Oul gjennomført

Kmasa

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Da har vi også hatt oul, og der viste det seg at vi venter vår 3 gutt! Alt så bra ut og vi er kjempe gla[emoji170] eneste var at pågrunn av trøblete svangerskap før så sjekket hun morkaken og navlesnoren, og det resulterte med at hun måtte snakke med overlegen som følger meg opp og til slutt ble de enige om at jeg må legges inn i uke 24 og ut svangerskapet, som de tror vil vare fram til en gang mellom uke 28-32! Det gikk da plutselig opp for meg at da er det jo faktisk bare mellom 8 og 12 uker igjen da [emoji33]

Ellers så har denne gutten i likhet med sine brødre misforstått å lagt seg med hodet ned i bekkenet så jeg må inn på kontroll i neste uke for å se om han har snudd seg på egen hånd, om ikke så blir de å prøve å «terge» han til å snu seg, ikke at jeg forsto hva det skulle bety og jeg fikk heller ikke spurt!

Noen som har opplevd noe lignende? De gjorde aldri dette på de 2 andre så ‍♀️
 
Oi! Det er ikke lenge til! Shit, da får du baby om to til tre måneder? Det er jo helt sinnsykt. Haha! Jeg tror jeg hadde fått litt noia om de sa det til meg, jeg trenger disse fire-fem månedene [emoji85] men dere har jo barn fra før, så da vet dere jo hva det går i.
 
Min lå også med hodet ned i bekkenet på OUL. Har det noe å si?! Jordmor nevnte ikke noe
 
Jeg har googla litt nå for å forsøke å forstå hva som liksom krever snuing hvis hodet ligger langt ned i bekkenet, IG det finner jeg altså ikke ut?! Hva i alle dager...

Men wow!! Da blir du kanskje først ut med fødsel da? [emoji87]
 
Spennende! Håper du rekker å søke permisjon før du føder da. Nok stress med en nyfødt om man ikke skal styre med det og!:dummy:
 
Oi! Det er ikke lenge til! Shit, da får du baby om to til tre måneder? Det er jo helt sinnsykt. Haha! Jeg tror jeg hadde fått litt noia om de sa det til meg, jeg trenger disse fire-fem månedene [emoji85] men dere har jo barn fra før, så da vet dere jo hva det går i.

Hehe ja, men han vi har som lever han kom i uke 31 så har vært igjennom det før! Skulle gjerne gått fult ut å slippe alle ukene på sykehuset og engstelsen som følger med [emoji30] kjenner jeg får panikk av tanken på reprise av den perioden, men denne gangen så har jeg værtfall gjort det en gang før og blir ikke kastet helt ny ut i det [emoji4]
 
Min lå også med hodet ned i bekkenet på OUL. Har det noe å si?! Jordmor nevnte ikke noe

De har ikke reagert de andre svangerskapene mine, men tror det er fordi bekkenet mitt er så svakt da dette er 3 svangerskapet på litt over 2 år, har en gutt som kom i uke 31, des16 og en i uke 25 i nov17 og nå er jeg jo 19+3 med denne så.. rakk aldri å komme tilbake igjen etter forrige.
 
Jeg har googla litt nå for å forsøke å forstå hva som liksom krever snuing hvis hodet ligger langt ned i bekkenet, IG det finner jeg altså ikke ut?! Hva i alle dager...

Men wow!! Da blir du kanskje først ut med fødsel da? [emoji87]

Tror det er fordi dette er tredje av veldig tette svangerskap, så bekkenet mitt er ikke sterkt nok derfor vil de gjerne ha han til å snu seg opp så ikke han ligger å presser ned i bekkenet. Men hvordan de skal gjøre det aner jeg ikke, haha. Jeg har en venninne de snudde babyen på i uke 20, men hun hadde dog premature rier og en unge som trodde det var på tide å komme ut [emoji28]
 
Jeg har googla litt nå for å forsøke å forstå hva som liksom krever snuing hvis hodet ligger langt ned i bekkenet, IG det finner jeg altså ikke ut?! Hva i alle dager...

