OU og fødeplass

Denkommendemamma

Andre møte med forumet
Heisann dere. Jeg er 13 + 3 i dag. Var hos fastlegen først forrige Mandag og ble henvist til OU. Føler alle har fått time og fødeplass utenom meg så blir litt stresset siden jeg liker å ha alt på stell. Hvor lang tid tok det før dere fikk innkallelse? Og har dere fått fødeplass?

Heisann dere. Jeg er 13 + 3 i dag. Var hos fastlegen først forrige Mandag og ble henvist til OU. Føler alle har fått time og fødeplass utenom meg så blir litt stresset siden jeg liker å ha alt på stell. Hvor lang tid tok det før dere fikk innkallelse? Og har dere fått fødeplass?
Det tok ett par uker, så fikk jeg brev i posten. Fikk både brev om fosterdiagnostikk og reservasjon av fødeplass :)

Jeg har fått innkalling til OUL, men jeg har ikke søkt om fødeplass enda da jeg er veldig i tvil om hvor jeg ønsker å føde (Kristiansand eller Flekkefjord).. hadde en traumatisk barseltid i Kristiansand med førstemann, men så er det jo alt dette negative fokuset rettet mot sykehuset i Flekkefjord i media for tiden... synes det er ekstremt vanskelig så jordmor har sagt at vi tar OUL i Flekkefjord, og så tar vi en avgjørelse vedr. fødeplass etter det.

Jeg har fått innkalling til OUL, men jeg har ikke søkt om fødeplass enda da jeg er veldig i tvil om hvor jeg ønsker å føde (Kristiansand eller Flekkefjord).. hadde en traumatisk barseltid i Kristiansand med førstemann, men så er det jo alt dette negative fokuset rettet mot sykehuset i Flekkefjord i media for tiden... synes det er ekstremt vanskelig så jordmor har sagt at vi tar OUL i Flekkefjord, og så tar vi en avgjørelse vedr. fødeplass etter det.

Huff, den skjønner jeg veldig godt. Håper det blir bedre denne gangen.
Jeg ble også henvist til en annen plass enn jeg vil føde. Men kjenner bare at jeg blir stressa når alle har fått OUL utenom meg

Jeg ble også henvist til en annen plass enn jeg vil føde. Men kjenner bare at jeg blir stressa når alle har fått OUL utenom meg

Regner med du får en innkalling i løpet av den uken som kommer, hvis ikke ville jeg tatt en telefon til legekontoret og bedt om status på hvorvidt legen har fått sendt inn henvisningen eller ikke :)

Jeg har ikke fått, har ikke vært hos jordmor engang. Skal på tirsdag, så det blir vell sendt en søknad da.

Jeg skal på første legetime 12+3, og da blir det henvist til OUL. Funket bra sist, så har ikke stresset med det nå heller :)

Min lege henviste meg digitalt mens jeg var på første kontroll. Fikk innkalling til OUL på helsenorge.no 20 min etter legetimen. Anbefaler å godkjenne kommunikasjon mellom helsevesen og deg selv på helsenorge.no. Da får du all informasjon mye raskere!

Jeg har ikke fått, har ikke vært hos jordmor engang. Skal på tirsdag, så det blir vell sendt en søknad da.
Ikke sikkert det trenger å ta så lang tid uansett :)

Hei! Sist gang søkte jeg også på kontrollen hos legen i uke 13 og fikk fødeplass og innkalling til OUL til uke 19 ett par uker før:) denne gangen måtte jeg ha mer oppfølging med fosterdiagnostikk i uke 12, så måtte selvfølgelig søke tidligere.

Jeg var på privat ul i uke 8. Hun spurte om hun skulle ordne til oul time til meg. Jeg syntes det var litt tidlig (har blitt ordnet på første legekontroll i uke 13 de andre gangene), men sa at det kunne hun. Fikk sms med bekreftelse senere samme dag og brev i posten 2 dager senere.

Min lege henviste meg digitalt mens jeg var på første kontroll. Fikk innkalling til OUL på helsenorge.no 20 min etter legetimen. Anbefaler å godkjenne kommunikasjon mellom helsevesen og deg selv på helsenorge.no. Da får du all informasjon mye raskere!

Det skal jeg gjør! Legesenteret mitt bruker pasientsky vet jeg.
Jeg hadde visst fått innkallese men den hadde ikke kommet frem i posten. Men fikk innkallelse da jeg er 21 uker. Er det ikke normalt å ha det i uke 18 til 20?

Jeg hadde visst fått innkallese men den hadde ikke kommet frem i posten. Men fikk innkallelse da jeg er 21 uker. Er det ikke normalt å ha det i uke 18 til 20?
Jo den ville jeg kanskje prøvd å bytta. Min gyn mente jeg burde prøve å bytte min siden jeg ble satt en uke fram i dag, har time 19+6 og han mente det var litt i seneste laget.

Tok underkant av to uker fra lege sendte inn til jeg hadde papirene i posten

Var hos legen torsdagen forrige uke, og fikk time til OUL i dag på helsenorge.no :) gikk veldig raskt!

Synes det er dumt at dette ikke er tilgjengelig for helse øst. Er vel bare nord og vest foreløpig?

Jeg fikk 20+0. Vet om flere som får litt etter «normert» tid.

Synes det er dumt at dette ikke er tilgjengelig for helse øst. Er vel bare nord og vest foreløpig?
Åja, jeg har ikke fått med meg at det ikke er tilgjengelig for alle. Fungerer i alle fall veldig bra i helse vest. Praktisk og raskt, og all info på ett sted. Håper helse øst også får det snart da!

Back
Topp