OUL i morgen ! Gru-gleder meg...oppdatert!!!

Det gikk dessverre ikke så bra med babyen. Den har en tilstand som kalles Hydrops fetails. Det samler seg væske ulike steder i kroppen . Vår baby har væske i magen og noe rundt hjertet. Prognosene er svært dårlige. Men vi aner ikke hva de kommer av. Har derfor tatt fostervannsprøve og blodprøver. Skal tilbake på Rikshospitalet på mandag for å se om dette utvikler seg. Har lest noen solskinnshistorier, men de er dessverre få av.

Babyen er forresten ei lita jente <3 noe jeg har ønsket meg i alle år.. Vi gir ikke opp ennå. Håper på et mirakel <3

Åneiånei :( jeg gråter med dere <3 mange tanker sendes deres vei og håper på et mirakel sammen med dere <3
 
Huff, håper lille jenta deres er et lite mirakel. Sender varme tanker i deres retning nå :Heartbigred
 
Nei, nei, det var ikke den beskjeden dere skulle få...... Kan ikke engang forestille meg hvor vanskelig dere må ha det nå.. Jeg krysser alt som kan krysses for at jenta deres trosser alle odds! Sender mange varme tanker til dere:Heartred
 
Det gikk dessverre ikke så bra med babyen. Den har en tilstand som kalles Hydrops fetails. Det samler seg væske ulike steder i kroppen . Vår baby har væske i magen og noe rundt hjertet. Prognosene er svært dårlige. Men vi aner ikke hva de kommer av. Har derfor tatt fostervannsprøve og blodprøver. Skal tilbake på Rikshospitalet på mandag for å se om dette utvikler seg. Har lest noen solskinnshistorier, men de er dessverre få av.

Babyen er forresten ei lita jente <3 noe jeg har ønsket meg i alle år.. Vi gir ikke opp ennå. Håper på et mirakel <3
Hei! Dette var veldig trist å høre. Men, etter litt googling så kan det se ut som at denne tilstanden _kan_ skyldes parvoviruset som man kan få ved å ha blitt smittet av den femte barnesykdom. Det står på forskjellige steder at behandlingen er hyppige UL'er og blodoverføring til fosteret, du kan lese mer om dette her http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...usinfeksjon-i-svangerskapet-24664.html?page=4
Sa de noe om at det kunne skyldes dette eller? Eller så kan du jo høre på mandag om dette er en mulighet. Håper virkelig at det er noe som lar seg fikse! Krysser alt jeg har for deg!
 
Det gikk dessverre ikke så bra med babyen. Den har en tilstand som kalles Hydrops fetails. Det samler seg væske ulike steder i kroppen . Vår baby har væske i magen og noe rundt hjertet. Prognosene er svært dårlige. Men vi aner ikke hva de kommer av. Har derfor tatt fostervannsprøve og blodprøver. Skal tilbake på Rikshospitalet på mandag for å se om dette utvikler seg. Har lest noen solskinnshistorier, men de er dessverre få av.

Babyen er forresten ei lita jente <3 noe jeg har ønsket meg i alle år.. Vi gir ikke opp ennå. Håper på et mirakel <3

Tulla84, så utrolig trist å få slike nyheter. Så bra at dere ikke gir opp. Jeg håper med dere :Heartred for den lille jenta deres :Heartpink
 
Uff, dette var triste nyheter! Sender dere gode tanker og håper på et lite mirakel! Masse lykke til videre, og ta vare på hverandre!❤️
 
Dette var en ufattelig trist nyhet :( Håper jenta deres kommer seg gjennom dette. Tenner et lys for dere i kveld <3
 
Huff Tulla84..Dette var ikke noe koselig! Håper på ett mirakel sammen med deg!
Holder fingre og tær krysset!!
 
Uff så trist å lese:( håper den lille jenta deres klarer seg.
 
