Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det var det jeg trodde ja. Men når jeg var på OUL, var det en lege som tok deg, og jeg følte at hun ikke hadde så mye erfaring og vi måtte komme tilbake om noen uler da hun ikke fikk til å se fra alle vinkler. Følte meg ikke trygg på at hun gjorde det riktig*sniker*
OUL blir du henvist til av legen, til sykehuset der du skal føde. Der tar ultralyden av en jordmor spesialtrent i ultralyder.
Det var det jeg trodde ja. Men når jeg var på OUL, var det en lege som tok deg, og jeg følte at hun ikke hadde så mye erfaring og vi måtte komme tilbake om noen uler da hun ikke fikk til å se fra alle vinkler. Følte meg ikke trygg på at hun gjorde det riktig
Hva er best?
Da har du nok bare vært uheldig. Jeg har vært på flere UL på sykehuset der jeg skal føde, og på begge OUL og fosterdiagnostikk var det en jordmor som tok den, men da jeg var inne til vekstkontroll var det en lege. Følte ikke legen var noe mindre flink enn jordmødrene, så det er nok bare den legen du var hos du var uheldig med. Men man kan altså ikke bestemme selv.
Det er også ikke uvanlig at man må inn flere ganger, om babyen ligger litt dumt til. Måtte nesten det på OUL med førstemann, men etter å ha hoppet omkring for å overbevise ungen om å snu seg litt, klarte jordmoren til slutt å få sett på alt hun ville se på.
Ja, og det er den OUL jeg menteJa det er sant, hvis man har et annet sted å be legen henvise til, kan man jo velge lege/gynekolog
Jeg tenkte mest på den vanlig oul-henvisningen til sykehuset - der får man den man får, som regel en ultrlydjordmor.