Over og ut...

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Var på ultralyd i dag i forbindelse med nipt test da jeg skulle være 11+5. Ultralyd viste dessverre at lille bolla var død for en uke siden? Som blir tre dager etter forrige ultralyd, hvor alt så fint ut. Jaja, bedre å oppdage det nå enn senere...

Prøvde å ringe gyn for avtale om kirurgisk abort, siden det er MA og de på ultralydklinikken anbefalte kirurgisk abort når det var såpass seint. De var særdeles lite hjelpsomme og ville ikke gjøre noe før jeg hadde henvisning fra legevakt/fastlege. Kjenner jeg koker inni meg. Jeg er i utlandet to dager til. Hva kan fastlegen gjøre annet enn å skrive på et papir det jeg forteller? Han har ikke ultralyd en gang!! Jeg har jo et skriv fra ultralydklinikken, med mål og alt, men det var ikke gyldig som henvisning. Grrr... alt man skal kjempe for. Dette lukter klage lang vei fra min side i hvertfall...

Det var dagens eder og galle herfra. Lykke til videre dere andre! Jeg takker for meg...

Var på ultralyd i dag i forbindelse med nipt test da jeg skulle være 11+5. Ultralyd viste dessverre at lille bolla var død for en uke siden? Som blir tre dager etter forrige ultralyd, hvor alt så fint ut. Jaja, bedre å oppdage det nå enn senere...

Prøvde å ringe gyn for avtale om kirurgisk abort, siden det er MA og de på ultralydklinikken anbefalte kirurgisk abort når det var såpass seint. De var særdeles lite hjelpsomme og ville ikke gjøre noe før jeg hadde henvisning fra legevakt/fastlege. Kjenner jeg koker inni meg. Jeg er i utlandet to dager til. Hva kan fastlegen gjøre annet enn å skrive på et papir det jeg forteller? Han har ikke ultralyd en gang!! Jeg har jo et skriv fra ultralydklinikken, med mål og alt, men det var ikke gyldig som henvisning. Grrr... alt man skal kjempe for. Dette lukter klage lang vei fra min side i hvertfall...

Det var dagens eder og galle herfra. Lykke til videre dere andre! Jeg takker for meg...

Stakkar deg! For en måte å bli møtt på i en allerede sårbar situasjon. Håper du klager. Jeg skal selv klage på en lege fra legevakta som nekta å tro på at jeg var gravid! Urinprøven (sent på dagen) var negativ for d var så tidlig, men jeg hadde tatt to positive på morgenurin og kjente igjen alle svangerskapstegn fra sist jeg var gravid. Heldigvis ble jeg trodd på sykehuset, ellers hadde jeg blitt sendt i røndken og fått smertelindring som kunne vært skadelig for spira i magen. Noen leger glemmer at d er mennesker de snakker med. Grrr

Å nei, det var trist. Ille hvor lite hjelpsomme de på gynekologisk avdeling var, spesielt siden dere vel også er kollegaer, dog på forskjellige avdelinger.. Sender deg en god klem :Heartred Ta vare på hverandre, spis mye god mat og unn deg noe godt i glasset. Vet ikke om det hjelper på akkurat nå, men mange opplever å være ekstra fruktbare etter å ha mistet.

PS, jeg mistet 9+5, men fosteret hadde vært dødt i ca en uke. Jeg hadde da hatt brune blødninger i 2 dager og på dag 3 ordnet kroppen opp selv. Skulle egentlig ha utskrapning dagen etter. Ville absolutt ha valgt kirurgisk abort, syns det var helt forferdelig å gå igjennom det hjemme grunnet sterke rielignende smerter og mye blod. Du får stå på ditt og vurdere å sende inn en klage.

Last edited:
Når jeg hadde ma gjorde de ikke noe før de var helt sikre. Blodprøver med to dagers mellomrom for å sjekke nedgang i hcg og to ul for å være helt sikker. Masse lykke til!

Åneeei[emoji22][emoji22][emoji22] Det var utrolig trist å lese! Håper ikke du må vente lenge før du får time på sykehuset.
Sender en stor klem[emoji177][emoji173]️[emoji170][emoji177]

Åh nei Så urettferdig at du må oppleve det og i tillegg streve med gyn/fastlege. Klem til deg ❤️

Så trist å høre! Sender deg en klem [emoji173]

Dette var triste greier også når du må styre med det i tillegg [emoji35] håper det ordner seg raskt for deg! [emoji173]️

Å nei !! så grusomt !! Stakkars deg :Heartred:(
At det skal være så firkantet og vanskelig ,når man bare helst skulle hatt hjelp med en gang :(
Fikk så vondt i hjertet mitt for deg nå :Heartred

Masse lykke til ..håper du får hjelp fort og at det går bra med deg :Heartred
Ta vare på deg selv , plei hverandre ... er så
Vondt å gå gjennom dette ( oppdaget MA på meg i uke 10 sist jeg var gravid ..så vet åssen du har det .. og helt enig med kirurgisk og ikke måtte gjøre det selv ..for det er såå grusomt vondt og tøft .. jeg gjorde det , holdt på i 2-3 dager ..blødde kjempe lenge men likevel 14 dager etter så måtte jeg ha utskrapning for å rense ut alt )

Som sagt , masse lykke til :Heartredføler sånn med deg:(klem

Så fælt. Og utrolig dårlig at du ble møtt på den måten. Sender deg en god klem[emoji173]️

Uff, det var trist å lese! Har mistet selv en gang så sent og tok det tungt. Håper det går forholdsvis bra med deg [emoji173]️ Mulig tankene dine er et helt annet sted nå, men du har mulighet til å nyte London med et glass vin eller en pint nå om du ønsker det. Selv om det er en mager trøst

Å nei, så fælt:( Føler med deg. Ille at du i tillegg skal plages av firkanta helsepersonell!

Å nei så trist [emoji20]sender deg en stor klem [emoji173]️

Ånei Krølle :(
Dette var veldig trist å høre :sad010
Håper det ordner seg på en eller annen måte for deg ❤️
Styrkeklem ❤️❤️

Så trist!!
Må bare fortelle; når min søster skulle inn for å ta abort ( hadde fått beskjed om dødt foster) så tok med ul en gang til, og da viste det seg at det var et friskt og levende foster inni magen:-) gutten er snart 1år, og fortsatt frisk!

Men; håper det ordner seg for deg[emoji173]️[emoji173]️

Uff så fælt :( og ultralydklinikken kunne ikke sende henvisning direkte heller? Jeg har jo blitt henvist til diverse på sykehuset av hun på fertilitetsklinikken, utenom å gå innom fastlege. Det var ikke i forbindelse med en MA da, men andre undersøkelser (mammografi, spesialistgynekolog etc), men rart om det skal være en forskjell der :(

Back
Topp