Men wow!! Da blir du kanskje først ut med fødsel da? [emoji87]

Glemte å svare på det siste der! Men ja, kanskje det [emoji85] men vi har vært forberedt på det da vi har hatt morkakesvikt i begge de tidligere svangerskapene så hadde ikke regnet med at jeg gikk hele veien uansett, men nå ble det jo plutselig så lite tid igjen [emoji28]
 
Spennende! Håper du rekker å søke permisjon før du føder da. Nok stress med en nyfødt om man ikke skal styre med det og!:dummy:

Det gjør jeg muligens om mini er lur å holder seg inne til over uke 26 hvertfall! Men med førstemann som kom i uke 31 så søkte vi da han ble født, men jeg fikk pleiepenger fram til vi sjekket ut så permisjonen startet ikke før vi ble skrevet ut etter 6 uker og da var alt i orden [emoji4]
 
Glemte å svare på det siste der! Men ja, kanskje det [emoji85] men vi har vært forberedt på det da vi har hatt morkakesvikt i begge de tidligere svangerskapene så hadde ikke regnet med at jeg gikk hele veien uansett, men nå ble det jo plutselig så lite tid igjen [emoji28]

Ah, skjønner!! Håper at morkaken holder lengst mulig denne gangen [emoji813]️ premature babyer er ingen spøk og dere fortjener å få det «enklest mulig» nå synes jeg!
 
De har ikke reagert de andre svangerskapene mine, men tror det er fordi bekkenet mitt er så svakt da dette er 3 svangerskapet på litt over 2 år, har en gutt som kom i uke 31, des16 og en i uke 25 i nov17 og nå er jeg jo 19+3 med denne så.. rakk aldri å komme tilbake igjen etter forrige.
Aah, da skjønner jeg :) Da vi var på OUL virket det bare som at det ble plundrete ift måling av hode-diameter, men hun kom til tilslutt. Krysser fingrene for at alt går fint for dere :):)
 
Aah, da skjønner jeg :) Da vi var på OUL virket det bare som at det ble plundrete ift måling av hode-diameter, men hun kom til tilslutt. Krysser fingrene for at alt går fint for dere :):)

Det samme med oss. Skulle helst måle i profil eller noe, men det gikk ikke an i det hele tatt. Var til og med på to OUL hvor hun lå i samme stilling [emoji28] De fikk til å måle sånn ca., men ble visst ikke helt riktig siden hodet hennes lå langt inni der.
 
Det gjør jeg muligens om mini er lur å holder seg inne til over uke 26 hvertfall! Men med førstemann som kom i uke 31 så søkte vi da han ble født, men jeg fikk pleiepenger fram til vi sjekket ut så permisjonen startet ikke før vi ble skrevet ut etter 6 uker og da var alt i orden [emoji4]
Krysser fingrene for det. Ikke at søknaden er så vanskelig, men alltid greit å passe inn i situasjonen skjemaene er designet for.
 
Krysser fingrene for det. Ikke at søknaden er så vanskelig, men alltid greit å passe inn i situasjonen skjemaene er designet for.

Det største problemet er jo egentlig den tiden det tar fra du søker til pengene er på konto, det å gå med halvert inntekt med nyfødt er jo ikke akkurat drømmesituasjon.. men kommer den såpass tidlig som forutsett så håper jeg at jeg får pleiepenger igjen slik som sist.
 
Det største problemet er jo egentlig den tiden det tar fra du søker til pengene er på konto, det å gå med halvert inntekt med nyfødt er jo ikke akkurat drømmesituasjon.. men kommer den såpass tidlig som forutsett så håper jeg at jeg får pleiepenger igjen slik som sist.
Den ser jeg. Får håpe dere får rask behandlingstid på alt da =)
 
Hvordan var deres opplevelse av oul? Vi var på oul i dag, og vi er egentlig litt skuffet over måten vi ble møtt på. Veldig trist da vi hadde gledet oss. Er førstegangsfødende :)
 
Hvordan var deres opplevelse av oul? Vi var på oul i dag, og vi er egentlig litt skuffet over måten vi ble møtt på. Veldig trist da vi hadde gledet oss. Er førstegangsfødende :)

Hvordan ble dere møtt? Jeg husker jeg ble veldig overrasket som førstegangs over hvor alvorlig det liksom var. Det er jo en grunn for det, selvfølgelig, men når man drar inn uvitende (som meg den gang) så blir det litt sjokk. Jeg var mest opptatt av kjønnet liksom [emoji85]
 
Back
Topp