OUL

mamma2014og2016

Blir kjent med forumet
Fikk time til OUL idag, i uke 21. Er det ikke i uke 18 ca man pleier å ha det? :-) og kan noen forklare meg hva dette på bildet betyr? :-D
e6b76bf220644e20d15eb5bb39c080d1

Synes det var litt sent? Slik jeg har forstått det skal ordinær UL være mellom uke 18 og uke 20. Selv har jeg fått time når jeg er 18+4, forrige gang var jeg også rundt den tida. Tror jeg ville ringt og hørt med dem:)

Dette synes jeg var sent :O Er helt innstilt på å få i uke 18, så jeg blir skuffet om det blir senere. :P

Tror du skal ringe og sjekke at det ikke er en feil.

Skal snakke med legen på neste kontroll å høre hva hun mener :-) synes også det var sent, sist fikk jeg når jeg var 17+6.
Noen som vet hva det på bildet betyr? Pleier det å stå til alle? :-)

Skal snakke med legen på neste kontroll å høre hva hun mener :) synes også det var sent, sist fikk jeg når jeg var 17+6.
Noen som vet hva det på bildet betyr? Pleier det å stå til alle? :)

Det stod ikke på min innkalling. Har du vært på TUL henvist av lege? Tenker om det kan være noen oppfølging i den forbindelse? Kan jo være en standardtekst fra de som sørger for OUL der :)

Det stod ikke på min innkalling. Har du vært på TUL henvist av lege? Tenker om det kan være noen oppfølging i den forbindelse? Kan jo være en standardtekst fra de som sørger for OUL der :)
Nei, ingen TUL.. Får ringe de å spørre, så slipper jeg å spekulere mer på det :-)

Det betyr at henvisningen legen din har sendt er vurdert av en spesialist (gynekolog/fødselslege/barnelege) og at du har krav på UL innen 10.08. Det vanligste er vel når man er i uke 18-20, men man har ikke krav på å få nøyaktig da. Mulig de ikke har kapasitet akkurat det tidsrommet. Sist fikk jeg da jeg var antatt å være i uke 20, men viste seg at det var uke 21. Det er vel omtrent i de ukene det er lettest å finne termindato ut fra målene på barnet fordi da er de ganske likt utviklet. (Ut fra noe jeg leste tidligere om UL.) Du kan jo ta en telefon til sykehuset og høre om du kan få den timen litt tidligere?

17-20 skal det vel være, men jeg var 20 + noe, altså i uke 21 med førstemann pga kapasiet pga ferie. Forrige gang var jeg 18 + noe og denne gangen har jeg ikke fått innkalling enda.

Her jeg bor er det vanlig mellom uke 18-22. Jeg har hatt uke 18 og 20.

Back
Topp