OUL erfaringer

MissMary

Andre møte med forumet
Hei, teller ned dager til min ordinære ul nå førstkommende onsdag. Er så spent!! [emoji4][emoji4]

Er det noen som har lyst å dele sine erfaringer med oul? Var det en fin opplevelse? Skummelt?
Fikk dere vite kjønn uoppfordret? Står jo tydelig at kjønnsbestemmelse ikke utføres som rutine... blir jo nesten redd for å spørre kjenner jeg. [emoji28]

Det var en fin opplevelse ettersom alt stod bra til :) Var litt nervøs på forhånd, selvsagt. Fikk ikke vite kjønn uoppfordret. Når hun hadde gått gjennom alle organene på "sjekklisten", sa hun: "Da er jeg ferdig. Har dere noen spørsmål?". Jeg spurte da om jeg kunne få vite kjønn, så sjekket hun det. Men det virker ikke som om hun hadde tenkt å gjøre det hvis jeg ikke spurte.

Jeg hadde superfin opplevelse. Vi måtte vente litt før vi kom inn, ca 15 min etter timen starta. Fikk en godt voksen jordmor som var veldig blid og positiv. Fylte inn et par ting kjapt også rett på bordet for å kikke på baby. Armer og bein i alle retninger og vi fikk se masse kroppsdeler. Jordmor svarte på alt av spørsmålbog fortalte underveis. Hun viste oss hvor morkaka lå. Jordmor spurte tidlig om vi hadde bestemt oss for å vite kjønn, ga oss litt tid før hun spurte igjen og viste oss. Hun målte lårbein, hodeomkrets og mageomkrets. På skjemaet jeg fikk står også vekt og termin. Fant ingenting unormalt, så på resten av postene sto det "ikke sett patologi".

Takk for fine svar! [emoji5]

Så flott at alt stod bra til med babisene deres! [emoji7]
Skjønner at det er litt forskjell på hvordan jordmødrene adresserer kjønn! [emoji1405]

Fin opplevelse. Hyggelig jordmord. Hun som spørte om vi ønsket å vite. Men om ikke hadde jeg sagt ifra at vist hun ser det så ønsker vi å vite.

Kjempefin opplevelse, hun tok seg god tid og forklarte hele veien hva vi så og hva hun gjorde. Hadde skrevet på skjemaet at jeg er litt engstelig i møte med sykehus og helsepersonell, og følte hun tok hensyn til det ved å forklare rolig, smile og til og med tøyse litt :P
Hun spurte på forhånd om vi ville vite kjønn dersom hun kunne se det, og det var ingen tvil om at det var en liten gutt!
Hadde et par spørsmål etterpå som hun svarte grundig og konkret på, så følte ikke hun rushet oss ut i det hele tatt :D

Tror det er veldig individuelt hvem man møter på, for hva slags opplevelse man får. Jeg var veldig fornøyd med siste erfaring. Hun forklarte ganske mye og svarte godt på mine spørsmål. Jeg var veldig engstelig for at noe skulle være galt, men alt så bra ut enn så lenge, så det er bra.

Mot slutten spurte samboeren om det var mulig å se kjønn. Da hadde jeg allerede sett det underveis, og det hadde jordmor også. Hun ville vise oss, men da ville ikke babyen. Hun sa hun ikke ga seg så lett, og holdt på en stund. Til slutt fikk vi sett det delvis at det var en gutt. Håper du får en god opplevelse.

Back
Topp