OUL uke 17 - 16+4

Theab

Flørter med forumet
Hei

Jeg fikk innkalling i dag til OUL. Jeg fikk timen 1-2 uke før enn hva jeg hadde trodd. Er det greit å dra på ultralyd når jeg er 16+4 dager eller burde jeg ringe inn å bytte time?
Når jeg først har fått tidlig time, så kvier jeg meg litt for å utsette siden jeg gleder meg så inderlig.

Jeg var 17+noe sist jeg var på oul, og ble satt tilbake 5 dager (noe jeg var forberedt på), så jeg tror jeg var ca 16+5 da. Hørte aldri noe om at det var noe problem, timen gikk som vanlig.

Dere som allerede har vært på UL. Fikk dere vite kjønnet? Jeg kvier meg litt for å spørre om det i tilfelle han skal bli irritert. For jeg vet jo at det ikke er det viktigste, men jeg jo nysgjerrig. Men vil ikke at han skal tro at jeg er mer opptatt av det enn at babyen er frisk.

Dere som allerede har vært på UL. Fikk dere vite kjønnet? Jeg kvier meg litt for å spørre om det i tilfelle han skal bli irritert. For jeg vet jo at det ikke er det viktigste, men jeg jo nysgjerrig. Men vil ikke at han skal tro at jeg er mer opptatt av det enn at babyen er frisk.
Vent til du får vite at alt er fint med baby så spør du :) Dette har vi gjort begge gangene, siden det viktigste er jo at de er friske og vi har ikke fått noen sure miner på det :)

Jordmor spurte meg om det var noe spesielt jeg lurte på før vi startet. Skjønte ikke hva hun hintet til, men sa vi gjerne ville vite kjønnet om hun så det. Da sa hun det var bra vi sa ifra for hun hadde ikke lov til å spørre om vi ville vite det.

Spørs jo litt hvordan man sier det, tenker jeg. :)
Vi sa det i oppstarten av ul sist at dersom hun kunne se det underveis, så ville vi gjerne vite kjønn. Denne gangen skal jeg i alle fall passe på å si ifra før vi starter, siden vi IKKE vil vite kjønn, i tilfelle det blir plumpet ut automatisk. Da mamma var på ul med meg spurte legen hva hun trodde det ble, og hun svarte at hun trodde det var en gutt, men før hun fikk fortsatt med "men jeg vil ikke vite kjønn", så avbrøt legen med: "Nei, dette er ikke noen gutt!". Falt liksom ikke ham inn at det var noe hun ikke ville vite. :p

Jordmor spurte meg om det var noe spesielt jeg lurte på før vi startet. Skjønte ikke hva hun hintet til, men sa vi gjerne ville vite kjønnet om hun så det. Da sa hun det var bra vi sa ifra for hun hadde ikke lov til å spørre om vi ville vite det.
Jeg ble spurt både med storebror eller denne :) men mer på den "skal vi unngå området der kjønnet viser i tilfelle det er veldig tydelig?" :p

Back
Topp