Oul i romjula?

Vilje

Betatt av forumet
Jeg er 18+0 første juledag. Noen som vet om sykehusene (st olav for min del) utfører Oul i romjulsdagene? Eller må jeg belage meg på å vente til nyåret?

Så vidt jeg vet, så fungerer alt som ordinert de "vanlige" dagene i jula. Jeg fikk selv kontroll en av de dagene :)

Jeg vet ikke hvordan det er på st Olav, men på flere sykehus utenfor de største byene har de én eller to dager med ul i uken, så hadde den dagen vært helligdag hadde jeg fått oul etterpå vil jeg anta. Men i Trondheim vil jeg da tro at de har flere dager med ul, og håper du får i romjulen. Tortur å vente lenger enn man må :hilarious:

Ved forrige svangerskap måtte jeg på ny UL ikke 32 pga vi måtte sjekke plasseringen på morkaken som hadde vært delvis fremfor liggende ved OUL. Dette var midt i romjulen, så vi fikk en liten ekstra julegave da vi fikk sett at alt var bra med lille. Så tror nok de utfører OUL i romjulen også, i allefall her i Ålesund.

Men man får jo ikke nødvendigvis UL mellom 18-19. Vi er jo mange som ikke har UL i uke 18 selv om det er lenge før julestengt. :p

Jeg bor i Oslo og har fått UL like over nyttår. Er da 19++ så jeg tipper de har flyttet meg pga jula.

I følge skrivet fra sykehuset og et par jordmorvenninner er undersøkelsen optimal i midten av uke 19, men vil tro sykehusene opererer forskjellig og litt ut i fra kapasitet :)

Jeg har fått time til OUL når jeg er 19+ selv om det er i god tid før jul.

Back
Topp