OUL - tips og triks?

RBmarsbaby

Flørter med forumet
Skal på ultralyd på sykehuset på tirsdag - er veldig spente begge to. Har ikke gjort dette før, så lurer på om det er noe spesielt man burde gjøre/huske på?

Jeg tenker at om det var noe spesielt du burde gjøre så ville det stått i innkallinga :)
Personlig tenker jeg at jeg bare må ha et åpent sinn da jeg også er førstegangs. Og selv om jeg gleder skikkelig å tenker at dette skal bli den lykkeligste dagen siden jeg testa positivt, så må jeg forberede meg og mannen på at kanskje ikke alt blir slik vi tenker :)

Er ikke 100%sikker,men syns jeg husker det beste er å ikke akkurat ha tisset før ul(men usikker på om det bare er i starten)?!Min første OUL sist måtte jeg stå opp å hoppe litt underveis for å «vekke» baby..men ved andre ul har jeg spist/drukket litt mes sukker først og da er det hvertfall mye liv der inne..!Men skulle det være noe så veileder de deg,det er egentlig bare å slappe av og glede seg over synet av baby:)

Er det vanlig å ta med urinprøve? Eller er det bare på lege- og jordmorkontroller? Vi skal også på OUL denne uka. Blir spennende

Er det vanlig å ta med urinprøve? Eller er det bare på lege- og jordmorkontroller? Vi skal også på OUL denne uka. Blir spennende
Det er bare på jm /lege kontroll du har med urinprøve

Jeg gjorde ikke noe spesielt før oul på fredag hvertfall.. Spiste vanlig frokost med melk til, og fikk se ei aktiv jente. Hadde med en brus i veska sånn i tilfelle, men glad jeg ikke drakk av den på forhånd, for da hadde babyen kanskje vært for aktiv, sånn at det blir vanskelig å ta mål[emoji6]

Det eneste er hvis du har fått tilsendt noen papirer som skal fylles ut. Mener jeg har fått det hvertfall, må bare leite dem frem [emoji28] Ellers er OUL utrolig spennende, hvertfall har det vært store høydepunkt med mine nr 1 og 2! Er helt ut av meg av spenning denne gangen for å hilse på tvillingene igjen [emoji28]

Var på OUL på fredag og hadde ingen forberedelser. Eneste var at jeg måtte fylle ut et skjema som fulgte med innkallingsbrevet og tok det med. Fikk se en sprellende liten spire i magen <3
Lykke til!:)

Sniker fra januar.

Trenger ikke forberede noe:) hadde med meg en cola i tilfelle hun var rolig, men det var det ikke behov for. Hu dansa rundt hele tiden[emoji5]

Tusen takk for tipsene! Vi var inne kl 13 i dag og fikk se en særs aktiv liten sak. Hadde med en brus i veska, men det var godt jeg ikke drakk av den før undersøkelsen. Det var armer og bein alle veier [emoji1][emoji85]
b443ac242c0bea261b09e1284f6163a8.jpg

Back
Topp