OUL, søsken?

Bruker262ann

Andre møte med forumet
Vi skal på OUL neste torsdag, og snuppa vår på akkurat 3 år har begynt og bli oppmerksom på baby og spør fælt hva som skjer. Hun fikk seg en sånn baby I magen bok for litt siden, med masse bilder av mamma og magen osv. Vi tenkte kanskje det kunne være spennende for 3 åringen og se ultralyden! Noen erfaringer?

Jeg var på OUL tidligere i uken, og mener jeg så et oppslag om at man ikke får lov å ta med barn inn.
Så ville sjekket det hvertfall :happy:

De son driver med UL sier at erfaringsmessig har små barn dårlig utbytte av å være med, og de ønsker helst at søsken ikke er med. De greier ikke å forstå hva de ser, rett og slett.

Jeg var med på ul da jeg var 14 og synes det var spennende. Men 3 år er jo tidlig. Skjønner de gjerne vil være med, men leser flere steder at de ikke anbefaler andre enn foreldre å delta på ul i tilfelle det er dårlige nyheter...

I innkallingsbrevet til OUL sto det at det var anbefalt å ikke ta med barn :)

Trur ikke 3 åringen blir så fascinert av de "dårlige" bilde p ul ... Har ei på 4 år snart og ho får ikke bli med og de ønsker heller ikke ha de med da de ofte blir skuffet og utålmodig :cool: men du kan jo alltid høre med de om ho kan bli me... Men ta med en annen voksen som kan ta 3 åringen ut av rommet om nødvendig ;)

Hadde datteren vår med på UL i uke 15, hun er 6 år og hun syntes det var helt ok men var mer opptatt av og se på ultralydmaskinen siden UL bildene er så dårlige

Her får man ikke ha med barn inn. Ikke tror jeg ett så lite barn skjønner noe av disse ultralyd bildene heller. Tenker det må være bedre å bestille 3D ultralyd å evt ta henne med på senere. På OUL skal man jo egentlig bare sjekke termin og om alt er som det skal, på 3D tar de seg mer tid til å vise frem

Vi fikk også brev om at barn/søsken ikke fikk være med. Kun de vordende foreldre ;)

Gutten vår på 18 mnd ble med. Det gikk helt fint, selvom han ble litt urolig mot slutten.
Jordmor tok seg god tid og forklarte grundig, hun hadde også fortsåelse ovenfor lillegutt :)
Sånn alt i alt er dette den beste ultralydundersøkelsen jeg har hatt :)

Sniker fra februar;) Vi fikk beskjed at oul bør være uten barn fordi en da evt. kan oppdage dersom det er noe galt med barnet og da bør foreldre "slippe" å ta hensyn til evt. søsken. At oul hovedsakelig er medisinsk. Så kan en heller evt. ta 3D ul el. lignende dersom søsken skal få være med:happy:

Jeg ville aldri tatt med mine barn verken på ordinær UL eller 3D UL, rett og slett fordi det plutselig kan være noe galt. De har ikke noe utbytte av det, tenker jeg...

Jeg er veldig glad jeg ikke tok med sønnen min på oul som jeg var på på fredag, fikk en dårlig beskjed. Og jeg brøt sammen i gråt. Hadde ikke vært så hyggelig for lillegutt å se mammaen sin sånn.

Tok heller ikke med sønnen vår, selv om han ble veldig lei seg for at han ikke fikk lov. Men oul er for å se at barnet i magen er friskt, og er nok ikke lett å få en tung beskjed..

Hadde ikke tatt med barn på ul! Tenk vis du får en uventet beskjed!:-(

Back
Topp