OUL i uke 21!?

Hadde i uke 20+6 første svangerskap... syntes også det var sent, men fik vite da at det var normalt mellom uke 18 og 21.. Er jo bare å ringe jevnlig og høre om de har fått noen avbestillinger på ledige timer :)

Jeg har i uke 20+3....

Jeg har fått veldig tidlig, 16+5. Klager ikke, men håper de ser det de skal!

Hadde i uke 20+6 første svangerskap... syntes også det var sent, men fik vite da at det var normalt mellom uke 18 og 21.. Er jo bare å ringe jevnlig og høre om de har fått noen avbestillinger på ledige timer :)
Ja, jeg snakket med min jm i dag. Hun ringte sykehuset. Hun fikk bare beskjed om at de var unnerbemannet og at det derfor måtte bli slik...

Jeg fikk i uke 20 i trondheim, men vurderer å ringe å høre om det er mulighet for å få den litt tidligere. Men nå var jo jeg på ultralyd i uke 14, så kan hende det er derfor da.

Uke 21 er for sent? Jeg har fått i uke 20+2 og det er i grenseland for hva som er tillatt. I brevet står det at ulen skal være i fra 17-20. Så ta en tel å hør om du kan få før :)

De praktiserer kanskje forskjellig- men her er OUL mellom uke 17-20- men tror ikke jeg hadde reagert om jeg hadde fått den i uke 21. Sikkert et dumt spørsmål men hvorfor er det så seint?

Jeg har fått veldig tidlig, 16+5. Klager ikke, men håper de ser det de skal!
Jeg hadde i uke 17 sist og måtte tilbake i uke 19 fordi det var for tidlig. Nå har jeg fått i uke 18. Får håpe de ser alt de skal, hvis ikke får du nok ny time

Det var innmari seint synes jeg. Skal det ikke være mellom 17-19 da? Har fått i uke 17 begge gangene før og får i uke 18 denne gang.

Jeg fikk beskjed om at det kunne bli så seint som i uke 22 på Ullevål. Men at de prøver å få til i uke 18-19. På grunn av stor pågang kan man være uheldig å få seinere enn 18-19. Uke 22 er satt på grunn av at da regner man ikke barnet som levedyktig om man i værste fall må ta abort om de finner ut at noe er alvorlig galt.

Hei! Jeg har også fått i uke 21. Det er jo lenge å vente, men det er nok innafor likevel. Det spiller jo ingen rolle om UL er i uke 17 eller 20 for svangerskapets skyld, og i tillegg er det jo ikke sikkert at svangerskapslengden er riktig heller. Jeg har tenkt at det sikkert er pågangstrykk som gjør at noen får så sent. Dersom det er noen grunn til at du bør få UL tidligere så kan fastlegen henvise til tidlig UL, men regner med at det ikke er tilfelle? Vi får nok bare smøre oss med tålmodighet;-) Men kjedelig er det....

På den lyse siden kan vi i alle fall være sikker på at UL ikke er for tidlig, og på den måten slipper vi å risikere å måtte komme tilbake på et senere tidspunkt! Og kjønnet blir jo enda sikrere, hvis vi vil vite det :-) Stay positive ;-)

Hei trådstarter her.

Jeg var på OUL i dag. Jordmoren som
Foretok ul sa det ikke var vanlig å få ul så sent. Hun mente det hadde skjedd en feil.. Fikk ny termin 1 september

Æ fikk i uke 19+5 eller noe :) Æ e så spent <3 Bare 16 daga igjen nu

Jeg har fått time et godt stykke ut i uke 20 og syns det er i seineste laget. Det syntes jordmora også, så hun skulle prøve å få fremskyndet timen..

Back
Topp