OUL

Snart•tobarnsmor

Betatt av forumet
Da har jeg også endelig vært på UL. Alt så normalt ut. En veldig aktiv liten baby, såpass aktiv at det ikke gikk an å få noe 3d bilde, og det er veldig usikkert om det er gutt eller jente (men det kunne se ut som gutt, ifølge legen). En veldig flott opplevelse, jeg kjempet litt med klump i halsen og gledestårer.(hormoner, hormoner, hormoner.....)

Ut ifra når mannen var hjemme, og symptomene meldte seg, mener jeg at siste mulige termindato kunne være 19.12. Ut fra målene satte legen ny termindato 26.12. Er det noen som har erfaringer med at målene viser senere termindato enn den du selv har regnet ut? Hvordan har det i så fall gått? Har dere født nærmest deres egen dato, eller datoenut fra målene?

Eg ble satt en uke tilbake sånn som du ble. Legen har nok rett. Det er målene på babyen de går etter og så tidlig i svangerskapet tror eg det pleier og stemme ganske bra

Sist fikk jeg termin som tilsa unnfangelsesdato var etter at typen hadde reist på ferie (uten meg!). Så det kan nok bomme.. Men det kan vel gå et par-tre dager fra selve samleiet til unnfangelsen finner sted? I så fall kan det jo bli et par dager senere enn hva man trodde var mulig. Vis man også tenker at legene faktisk kan bomme med en dag eller to, så blir det jo noen dager totalt..

Gratulerer!! Gøy med aktiv baby, men litt kjedelig å ikke se kjønn dersom dere ønsket det. Vår var litt sjenert, men etter at jordmora ristet og dyttet litt flyttet hun foten så vi fikk se :) Det er forskjell på de små...

Eg ble satt en uke tilbake sånn som du ble. Legen har nok rett. Det er målene på babyen de går etter og så tidlig i svangerskapet tror eg det pleier og stemme ganske bra

Ja det var det jeg tenkte, for svangerskapet varer vel sjelden akkurat 280 dager, men er lengden på svangerskapet avhengig av størrelsen på fosteret? Det er jo ikke så viktig med noen dager til eller fra, fødselen skjer jo sjelden på germindatoen uansett! Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva som egentlig avgjør lengden på svangerskapet! Tror jeg må spørre en lege eller jordmor om dette når anledningen byr seg!

Sist fikk jeg termin som tilsa unnfangelsesdato var etter at typen hadde reist på ferie (uten meg!). Så det kan nok bomme.. Men det kan vel gå et par-tre dager fra selve samleiet til unnfangelsen finner sted? I så fall kan det jo bli et par dager senere enn hva man trodde var mulig. Vis man også tenker at legene faktisk kan bomme med en dag eller to, så blir det jo noen dager totalt..

Hehe, de 48 timene før/etter samleie er tatt med i beregningen her. Vi var borte fra hverandre påskehelga og i tre uker etter påske, så det stemmer ikke med den datoen. Men det jo egentlig flisespikkeri. Babyen kommer når den kommer, og det er jo ingen som vet akkurat hvilken dato det blir. Ja, med mindre det er planlagt keisersnitt, da! Blir spennende å sende den kommer. Krysser fingrene for at vi slipper å være på sykehus julaften!

Forstår uansett at du reagerer :) Vi hadde en veldig påståelig lege sist som påsto hardnakket at jeg hadde blitt gravid akkurat da.. Typen var begynt å bli litt rød i tryne ;)
Uff, ja er spent på når jeg får termin. Julaften kan jo være fin å ha hjemme !!

Vi visste at første termindato (fra mensen) ikke kunne stemme, og ble flyttet hele 12 dager... Tror heller ikke den stemmer(ble i så fall gravid 1-2 dager før ny mens), men også fordi lille gutt i magen har vært mega aktiv så lenge som han har vært.... Men det er nok nærmere den siste datoen....

Men tenker bare at babyen kommer ut når han er klar, uansett hvilke dato man har fått....
Det er jo heller ikke veldig mange som får på termin uansett :p

Back
Topp