Oul på torsdag..

lykkeliten90

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
fikk innkallelse til oul, og skal dit nå på torsdag. Er etter menstermin da ca 18+2, men pga lange sykluser, så stemmer dette dårlig, og i følge første tidlige ul vil jeg da være 16 uker, og andre tidlige ul 15+4. Har de gått ut fra menstermin når de sender ut innkallelse da, og vil det ikke være for tidlig å sjekke alt? Var i uke 16+ på oul sist graviditet, og da sa de at det var vanskelig å sjekke f.eks hjertet så tidlig... Fikk heldigvis tatt alle mål den gang, men kjedelig om det er for tidlig denne gang da...

Kan ikke ringe Barsel poliklinikk og si dine bekymringer og høre om den kan utsette det 2 uker? :-)

Jo, kan jo det...men har jo lyst å gå også:p får man ny time om det er for tidlig å se alt eventuelt?

Jeg vet ikke. Men tenker at hvis de som tar telefonen ikke kan gi et ordentlig svar kan de spørre legene og ringe deg opp igjen. Kan jo hende at 16 uker går helt fint. Jeg er bare liker selv og bare ringe og få ting avklart. Barsel poliklinikk på mitt sykehus har kun ringetid fra 9-11 foresten :P Greit å vite når man skal ringe. Utrolig irriterende å finne ut det klokken 11.15 :P

Jeg vet ikke. Men tenker at hvis de som tar telefonen ikke kan gi et ordentlig svar kan de spørre legene og ringe deg opp igjen. Kan jo hende at 16 uker går helt fint. Jeg er bare liker selv og bare ringe og få ting avklart. Barsel poliklinikk på mitt sykehus har kun ringetid fra 9-11 foresten :p Greit å vite når man skal ringe. Utrolig irriterende å finne ut det klokken 11.15 :p
Ja, det skader jo ikke å ringe:)

Jeg var på utredning på riksen når jeg var 13+5 (14+2 ifølge ul) og da kunne de sjekke alt som trengtes i forhold til foster, inkludert hjertet. Så på OUL skal jeg egentlig bare sjekke hodemål for å sette termin. Kan da ikke skjønne annet enn at de skal klare å sjekke alt de trenger selv om du er 16 uker bare.

Jeg var på utredning på riksen når jeg var 13+5 (14+2 ifølge ul) og da kunne de sjekke alt som trengtes i forhold til foster, inkludert hjertet. Så på OUL skal jeg egentlig bare sjekke hodemål for å sette termin. Kan da ikke skjønne annet enn at de skal klare å sjekke alt de trenger selv om du er 16 uker bare.
Nei, jeg har også allerede sett at alt ser fint ut på ul privat... Men sist jeg var gravid, så ble jordmor "sur" for at jeg hadde fått time så tidlig, for da var det vanskelig å sjekke hjertet... Men på denne innkallelsen, står det jo faktisk at de ønsker deg inn i uke16-19. Håper det går bra, og at de også muligens får til å se kjønnet:)

Jeg vil tro at dersom det er for tidlig til å få sjekket alt det de skal sjekke så vil du få en ny time.

Dumt om du utsetter nå, og så viser det seg at de bomma på tidlig ul og du kommer for seint. ;)

Masse lykke til! :)

jeg har også "usikker termin" og jm på sykehuset sa at det spiller ingen rolle så lenge jeg får deg inn mello uke 18-20...

Jeg ville ringt sykehuset.

Nei, jeg har også allerede sett at alt ser fint ut på ul privat... Men sist jeg var gravid, så ble jordmor "sur" for at jeg hadde fått time så tidlig, for da var det vanskelig å sjekke hjertet... Men på denne innkallelsen, står det jo faktisk at de ønsker deg inn i uke16-19. Håper det går bra, og at de også muligens får til å se kjønnet:)
Så lenge ungen ligger riktig til uten navlesnorel mellom beina så får du nok vite det :-) Om jm blir sur så får du bare si at det er jo ikke din feil at de kaller inn så tidlig. Hos meg kunne de også sjekke for alle kromosomavvik og sjekke alle organene så går nok bra :-)

Da satser vi på å dra:D er jo mellom uke 16 -19 de ville ha meg inn sto det i mitt brev... Kan hende det varierer fra plass til plass da:) men i "verste" fall får vi vel ny time litt seinere:)

Her var det akkurat det samme, fikk først oul etter menstermin noe som ble etter både min og ul hos privat sine beregninger alt for tidlig, siden jeg har hatt veldig uregelmessige sykluser. Ringte og fikk ny time først 9 nov, men så hadde det skjedd noe feil med papirer og ble derfor flytta frem til fredag 30, da er jeg etter ny termin på priv ul 17+4 :) Siden de er usikre på termin ville de heller jeg skulle komme nå. Skulle det vise seg å være for tidlig ble jeg lovet å få komme tilbake :) Jeg ville reist på oul nå jeg og er det for tidlig får du helt sikker ny time :)

Hvis de ikke ser alt de skal se eller har noen tvil på noen måter får du ny time :) ville bare tatt timen og hvis det viser seg at det er fortidlig i forhold til feks hjertet så får du se den lille magebeboern en ekstra gang :)

Så bra! Gratulerer :) er jo bare stas å få se han flere ganger også! :D

Da har vi vært på ul:) alt bra med lille, og er sansynligvis en liten lillebror!:Heartred Var akkurat litt for kort til at de kunne sette termin, så fikk ny time 18. Nov:Heartred gjør ingenting for min del:p
Så bra :-) kjekt å få lov å gå å se babyen flera ganger

Back
Topp