Hei! Dette var veldig trist å høre. Men, etter litt googling så kan det se ut som at denne tilstanden _kan_ skyldes parvoviruset som man kan få ved å ha blitt smittet av den femte barnesykdom. Det står på forskjellige steder at behandlingen er hyppige UL'er og blodoverføring til fosteret, du kan lese mer om dette her http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...usinfeksjon-i-svangerskapet-24664.html?page=4
Sa de noe om at det kunne skyldes dette eller? Eller så kan du jo høre på mandag om dette er en mulighet. Håper virkelig at det er noe som lar seg fikse! Krysser alt jeg har for deg!
De så ingen åpenbar grunn. Barnet ser ellers helt friskt ut.Ingen tegn på kromosomfeil.Hodet /hjernen er ikke berørt.Kun magen og litt rundt hjertet. Jeg har lest den artikkelen.Får høre hva svarene på blodprøvene og fostervannsprøvene sier. De kan jo ikke starte noe behandling før de vet hva som er årsaken. Håper det kun er en enkel ting <3 takk for bryderiet med å finne og lese litt om temaet <3
 
ånei :sour::(:( har virkelig tenkt på dere og hadde virkelig håpet på et annet utfall. Kan ikke forestille meg hvordan det må oppleves..Godt å høre på innstillingen din, viktig å ikke gi opp! :Heartred Ta godt vare på hverandre!!
 
De så ingen åpenbar grunn. Barnet ser ellers helt friskt ut.Ingen tegn på kromosomfeil.Hodet /hjernen er ikke berørt.Kun magen og litt rundt hjertet. Jeg har lest den artikkelen.Får høre hva svarene på blodprøvene og fostervannsprøvene sier. De kan jo ikke starte noe behandling før de vet hva som er årsaken. Håper det kun er en enkel ting <3 takk for bryderiet med å finne og lese litt om temaet <3
Jeg syns dette høres positivt ut, spesielt siden hodet/hjernen ikke er berørt! Fortsetter å krysse fingra! Jeg kom over denne bloggen i søkinga mi før i dag, og syns du skal lese den. Det er ikke akkurat det samme, men det handler om det å få de verst tenkelige nyheter på UL som viser seg å gå veldig bra, til tross for omstendighetene. :)
http://malindus.familieprat.no/2013/10/31/uonskede-valg/
 
Last edited:
Hei! Dette var veldig trist å høre. Men, etter litt googling så kan det se ut som at denne tilstanden _kan_ skyldes parvoviruset som man kan få ved å ha blitt smittet av den femte barnesykdom. Det står på forskjellige steder at behandlingen er hyppige UL'er og blodoverføring til fosteret, du kan lese mer om dette her http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...usinfeksjon-i-svangerskapet-24664.html?page=4
Sa de noe om at det kunne skyldes dette eller? Eller så kan du jo høre på mandag om dette er en mulighet. Håper virkelig at det er noe som lar seg fikse! Krysser alt jeg har for deg!

dette er skikkelig ekle saker. Jenta mi var syk før jul, hun hadde feber og utslett. så når jeg begynte å google så ble jeg veldig redd, fikk beskjed fra jordmor på sykehuset om at både jeg og datteren min måtte ta blodprøver. det viste seg at jeg har hatt det før (sikkert da jeg var lita, og er derfor immun) og hadde det ikke nå, men at datteren min ikke har hatt det i det hele tatt. så hun hadde sikkert 4.barnesykdom. Så dette får man sjekket ved å ta en blodprøve. da får man se om man har hatt det eller ikke.
 
De så ingen åpenbar grunn. Barnet ser ellers helt friskt ut.Ingen tegn på kromosomfeil.Hodet /hjernen er ikke berørt.Kun magen og litt rundt hjertet. Jeg har lest den artikkelen.Får høre hva svarene på blodprøvene og fostervannsprøvene sier. De kan jo ikke starte noe behandling før de vet hva som er årsaken. Håper det kun er en enkel ting <3 takk for bryderiet med å finne og lese litt om temaet <3
bra!! :) krysser fortsatt fingrene og tenker på dere. godt dere får god hjelp <3
 
Back
Topp