Skal deres barn over på stor avdeling til høsten? Det skal min datter, og de har begynt med tilvenning. Men de er mye sammen i løpet av året så kjenner de ansatte der godt.
 
Jepp! De har hatt tilvenning en gang i uka siden jul og oftere nå som det nærmer seg :)
 
Ikke sånn kjempemange. De er nok kanskje 15-20 stk på hver avdeling (de har delt oppe).
Samme som her, 14 på minste og 23 på største. Men 10 barn ekstra merkes!
 
Tella over nå, de blir 17 oppe og var 15 nede :)
Her er det fullt med 14, har ikke vært fullt alltid. Men blir visst det til høsten, derfor kunne de ikke holde igjen noen barn, heller.
 
Ja, begynner nå etter sommeren. De har hatt tilvenning en stund nå, først halve så hele dager med nye avdelingen.

Og lillebror får plassen til storebror fra og med september :)
 
Ja, ser for meg det kan ta litt tid med tilvenning. Hennes avd er ikke i samme hus som resten av bhg, så hun kjenner ikke de voksne der. Er på tur der minst en gang i uka, så hun er kjent på uteområdet. Men tilvenning har de hatt lite av, det var 1 time i dag. Det er tilbudet som er, og så må vi ta tilvenning i august akkurat som småbarnsavd. Det synes jeg er ganske dårlig! Har aldri opplevd det før, i alle bhg jeg har jobbet har det vært gode tilvenningsrutiner slik at barna har vært godt kjent med både voksne og barn der.
 
Ja, begynner nå etter sommeren. De har hatt tilvenning en stund nå, først halve så hele dager med nye avdelingen.

Og lillebror får plassen til storebror fra og med september :)
Sånn ble det her og, men ble et opphold da. På 3 mnd!:) men fikk samme plassen, veldig greit. Men nå er det ikke ledig ved siden av storesøster sin plass på stor avd. så tror nok at det blir plasser et stykke unna hverandre :/
 
Ja, ser for meg det kan ta litt tid med tilvenning. Hennes avd er ikke i samme hus som resten av bhg, så hun kjenner ikke de voksne der. Er på tur der minst en gang i uka, så hun er kjent på uteområdet. Men tilvenning har de hatt lite av, det var 1 time i dag. Det er tilbudet som er, og så må vi ta tilvenning i august akkurat som småbarnsavd. Det synes jeg er ganske dårlig! Har aldri opplevd det før, i alle bhg jeg har jobbet har det vært gode tilvenningsrutiner slik at barna har vært godt kjent med både voksne og barn der.
Ja, det høres ut som det kan bli en utfordring, men håper det går bra!
 
Ja, det høres ut som det kan bli en utfordring, men håper det går bra!
Det gjør der helt sikkert etterhvert [emoji4] skulle gjerne sluppet ekstra tilvenning bare, spesielt når jeg er gravid og i dårlig form [emoji38]
 
Det gjør der helt sikkert etterhvert [emoji4] skulle gjerne sluppet ekstra tilvenning bare, spesielt når jeg er gravid og i dårlig form [emoji38]
Ja, ikke sant, var dere på ul forresten?
Mye bedre om de blir godt tilvendt i bhg.. Her har hun jo storesøster der og vil gjerne spise frokost der. Eneste jeg er bekymret for er noen av guttene som kan være ganske slemme og kaster stein. Men de verste bøllene (faktisk jenter) begynner heldigvis på skolen snart så da blir det nok mye bedre!:)
 
Ja, ikke sant, var dere på ul forresten?
Mye bedre om de blir godt tilvendt i bhg.. Her har hun jo storesøster der og vil gjerne spise frokost der. Eneste jeg er bekymret for er noen av guttene som kan være ganske slemme og kaster stein. Men de verste bøllene (faktisk jenter) begynner heldigvis på skolen snart så da blir det nok mye bedre!:)

Ja, det var vi. Alt så fint ut, og det blir en lillebror [emoji3]

Ja, det blir nok en fin trygghet med storesøster der [emoji4] Mye kan heldigvis skje når det er utskifting i gruppa. Hvor mange barn og voksne er det på avdelingen? Nå skal det jo bli bittelitt bedre bemanning i hvert fall i noen bhg. Her ser det ut til at det bare blir en ekstra ansatt på huset som må fordeles litt rundt (kommunal bhg). Storebarnsavd. har 19 barn på 3 voksne, altså 1 barn for mye ifht den nye normen.
 
Ja, det var vi. Alt så fint ut, og det blir en lillebror [emoji3]

Ja, det blir nok en fin trygghet med storesøster der [emoji4] Mye kan heldigvis skje når det er utskifting i gruppa. Hvor mange barn og voksne er det på avdelingen? Nå skal det jo bli bittelitt bedre bemanning i hvert fall i noen bhg. Her ser det ut til at det bare blir en ekstra ansatt på huset som må fordeles litt rundt (kommunal bhg). Storebarnsavd. har 19 barn på 3 voksne, altså 1 barn for mye ifht den nye normen.
:happy::happy: Beklager hvis du har sagt det før! Har hukommelse som en gullfisk om dagen :dead:

Det er 5 voksne og 23 barn, men det er alltid kun 2-3 voksne på jobb samtidig.
 
:happy::happy: Beklager hvis du har sagt det før! Har hukommelse som en gullfisk om dagen :dead:

Det er 5 voksne og 23 barn, men det er alltid kun 2-3 voksne på jobb samtidig.
Det går bra, husker ikke om jeg har sagt det selv [emoji23]

Med 5 voksne er de jo innafor normen, men 2-3 samtidig bare høres jo ikke ut som det beste :/
 
Det går bra, husker ikke om jeg har sagt det selv [emoji23]

Med 5 voksne er de jo innafor normen, men 2-3 samtidig bare høres jo ikke ut som det beste :/
Nei, de sliter med at de ikke har oversikt over hva barna gjør:/

Blir gøy med en liten lillebror :)
 
Nei, de sliter med at de ikke har oversikt over hva barna gjør:/

Blir gøy med en liten lillebror :)
Huff.. Håper det hjelper med endringer i gruppa da. Og om det ikke blir bedre har dere all rett til å si ifra om at dere er bekymret! Enten til ped.leder eller styrer. Si deres mening, så får de komme med begrunnelser til hvorfor de velger en slik organisering. Kan hjelpe om flere foreldre er med på det. Foreldre har også rett til medvirkning! [emoji4]

Ja, det blir veldig stas! [emoji2]
 
Huff.. Håper det hjelper med endringer i gruppa da. Og om det ikke blir bedre har dere all rett til å si ifra om at dere er bekymret! Enten til ped.leder eller styrer. Si deres mening, så får de komme med begrunnelser til hvorfor de velger en slik organisering. Kan hjelpe om flere foreldre er med på det. Foreldre har også rett til medvirkning! [emoji4]

Ja, det blir veldig stas! [emoji2]
Har hatt endel møter pga konsekvensen av det (mobbing), men de sier bare at de ikke har mulighet til å følge med hele tiden.

Når er termin igjen? :D
 
Har hatt endel møter pga konsekvensen av det (mobbing), men de sier bare at de ikke har mulighet til å følge med hele tiden.

Når er termin igjen? :D
Så utrolig dårlig! Da må de finne en bedre måte å organisere seg på, for det er noe av det viktigste de skal gjøre!

Termin er 23.oktober, føler det er så lenge igjen [emoji23] Og magen er ganske mye større enn sist, nærmer seg sånn jeg var mot slutten! Hvor stor blir jeg!? [emoji23]
 
Back
Topp