OUL

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Informer gjerne hvordan det gikk på oul!
Ble du satt fram eller tilbake (eller samme termin som mens eller eventuelt innsetting)? Ble det gutt eller jente (om man vil vite, og dele selvsagt)? Så alt «normalt» ut, er nurket friskt etter det dere klarte å se på ul? Skal du på ny ultralyd?

Jeg har vert på oul i dag, og ble satt fram 3 dager, så nå ble jeg plutselig 18+3:happy: Fikk også vite at det bor en liten jente inni der:dummy1: Alt så normalt ut og jordmor var fornøyd.
Jeg skal på ny ultralyd i uke 28 ca for vekstkontroll og skjekke at placenta oppfører seg som den skal :joyful: jeg har homozygot leidenmutasjon så det er årsaken:happy:

ser fram til å høre hvordan det gikk med deg:cat:

Alt normalt og fint her og :D Ble satt frem 2 dager, og fikk vite at vi venter ei jente. Ikke overraskende siden TUL indikerte jente i uke 13 også, men gøy å få det bekreftet. Skal på ny ultralyd i uke 32 pga endel blødninger- jordmor mente det egentlig var helt unødvendig, men siden jeg har vært så urolig tenkte hun det kan være godt for meg å komme en tur til :)

Alt fint og jordmor fornøyd med det hun så på OUL. Venter ei lita jente til :happy: termin er lik som ved TUL.

ny ultralyd om 5 uker cirka, (uke 24) da ho første mi hadde lav fødselsvekt(ikke farlig lav men på det nedre sjiktet) og de ønsket å følge opp denne gangen.

Alt fint på ultralyd her. Fikk vite vi venter en gutt :Heartblue Ble satt fram 1 dag. Fått termin 28 februar. Menstermin var 1 mars. Blir spennende å se om det blir februar eller mars baby.
Tenkte å gå på 3D ultralyd da barnefar ikke fikk være med på ultralyden.

Alt fint på UL her også. Var vanskelig å få undersøkt hjertet ordentlig da mini bare gjemte seg, så måtte komme tilbake neste dag. Men all good, og fikk da vite at det er ei jente! :Heartpink Beholdt menstermin da den ble satt på TUL.
Skal tilbake i uke 32 bare for å forsikre oss om at morkaka som er foran ligger langt nok opp.
Herlighet, halvt løp i morgen! :hello2

Alt fint og jordmor fornøyd med det hun så på OUL. Venter ei lita jente til :happy: termin er lik som ved TUL.

ny ultralyd om 5 uker cirka, (uke 24) da ho første mi hadde lav fødselsvekt(ikke farlig lav men på det nedre sjiktet) og de ønsket å følge opp denne gangen.
Hvor mye veide ho?

Alt var fint her! Liten og veldig aktiv jente! Samboer synes det var rart at ikke jeg kjente alle sparkene hun gjorde:joyful: Ble satt tilbake 2 dager, så ny termin er 5. Mars - mot 3. Mars med menstermin! Jeg har ikke helt «troa» på at det er jente, selvom vi ikke så noe penis, for har en gutt fra før av.. Og synes det er rart og plutselig skulle ha en jente :p

De sa så fint at det var opp meg, men at det var vanlig å følge litt ekstra med i slike tilfeller. Jeg har ikke noe imot å få en ekstra ultralyd, selv om jeg ikke er videre bekymret så takket nå ja til tilbudet.
Takk for svar :) når ble dette tatt opp? Hos vanlig jordmor eller var det bare på oul de tok det opp?

OUL i dag viste 1 gutt og 1 jente :Heartpink:Heartblue :love7 begge er helt friske og sparker hverandre :D størrelsen er også helt på mål, men jenta er litt mindre.

En ting som var kjempemorsomt var når hun damen sa "se her er jenta og hun holder på å sparke broren sin i ansiktet" :laughing002.
Den måtte jeg bare dele hahaha.

