Oul-termin feil

FruEriksen

Betatt av forumet
Er det flere som er oppgitt over sykehusene sine fanatisme rundt oul-termin? Jeg skjønner ikke logikken demmes. Da vi var på overtidskontroll på fredag, tok de ul for å estimere størrelsen på babyen. Da målte de jo de samme tingene som da de målte for å sette termin på oul. MEN legen sa selv, på fredag, at det "var en viss feilprosent selvfølgelig ". Er det ikke en viss feilprosent når de måler på oul da?

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Fostrene vokser så å si like fort og like mye den første tiden. Etter oul forandrer det seg. Noen vokser fortere og noen saktere. Da får babyene våre forskjellig fødselsvekt.

Fostrene vokser så å si like fort og like mye den første tiden. Etter oul forandrer det seg. Noen vokser fortere og noen saktere. Da får babyene våre forskjellig fødselsvekt.
Vi hadde to private ul før oul som begge bekreftet menstermindato. På oul ble termin imidlertid flyttet nesten en uke senere. Det, sammen med at vi vet hvilken dato befruktning senest kan ha skjedd, gjør at det er vanskelig å tru på termindato til ahus. Hvis alle fostre vokser omtrent likt i begynnelsen slik du sier, bekrefter jo det vår teori yttligere.

Opplevd akkurat det samme.... Brukte eggløsningstest så vet når eg hadde eggløsning... Hadde tidlig UL som stemte akkurat med min egen termin men OUL flyttet meg tilbake en uke, ikke noe snakk om å høre på det eg fortalte. Heldigvis har legen min sagt at vi tar hensyn til min egen termindato ved evt overtid.

Opplevd akkurat det samme.... Brukte eggløsningstest så vet når eg hadde eggløsning... Hadde tidlig UL som stemte akkurat med min egen termin men OUL flyttet meg tilbake en uke, ikke noe snakk om å høre på det eg fortalte. Heldigvis har legen min sagt at vi tar hensyn til min egen termindato ved evt overtid.
Ja det er nettopp slikt som irriterer meg! Det er utrolig mange som opplever det samme. Ei jeg kjenner, ble kunstig befruktet, og da vet de jo på minuttet når befruktningen skjedde. Likevel ble terminen hennes flyttet tilbake 10 dager på oul.

Jeg fikk beskjed på TUL om å ta med målene til OUL fordi UL i uke 12 er enda mer nøyaktig enn UL i uke 18. KK forholdt seg til TUL termin (målene som stod på utskriften jeg fikk) og opprettholdt menstermin. JM sa at hun kjente hun som hadde gjennomført TUL og dermed stolte hun på tallene. Hun selv kom til termin 2 dager tidligere (samme som i forrige svangerskap). Hun sa det indikerer at han vokste godt for han såg da 2 dager eldre ut enn han var. Jeg er trygg på at det var riktig konklusjon :)

Back
Topp