Oval/smal hodeform i seteleie? Erfaringer?

Baby070117

Betatt av forumet
Var på vekstestimering idag, og da ble det oppdaget at hu lå i seteleie. Hodeformen var veldig ovalt, og det var tre stykker som målte for å se om de fikk samme mål, som da var et stykke under gjennomsnittet for hva det skulle være. Hun siste som målte sa at hun hadde sett det flere ganger på babyer som hadde ligget i sete en sekund (hu her har hvertfall ligget sånn i to måneder). Hodet ligger å stanget opp i ribbeinet mitt på høyre side. Jeg er 36+6 idag, hu veide ca. 2,7 kg (klarte ikke måle nøyaktig pga hodeformen). Har noen vært borte i dette før med hodeformen? Er det 'normalt' eller bør jeg bekymre meg? :)

Sånn var det her også. De hadde problemer med å måle hodet siden det var litt mer ovalt. Han har vært i seteleie fra ihvertfall uke 24 til idag. Fikk også høre at det var normalt at det var sånn når de satt i sete. Gutten vår ble født dag i setet, og ikke noe galt sånn sett ;)

Sånn var det her også. De hadde problemer med å måle hodet siden det var litt mer ovalt. Han har vært i seteleie fra ihvertfall uke 24 til idag. Fikk også høre at det var normalt at det var sånn når de satt i sete. Gutten vår ble født dag i setet, og ikke noe galt sånn sett ;)

Åå, så godt å høre :) hadde du født nå mente du? Hvordan ser hodet ut når de kommer ut, og vet du når de blir 'normale' da? :) Hvis du har født i sete - hvordan gikk det? :)

Åå, så godt å høre :) hadde du født nå mente du? Hvordan ser hodet ut når de kommer ut, og vet du når de blir 'normale' da? :) Hvis du har født i sete - hvordan gikk det? :)

Ja, her kom lillegutt igår, i uke 34+6. Hodet ser helt normalt ut. Men ikke helt kulrundt:p men det har ikke mine to andre heller vært, som kom med hodet først. De har vært mer avlange. Jeg hadde en flott setefødsel :) veldig glad for at jeg valgte det. Det forløp seg som en vanlig fødsel. Bare idet han kom ut som føltes annerledes. Vondt var det, men ikke vondere enn når hodet kommer først. Hadde helt klart gjort det igjen :)

Ja, her kom lillegutt igår, i uke 34+6. Hodet ser helt normalt ut. Men ikke helt kulrundt:p men det har ikke mine to andre heller vært, som kom med hodet først. De har vært mer avlange. Jeg hadde en flott setefødsel :) veldig glad for at jeg valgte det. Det forløp seg som en vanlig fødsel. Bare idet han kom ut som føltes annerledes. Vondt var det, men ikke vondere enn når hodet kommer først. Hadde helt klart gjort det igjen :)

Gratulerer med prinsen[emoji6] Håper det står bra til med dere [emoji5]️

Hadde ikke bekymret meg om legene ikke var bekymret :)

gratulerer så mye!! :) heldig du er!! :)

Back
Topp