Oul ble ikke sånn jeg hadde tenkt i dag...

ivfbabyjuni2017

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Noe av det første vi fikk beskjed om under undersøkelsen var at morkaken låg for langt nede, så jeg måtte inn til ekstra kontroll av denne i uke 28. Ingen krise det.. om den ikke flytter seg lenger opp, så blir det bare ks.

Neste beskjed ble litt verre å svelge..
Hun målte over grensen på ventrikkel i hjernen.. hun målte uendelig mange ganger, og fikk nesten alle over 1 cm (som er grensen), men også noen rett under. Hun vil i utgangspunktet sende oss til Bergen (bor i Haugesund) for videre undersøkelser.. siden jeg ikke bor så langt borte, skal jeg inn for flere målinger i morgen.
Jeg prøvte å få utav henne hva dette betydde, men hun ville ikke si så mye (har vel noe med hvor mye de har lov å si i forhold til utdannelse?). En mulighet var vannhode (vannsamling og trykk), og det er jo ikke bra, men heller kanskje ikke det verste viss det ikke påvirker han noe mer..
Det er forresten en gutt denne gangen også.. :)

Men kjenner denne dagen kunne vært bedre..

Er det flere som har opplevd dette?
Blir det like målinger i morgen, så går jeg ikke fra sykehuset før noen har fortalt meg litt mer om dette i alle fall..
 
Har ikke opplevd det. Og det lille jeg vet om det er ikke oppløftende :( Men håper på bedre målinger i morgen! Tenker på deg! <3
 
Huff... dette er ikke ålreit å måtte forholde seg til, enten det er relativt uskyldig eller ikke. Syns det er litt dårlig gjort å sende deg ut uten bedre informasjon. Vet hvertfall med meg selv at jeg heller vil vite enn å måtte vente! Selvom det bare er et døgn! Krysser alt jeg eier og har for at dette er easy peasy og at den lille gutten din kommer frisk og fin ut! Skal tenke på dere!!!
 
Håper dere får noen gode svar i morgen, uvisshet er jo det verste! :(
 
off uvissheten er det værste. var på oul i dag selv og må tilbake 20 februar pga dårlig gjennomstrømninger i morkaken.
 
Uff så trasig å både få en sånn beskjed og samtidig måtte vente på svar! Har ingen erfaring med dette selv, men krysser alt jeg har for at det er noe uskyldig! [emoji173] Stor klem sendes [emoji173]
 
Så fælt å få en sånn beskjed uten å få vite noe mer utdypende om hva det kan innebære :( Krysser fingrene for bedre målinger og at alt er i skjønneste orden! <3
 
Dette må ha vært tungt å få beskjed om! Krysser fingrene for at en med mer kompetanse kan si noe oppløftende og mer informativt imorgen! Og at dere går derfra med gode nyheter!
 
Uff:( syns det er alt for dårlig å ikke få noe informasjon om dette når du får en sånn beskjed :/
 
Så dumt du ikke fikk mere info i da. Krysser fingrene og håper alt er bra i morgen :)
 
Det jeg vet er at det kan være noe, eller det kan være ingenting. Det kan være alvorlig, eller ikke så alvorlig.
Det er nok derfor hun ikke kunne si noe. Det må bare følges med på. Ikke ta noen sorger på forskudd iallefall :)

Utrolig kjipt med en sånn beskjed, og håper virkelig at dette bare er en uheldig måling uten noe videre betydning for dere :)
 
Så utrolig kjedelig at dere måtte få en slik opplevelse i dag [emoji173] Vi har vel alle litt i bakhodet at slike ting kan oppstå på ultralyd, men jeg kan ikke forestille meg hvor tøft det er å få en slik beskjed. I min forrige termingruppe var det ei dame som fikk beskjed om vannansamlinger på fosteret (mye større enn dette), hun valgte å beholde mot deres råd og fødte til slutt en velskapt jente. Håper det var en feilmåling i deres tilfelle [emoji173]
 
Krysser fingrene for dere i dag:)
 
Håper du får noe mer svar i dag! Tenker på deg og krysser fingrene for at alt er bra med lille gutten :Heartred
 
Uffda! Håper på bedre målinger i dag og at alt er bra med den lille:)
 
Tenker på deg! :) håper på gode nyheter i dag :Heartbigred
 
Back
Topp