Har for øvrig fått vite at jeg trenger UL hver 4 uker fra nå og mest sannsynligvis blir sykemeldt rundt uke 24. Jeg sa det virker som ganske tidlig for meg, men hun sa de fleste med tvillinger mener at det blir for tungt på jobb etter uke 24, uansett jobb. Så da må jeg jo se det an litt.

OUL i dag viste en liten gut, viste så tydelig at både eg og samboer klarte å se det og. :HeartblueTermin er 25mars, ivf så har visst det hele tiden. Men om ho skulle satt termin dato i dag ville ho sagt 4 dager før. Så han vokser seg stor og sterk. Alt såg bra ut med guten og vi e så letta! :love7

Var på ultralyd i dag :)
Deilig å endelig få fast satt en dato, her har det blitt sagt alt mellom 16.mars - 21.mars. Jeg har tatt utgangspunkt i min egen beregning og satt 20.mars. Og det ble 20.mars :D
Det er 100% sikkert gutt i magen og han er en liten skrue allerede. Jordmor setter på ultralyden der baby pleier å ligge, der var det tomt! :hilarious: rakkeren lå helt øverst i livmoren, over navlehøyde, på tvers.
Etter litt dulting og risting så fikk hun han til å flytte seg, da la han seg med hodet motsatt vei og bena på hofta på motsatt side.
Jeg hadde seteleie på min første fødte, så jordmor må sjekke leie på kontroll i uke 36/37 og eventuelt henvise meg til ny ultralyd dersom hun er usikker på leie eller mistenker seteleie.

Her er det en frisk og fin liten jente i magen❤️ Fortsatt termin den 4 mars. Hu ligger i tverrleie så blir fulgt opp for å se om hun snur seg. Har og morkaken liggende over åpningen så der å blir det tett oppfølging da den bare flytter seg mer og mer over.

Var på OUL torsdag i forrige uke, en gledens dag:Heartblue
Lege satte termin til 11. mars ved første samtale i uke 4, basert på siste mens.
Ble henvist til tidlig UL da jeg var 8+0 - men ble da satt tilbake ei uke til 7+0, og termin 17. mars.
Da jeg mottok innkalling til OUL, var samboers turnus slik at han ikke kunne være med, og jeg bestilte en privat tidlig UL i uke 13. Jordmor på denne UL var veldig forsiktig med å anslå på dagen hvor langt jeg var, etter forrige UL's beregning skulle jeg være 13 + 4, men hun anslo at jeg var nok "noen dager mer".

Så kom dagen for OUL, hvor jeg var 18 + 3 (basert på første UL) og jordmor var fornøyd med alt hun kunne se, og fikk tatt alle mål:love7 Og hun fant at jeg var 20+0 denne dagen - til min store glede :love017 Og termin satt til 06. mars.

Oul i dag viste ei frisk og fin jente som vokser helt i takt med termin (blir ikke flyttet pga ivf):love7

OUL i dag viste en liten gut, viste så tydelig at både eg og samboer klarte å se det og. :HeartblueTermin er 25mars, ivf så har visst det hele tiden. Men om ho skulle satt termin dato i dag ville ho sagt 4 dager før. Så han vokser seg stor og sterk. Alt såg bra ut med guten og vi e så letta! :love7

Vi venter også en liten gutt, artig å se sååå tydelig på UL at man ikke er litt i tvil engang - enda jeg er førstegangs og ikke har vært på UL før :Heartblue

Vi venter også en liten gutt, artig å se sååå tydelig på UL at man ikke er litt i tvil engang - enda jeg er førstegangs og ikke har vært på UL før :Heartblue
Sliter du og å sove om natten? :sleep011
Gratulerer så masse med guten! :Heartblue ja, det var så kjekt å se det så tydelig. Slipper å lure på om det kommer ut en jente i stedet. Føler eg får enda sterkere tilknytning når eg vet så sikkert hvilket kjønn det er. :love2

Back
Topp