OUL hos gynekolog, ikke sykehus?

alille

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg har blitt henvist til gynekologen min for OUL i stedetfor sykehuset. Er det vanlig? Andre som har erfaring med det? Jeg er litt i tvil på om gynekologen har samme kompetanse som en jordmor med spesialutdanning innen denne type UL. Fastlegen min er ikke så stødig i norsk så det ble litt kommunikasjonsforvirring, men fikk SMS etterpå fra gynekologen om at de har godkjent min henvisning dit for OUL, så da ble det tydeligvis sånn.

Vet at noen blir sendt til gynekolog for å ta oul hvis det er fullt på sykehusene :)

Jeg går til gynekolog, hun er riktig nok fødselsspesialist, har vært på en del ultralyder på sykehuset, og syntes gyn er veldig mye bedre, men det er sikkert også stor forskjell, fra gyn til gyn og sykehus til sykehus.

Skulle veldig gjerne heller gått til gynekologen min enn på sykehuset.

Min gyn er fødselsspesialist. Mye mer moderne utstyr enn p å sykehuset. Hadde uten tvil tatt det der om jeg fikk tilbud.

I forrige svangerskap var jeg hos en gynekolog . Tror de fleste ble henvist til han.

Ok, da virker det ikke så uvanlig. :) sist hadde jeg OUL på sykehuset, så forventet det samme nå, men fastlegen mente det ikke var vits når jeg uansett er i kontakt med en gynekolog. Aner ikke hva han er spesialist i, annet enn at han har jobbet mye med fertilitet og prøverør.

Ok, da virker det ikke så uvanlig. :) sist hadde jeg OUL på sykehuset, så forventet det samme nå, men fastlegen mente det ikke var vits når jeg uansett er i kontakt med en gynekolog. Aner ikke hva han er spesialist i, annet enn at han har jobbet mye med fertilitet og prøverør.
Da kan han nok sakene sine :)

Jeg var hos gyn når jeg ble henvist, vært på sykehuset i ettertid når jrg ble innlagt. Klart mye bedre utstyr hos gyn. Så mye bedre :)

Var på TUL hos gynekologen på fredag, og han selv mente at det var bedre med OUL på sykehuset, men sa det var opp til meg. Han surret veldig med datoene, og avsluttet med "da ses vi over nyttår" selv om jeg hadde time til OUL 10. desember. :P

Dette gjorde meg såpass usikker at jeg nå har bedt fastlegen henvise meg til sykehuset i stedet.

Back
Topp