Oul...

Ane_Rikke

Glad i forumet
Da har vi vært på oul, og bebis er helt frisk :) fikk termin 14, i stedet for 17. Må tilbake på etterkontroll i uke 32 fordi morkaka mi er foranliggende. Jordmora var 99% sikker på at den ville flytte seg, så jeg prøver å ikke tenke så mye på det. :)

Gratulerer :) fikk du vite hva det ble?

Så bra at baby er frisk:) er helt inponert av dere som klarer å ikke vite kjønn:p selv er jeg for nysjerrig:p

så bra lille er frisk! gleder meg til å se igjen på fredag:) sa du ifra om at du ikke ville vite kjønn? vil ikke vite selv, så tenker vi kansje må si ifra??

Så bra at baby er frisk:) er helt inponert av dere som klarer å ikke vite kjønn:p selv er jeg for nysjerrig:p

Er nesten litt imponert selv jeg ;) men det gikk fint sist gang, så da går det nok fint denne gangen også. Syns det ga en ekstra puff under fødsel :)

Bare det ikke blir keisersnitt nå da, for da føles det nok kanskje litt forgjeves...

Gratulerer :) Jeg er også imponert over de som klarer å vente med å få vite kjønn...jeg er supernysgjerrig! ;)

Så deilig at alt var bra med den lille, Gratulerer :)

Gratulerer med frisk og fin bebi :) <3

Hva har det egentlig å si for svangerskap/fødsel om morkaken er foranliggende?
Det er min også, jordmor så det på ul i uke 14, men sa ikke annet enn at den var foranliggende.

Gratulerer :)

Gratulerer med frisk og fin bebi :) <3

Hva har det egentlig å si for svangerskap/fødsel om morkaken er foranliggende?
Det er min også, jordmor så det på ul i uke 14, men sa ikke annet enn at den var foranliggende.

Det er forskjell på om morkaka bare ligger foran, og om morkaka er foranliggende. Var på tidlig ul i uke 13, og da lå den bare foran. Dette har ingenting å si medisinsk sett. Men min ligger så langt ned at den dekker livmormunnen, og hvis den fortsetter ligger å sperrer der ved fødsel, så kommer jo ikke baby seg ut. Da må jeg ta keisersnitt. Men jordmora da at den mest sannsynlig vil flytte oppå seg da... keisersnitt vil jeg absolutt ikke ha! Føder jo på ABC fordi jeg har helt sykehusangst...

Gratulerer med en frisk liten baby :)
Så håper jeg morkaka flytter seg, men blir jo kjekkt å få en ekstra titt litt før fødsel? ;)

Gratulerer så mye med en frisk og fin baby <3 <3 <3 Vil det ha store konsekvenser for fødselen når morkaken ligger foran?

Det er forskjell på om morkaka bare ligger foran, og om morkaka er foranliggende. Var på tidlig ul i uke 13, og da lå den bare foran. Dette har ingenting å si medisinsk sett. Men min ligger så langt ned at den dekker livmormunnen, og hvis den fortsetter ligger å sperrer der ved fødsel, så kommer jo ikke baby seg ut. Da må jeg ta keisersnitt. Men jordmora da at den mest sannsynlig vil flytte oppå seg da... keisersnitt vil jeg absolutt ikke ha! Føder jo på ABC fordi jeg har helt sykehusangst...

Ah Okei, daså :)
Ja jeg har vel bare forann tror jeg..
Men får se hva de sier på oul på mandag :)

Gratulerer så mye med en frisk og fin baby <3 <3 <3 Vil det ha store konsekvenser for fødselen når morkaken ligger foran?

Ikke hvis den bare ligger foran :) Men ligger den foran der babyen skal ut, så må jeg ha keisersnitt :)

Gratulerer med en frisk liten baby :)
Så håper jeg morkaka flytter seg, men blir jo kjekkt å få en ekstra titt litt før fødsel? ;)

Ja :P Sånn sett er det jo veldig kjekt ;) Men jordmora mente at den flytter på seg i 99 % av tilfellene, så har sikkert ikke noe å være engstelig for. Men tenker litt på det allikevel...

Back
Topp