OUL - vanlig eller 3D?

Vannlilje

Andre møte med forumet
Er veldig spent på OUL neste uke og lurer på hva som avgjør om det er vanlig ultralyd eller om man får se fosteret i 3D? Er det litt vilkårlig hva slags tilbud som finnes der man skal? Skal på Ullevål.

Tror det kommer litt an på hvor du er, men det vanlige tror jeg er 2D kanskje? Vi får privat gjennom henvisning og hun byttet til 3D for en liten stund, men det var egentlig finere i 2D, ganske «creepy» med 3D for de så mye mindre utviklet ut enn i 2D (slags merkelig dyr versus perfekte mennesker :p ) Så ville feks ikke gått privat/betalt kun for 3D så tidlig :)

Det er vanlig å ha oul med vanlig ultralybilde. Har faktisk ikke hørt om noen som har fått 3D på oul, men det finnes helt sikkert noen steder hvor de gjør det i tillegg til vanlig :)

Tror det kommer litt an på hvor du er, men det vanlige tror jeg er 2D kanskje? Vi får privat gjennom henvisning og hun byttet til 3D for en liten stund, men det var egentlig finere i 2D, ganske «creepy» med 3D for de så mye mindre utviklet ut enn i 2D (slags merkelig dyr versus perfekte mennesker :p ) Så ville feks ikke gått privat/betalt kun for 3D så tidlig :)

Helt enig, vi fikk se i det som kalles 4D-live eller noe sånt på 18-ukerskontroll, og de så litt ailienaktig ut :p Det var ikke vanlig oul, men ekstra oppfølging, og fordi legen synes det var gøy å vise oss de forskjellige effektene :)
Så rundt uke 18 er 2D absolutt finest.

Sniker fra januar: vi fikk 3D på slutten av OUL, og jeg syntes det var stas. Så ansiktstrekkene ganske godt faktisk. Men hadde sen OUL da, 20+3. Dette var på Riksen.

Vanlig oul på Ullevål er i 2D :) vi ble sendt til fosterdiagnostikk etter oul til Riksen hvor det også bare var i 2D. Har aldri hørt om 3D på oul før, men tydeligvis er det noen som får det :) vi tok 3D i uke 26 ca sist, det var veldig stas :) privat da.
Skal på en oppfølgingstime hos fostermedisiner på Riksen igjen neste uke, da skal jeg høre med ham om han kan ta 3D as :)
Uansett kommer vi til å ta 3D senere som vi gjorde med storesøster, var så gøy å ha de bildene <3

Takk for tips! Da skal vi vurdere å gå privat om noen uker for å prøve 3D også! [emoji1] Er så spent på hvordan lille ser ut.

Vi fikk 3d en liten stund da vi hadde oul sist gang! Jeg tror ho egentlig bare syntes det er moro, for vi fikk det denne gangen i uke 14 og, selvom det ikke var så vellykka.. Dersom sykehussjekk i morra er ok har vi oul på onsdag og jeg håper på 3d da og. :D

Fikk se babyen litt i 3D også da jeg var på ordinær ultralyd.

Back
Topp