OUL - får partner være med?

Jackfruit

Flørter med forumet
♡Julekulene 2021♡
Pga corona får ikke partnere være med på undersøkelsen der jeg har fødeplass, er det slik i resten av landet også?

Avsløring av kjønn er selvsagt ikke det viktigste som gjøres under en slik kontroll, allikevel :
Dersom partner ikke får være med, har dere gjort dere noen tanker rundt gender-reveal?
Selv har jeg syntes at ballonger, kanoner og fargede kaker er litt over the top for min del, samtidig hadde jeg jo sett for meg at vi skulle få avslørt hva som lå i magen samtidig..
 
Pga corona får ikke partnere være med på undersøkelsen der jeg har fødeplass, er det slik i resten av landet også?

Avsløring av kjønn er selvsagt ikke det viktigste som gjøres under en slik kontroll, allikevel :
Dersom partner ikke får være med, har dere gjort dere noen tanker rundt gender-reveal?
Selv har jeg syntes at ballonger, kanoner og fargede kaker er litt over the top for min del, samtidig hadde jeg jo sett for meg at vi skulle få avslørt hva som lå i magen samtidig..

I Kristiansand får partner ikke være med og det begrunnes i en kombinasjon av smittetrykket i byen og små og trange lokaler på Kvinneklinikken.

Vi gjorde det rimelig enkelt, jeg fikk vite kjønnet på OUL og informerte mannen over telefon etterpå :p
 
Pga corona får ikke partnere være med på undersøkelsen der jeg har fødeplass, er det slik i resten av landet også?

Avsløring av kjønn er selvsagt ikke det viktigste som gjøres under en slik kontroll, allikevel :
Dersom partner ikke får være med, har dere gjort dere noen tanker rundt gender-reveal?
Selv har jeg syntes at ballonger, kanoner og fargede kaker er litt over the top for min del, samtidig hadde jeg jo sett for meg at vi skulle få avslørt hva som lå i magen samtidig..
Partner fikk være med i Volda men han rakk ikke hjem fra nordsjøen, så ble alene på meg! Gikk greit men hadde jeg fått ikke så positive tilbakemeldinger så hadde det vært beintøft alene❤️
 
I Tønsberg har de åpnet for at far får være med . På tross av at at vi har hatt høyt smittetrykk i kommunen med Delta-varianten. Rart det ikke er lik praksis.
 
På Ahus har de åpnet for at far kan være med, men han må vente utenfor poliklinikk frem til man får rom og jordmor har stilt noen spørsmål, så kan han ringes og får komme inn ☺️
 
På Ahus har de åpnet for at far kan være med, men han må vente utenfor poliklinikk frem til man får rom og jordmor har stilt noen spørsmål, så kan han ringes og får komme inn ☺️
TAKK for at du sa dette!:notworthy
Etter et googlesøk ser jeg at de har gjort de samme endringene på Ullevål

Må si at det er ganske dårlig at de ikke sier ifra til de som allerede har fått beskjed om at de må møte opp alene
 
TAKK for at du sa dette!:notworthy
Etter et googlesøk ser jeg at de har gjort de samme endringene på Ullevål

Må si at det er ganske dårlig at de ikke sier ifra til de som allerede har fått beskjed om at de må møte opp alene
Ja, kjedelig om ledsager går glipp av noe han kunne fått vært med på. Nå hadde jeg lest på nett på forhånd, men vii fikk sms med påminnelse om timen, der står det at de anbefaler å lese på nett om oppdatert informasjon om corona ☺️
 
Det tikker sikkert inn en slik melding hos meg også ila de neste to ukene.
Følte meg litt stygg med en gang jeg postet det svaret, etter det siste året fortjener sykehusene ros og ikke ris:Heartred
 
Pga corona får ikke partnere være med på undersøkelsen der jeg har fødeplass, er det slik i resten av landet også?

Avsløring av kjønn er selvsagt ikke det viktigste som gjøres under en slik kontroll, allikevel :
Dersom partner ikke får være med, har dere gjort dere noen tanker rundt gender-reveal?
Selv har jeg syntes at ballonger, kanoner og fargede kaker er litt over the top for min del, samtidig hadde jeg jo sett for meg at vi skulle få avslørt hva som lå i magen samtidig..
Jeg kjøpte en liten koseklut i typisk farge for kjønnet , og ringte han på FaceTime etterpå og filmen den og sa hun er liten men har det fint ;)
 
Mannen får bli med i morgen på Stavanger universitetssykehus
 
På Bærum får mannen være med. Jeg håper at alle partnere får være med når vi kommer frem til fødsel, iallfall ❤️
 
Last edited:
På St. Olavs er det ikke lov. Visstnok 1 av 2 i Norge som ikke tillater enda:banghead:
 
Ringte dere for å avtale eller bare kom dere begge to? Sånn jeg tolka de ut i fra de som stod på nettsiden er at man må ringe og avtale dette med avdelingen ? Tenkte vi skulle ringe i morgen i såfall

Har ikke vært selv, men hadde en venninne som var der med sin mann :)
 
Di sa til meg på forje kontroll at ved den ordinære får partner være med. Og i brevet står det rutineultralyd ikke ordinær. Hva står det på deres? Usikker på om det er en ekstra kontroll før den ordinære ultralyden nemlig :)
 
Di sa til meg på forje kontroll at ved den ordinære får partner være med. Og i brevet står det rutineultralyd ikke ordinær. Hva står det på deres? Usikker på om det er en ekstra kontroll før den ordinære ultralyden nemlig :)
Skulle tro det er samme. Men gudene vet.
Jeg har hørt begge ordene brukes i Norge om samme kontroll, og i Sverige der jeg bor brukes Rutineultralyd som ord.
 
Skulle tro det er samme. Men gudene vet.
Jeg har hørt begge ordene brukes i Norge om samme kontroll, og i Sverige der jeg bor brukes Rutineultralyd som ord.

Eg får ringe inn og spør dinna gangen :)
Sist eg var inne på rutine var samboer med opp i gangen på sjukehuset. Så først når eg først skulle inn ble det spurt om eg hadde avtale om partner skulle være med. Så eg hadde meg en skikkelig utblåsing til overlegen inne på rommet! Så fikk han komme inn :wtf:
 
Back
Topp