OUL i dag - Fikk ikke vite kjønnet..

Trekløveretmitt

Elsker forumet
Mailykke <3
;)

Last edited:
Fikk ikke vite jeg heller og han prøvde ikke så veldig akkurat. Var veldig dårlig Ul maskin som ble brukt..utydelig bilde... Sjekket bare fort igjennom nyrer,magesekk, hjerne osv. Så sa han bare, "ja!det var det!" Ikke tid til spørsmål eller noe... Dette var på et lite sykehus i Volda...med mitt første barn var jeg på st.olavs i trondheim, myyyye bedre opplvelse med blide imøtekommende mennesker som tok seg tid til å gjøre det til et spesielt øyeblikk. Skal betale for en privat ul, der vi forhåpentligvis får en bedre opplevelse:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde det slik med min første - ikke noe hyggelig opplevelse :/
Skjønner godt hvilke følelse du sitter med - klem til deg!
Selvom det koster litt penger vil jeg absolutt anbefale 3D UL. Der fikk vi en veldig god opplevelse :-)

Vi har vært på 1 privat ul i uke 15 og oul i uke 19, lille sprellemann har krysset bena og tulla rundt... Håpløst å se kjønnet. Vi har fått ny time i januar (pga risiko) så satser på et lite snev til :) Jeg er 89% sikker på kjønn, men godt med second opinion. Veldig leit å ikke få klart svar altså :(

Fikk heller ikke vit kjønnet, siden den lille låg med navlestrengen mellom beina og knep sammen føttene, så var umulig å si:( men den lille var frisk og fin og sprelte masse :D så skal bestille meg 3D i ca uke 30 jeg :) må da få vite kjønnet da. Men lenge å vente, utolmodig hehe

Huff, så kjedelig at du ikke fikk en fin opplevelse.

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bestilt meg privat ul på nyåret. Si at du følte ikke babyen ble sjekket noe godt og vil være sikker på at alle hjertekammer er der og at blodgjennomstrømminger er som det skal være og at hjernen ser bra ut.

Jeg hadde en kjempegod opplevelse på Ullevål. Hun sjekka alt, men barnet lå med magen ned mot bekkenet, så vi fikk ikke se noe. Hun prøvde lenge i ulike vinkler, og jeg var også oppe for å hoppe litt og danse rundt, men det var ikke mulig. Har en liten rakkerunge :p H*n hadde tommelen opp mot slutten, så vi følte baby pekte nese til oss :p

Vi følte jordmor tok godt vare på oss, sjekket alt nøye og virkelig prøvde å finne kjønnet for oss. Men hadde hun ikke gjort det, hadde vi bestilt ny time på flekken.
Vi ville vite kjønnet, men slo oss fort til ro med å ikke vite, siden vi ellers hadde så god opplevelse.

Hadde tatt det opp med legen om jeg følte at det ikke var god nok sjekk... Kanskje du kunne fått en ny henvisning... Og ringe og undersøke at du fikk en annen enn han du fikk til og ta den neste ulen...

Så kjipt at det er så stor forskjell på rutinene og at dere fikk en sånn opplevelse!

Ble så godt tatt imot, og hun brukte god tid, forklarte, lot oss gråte og spøke og svarte på dumme spørsmål. Og brukte god tid på å finne de beste vinklene for bildene og målene hun trengte. Tok til og med hjertelyden tre ganger, bare så vi skulle få nøyaktig avlesning.

Back
Topp