Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det går nok bra!Råd fra jordmoren jeg fikk var, ikke lese på internet da blir du mer stressa. Vi er fler og fler som føder over 38 og det går bra med de fleste som jeg vil henge meg på den positiveFlere over 38 år? Hva sa legen din? Venter 3. barn. Skremt av all negativ info på nett. Trenger oppmuntring ❤
Er bare 37.5 ved fødsel så tror ikke jeg får noe ekstra?
40 år her og 1.gang gravid. Har vært hos fastlegen som henviste meg til tidlig UL og fosterdiagnostikk og har vært også hos jordmor.
Noen av dere vet hvordan er da kntrollene? Blir fastlegen og sykehus eller bare sykehus?? Legen hadde ikke svar, kan være at ikke har vært borti der før
Fosterdiagnostikk på sykehuset: Lege eller gynekolog henviser en til fosteriagnostikk. Er ikkje 100 % sikker på om det er likt for alle, men eg fikk forståelsen av at man skal en gang inn på sykehuset og få informasjon, og ta en blodprøve eller flere. Så skal man tilbake etter en stund når svaret på blodprøvene er komt, + ta en ultrayd, for å måle om det er avvik, som f.eks panne. Som kan indikere f.eks downs syndrom. Eg bor såpass langt borte fra Haukeland, slik at de gjør alt dette på samme dag, så kommer svaret på blodprøvene pr. telefon eller post.
Men så er du ferdig der. Etter dette er det fastlegen din eller jordmor, eller begge, som gjennomfører svangerskapskontrollene. Mulig det er noe mer oppfølging fra sykehuset hvis det blir oppdaget kromosonfeil og avvik. Men stort sett går det jo greit
Slik er det iallfall her. Jeg var til Haukeland og fikk info i Juni 2019, men da hun tok UL på meg, så var det ikke noe liv der. Så eg kom aldri til blodprøvene og fortsettelsen. Det hadde endt i en MA.
Hei, tusen takk for svaret!!! Jeg bor litt lang unna sykehuset jeg også og så håper får gjøre alt samme dag, så det jeg gjør er å ringe når får innkalling, Det er greit å slippe å reise til sykehus ofte.
det var lurt