OUL uten far

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Skal på OUL om 1 uke og partner kan få være med. Men det ser ut som at han mest sannsynlig ikke får være med siden han hverken får fri den dagen eller fri par timer for å være med.
Jeg tenker da at jeg vil ha en backup plan.
Hva har dere gjort i disse tilfellene?
Hatt en privat ultralyd i tillegg som er garantert han blir med på?
Eller har noen arrangert en gender reveal kun for far? Hva har dere eventuelt gjort da?
:woot::nailbiting:
 
Så dårlig at han ikke kan få fri til å bli med :(
 
Skulk jobben når de er så kjipe.
 
Så kjedelig at han ikke får hvert med :(

Med eldste sa jeg bare ifra etter timen men han var også i et helt annet land når jeg hadde OUL.
Yngste var han med, men denne gangen skal jeg få ordnet en kake for han og ungene fordi eldste ønsker seg det så tenkte kan overraske han samtidig :p

Kan jo kjøpe en søt body i rosa eller blått og gi han eller en smokk for eksempel, søtt det også samt god unnskyldning til å shoppe :D
 
Jeg hadde litt samme dilemma, men var mest pga far ikke ville fortelle det til sjefen enda.. så jeg ringte inn til sykehuset og fikk byttet timen til tre dager senere. Han jobber jo turnus da og har lettere fri på formiddagene.

Synes det er veldig rart at han ikke kan få en time fri fra jobben til oul, han må jo få fri for å gå til tannlegen/legen ellers uansett, og dette er jo like viktig. Tydeligvis ikke alle som ser på det sånn. Hvis de skal være så vanskelige ville jeg tatt en egenmelding. Håper det ordner seg:happy:
 
Jeg har jo skjønt det slik at det er jo ikke sånn at far har krav på fri ved ultralyd, men de aller fleste arbeidsplasser godtar det ettersom OUL er en stor begivenhet i seg selv for de kommende foreldrene. De aller fleste har vel vært gjennom det og vet hvor viktig det er å få være med selv om det ikke akkurat er far som trenger undersøkelse:wacky:
 
Ordentlig kjipt pappaen ikke får vært med:(
 
Ja!
Så derfor tenkte jeg at jeg vil gjøre litt ut av det for hans del, men er jaggu ikke sikker på hva:p

Pappaen her får ikke være med heller, men det er fordi det ikke er lov å ha med partner på OUL på A-hus grunnet covid-19:( Ja, overraske han med gender reveal ballong(kjøpes på superkul.no), kake med farget Krem i rosa eller blått inni eller kjøpe noe søtt babytøy i enten rosa eller blått?:)
 
Kommer ikke til å gjøre noe spesielt. Bare sier om ungen er frisk eller ikke og viser bilder. Det er vel det han bryr seg om uansett :hilarious: Hadde ikke brukt penger på privat nå ihvertfall, kanskje heller tatt en 3d senere
 
Har dere allerede hørt med jobben hans? Det er mulig å si han eventuelt har en legetime da, men hvis dere allerede har spurt så vil de jo forstå hva som skjer om han plutselig har en legetime samme dag han trengte fri til oul :wacky:
 
Har dere allerede hørt med jobben hans? Det er mulig å si han eventuelt har en legetime da, men hvis dere allerede har spurt så vil de jo forstå hva som skjer om han plutselig har en legetime samme dag han trengte fri til oul :wacky:
Ja, har allerede spurt, men det høres ut som det ikke er heeeeelt bestemt fra dem ennå, så vi krysser fingrene:nailbiting::nailbiting:
 
Sniker
Min mann fikk ikke være med, så vi skal ha en privat time til uka, fordi han vil være med og se :happy: Det er jo litt mer enn bare kjønn, det og kunne se bebisen og at han/hun er frisk.
 
Syntes det er skikkelig kjipt at partner ikke får være med, begrunnelse med covid begynner å bli litt tynn de fleste helsepersonell er vaksinert nå, og man bor jo mest sannsynlig med partner uansett så det blir ikke så forhøyd risiko å ha med en til...
 
Ringte A-hus idag og pappaen får ikke være med på oul på torsdag:( Jeg er så drittlei covid-19:angry7
 
Hvordan tolker dere denne meldingen når det gjelder partner? Jeg føler absolutt at jeg har behov for å ha med samboer på oul, jeg orker ikke tanken på å motta nedslående beskjeder alene.
 

Vedlegg

  • 5994CC0A-52DD-4617-83DD-D0F101311D27.jpeg
    5994CC0A-52DD-4617-83DD-D0F101311D27.jpeg
    180 KB · Visninger: 23
Hvordan tolker dere denne meldingen når det gjelder partner? Jeg føler absolutt at jeg har behov for å ha med samboer på oul, jeg orker ikke tanken på å motta nedslående beskjeder alene.
Ville nok ringt å spurt dem, etter hva jeg ser her i Sverige ihvertfall er de veldig strenge og skal være en avtale med avd før de slipper inn noen andre samt at det er de som er veldig veldig syke som får ha med seg noen :(
 
Ville nok ringt å spurt dem, etter hva jeg ser her i Sverige ihvertfall er de veldig strenge og skal være en avtale med avd før de slipper inn noen andre samt at det er de som er veldig veldig syke som får ha med seg noen :(


Prøvde å ringe, men det var bare telefontid frem til kl 15:00. Kom plutselig på at ei vennine av meg var på oul for ikke så alt for mange ukene siden, så jeg kontaktet henne. Hun hadde fått samme sms, og sjekket det opp mot innkallingsbrevet (hvor det står at partner kan være med). Det hadde ikke vært noe problem, så forventer at det ikke blir noe problem for oss heller! De burde kanskje formulert seg litt annerledes, lett å mistolke :)
 
Back
Topp