OTUL

Jentemamma123

Betatt av forumet
Juligull2021
Hei!

Dere som har vært på tidlig ordinær ultralyd. Hvordan har det gått? Hvilken uke var dere i da dere var der? Og var det noen som fikk høre noe om kjønn? :)

Hei! Jeg var på torsdag, var da 12+4. Gikk veldig fint! Måtte skrive under på et samtykkeskjema da jeg kom inn, så startet vi raskt ultralyden. Hun gjorde masse mål og utelukket i første omgang det de screener for. Hun målte ultralyd-termin, så jeg ble satt fra to dager - var da altså 12+6 på torsdag :love017 Tok en liten prat etterpå da jeg skal ha pks, så fikk jeg time til neste ultralyd i skranken utenfor. Vi prøvde å finne kjønn og jeg så en liten «penis», men hun bekreftet ingenting. Sånt kan visst endre seg da de i starten er veldig like, så lever fremdeles som om jeg ikke vet kjønn :D alt i alt en super opplevelse!

Når skal du?

Hei :shy: vi var på otul på torsdag. Jeg var da etter menstermin beregnet 12+5, men under undersøkelsen beregnet hun baby til 13+2, så fikk ny termin 30.05. Det gikk veldig fint og undersøkelsen var veldig grundig, tror jeg var der i 45 minutter. Så spør jordmor om vi vil vite kjønn:smiley-ashamed004 hadde ikke våget å nevne det med ett ord da jeg vet formålet med denne undersøkelsen. Men ut i fra bildene tyder det på at vi venter gutt. Vi fikk mange bilder printet ut, så var det videre for blodprøve til NIPT. Fikk også time for OUL :Heartred

Jeg var i går og det var helt fantastisk! Ultralyden varte i over 20 minutter fordi jeg var den siste pasienten så jordmor hadde god tid, det føltes helt fantastisk å få tilbringe så mye tid med lille gullet i magen. Altså helt perfekt ut, alle organer var som de skulle den lille bevegde seg hele økten. Gleder meg bare til ordinær ultralyd nå i starten av januar❤️ Måtte ikke skrive under på noe skjema da, så ingen erfaring med det.

Hei! Jeg var på torsdag, var da 12+4. Gikk veldig fint! Måtte skrive under på et samtykkeskjema da jeg kom inn, så startet vi raskt ultralyden. Hun gjorde masse mål og utelukket i første omgang det de screener for. Hun målte ultralyd-termin, så jeg ble satt fra to dager - var da altså 12+6 på torsdag :love017 Tok en liten prat etterpå da jeg skal ha pks, så fikk jeg time til neste ultralyd i skranken utenfor. Vi prøvde å finne kjønn og jeg så en liten «penis», men hun bekreftet ingenting. Sånt kan visst endre seg da de i starten er veldig like, så lever fremdeles som om jeg ikke vet kjønn :D alt i alt en super opplevelse!

Når skal du?
Kjekt å bli satt litt fram, selv om det bare er et par dager :Heartred Så bra det ble en så fin opplevelse. Jeg har termin helt i slutten av juni, skal på ultralyd 19. desember. Da er jeg 13 uker akkurat. Spennende å ha så tett på jul, veldig hyggelig hvis alt er bra, men føles litt skummelt også.

Jeg var 12+0, var der på onsdag denne uka :happy:
Det var veldig ålreit. Lengste ultralyden jeg har hatt noen gang, tror vi var der 45 min/1 time. Veldig grundig gjennomgang.
Først gikk vi gjennom div info fra helsekortet som hun skreiv inn i systemet på pcen. Så måtte jeg skrive under på et skjema at jeg samtykket til fosterdiagnostikk (som denne ultralyden er) og at jeg var informert om det som skjer videre hvis de fant avvik.
Så var det ultralyd. Hun tok seg goood tid, sjekket nakke, nesebein og hjernen. Sjekka hjertelyd/frekvens. Målte fra hode til rumpe for å anslå termin. Lille bebisen vår lå først med hodet ned/ryggen til, så det eneste hun fikk sjekka da var hodet/hjernen. Men vi tok en liten pause mens hun skreiv inn mer på pcen og etterpå hadde den snudd seg riktig :joyful:
Alt var i skjønneste orden :love017
Hun sjekket også plassering av morkaken.
Vi spurte om hun kunne se kjønnet, og hun sjekka, men sa det var for tidlig. Det kunne like gjerne være det ene som det andre, er så likt på den tiden.
Og hun var tydelig på at det er egentlig ikke noe de bryr seg om, så lenge det ikke har en medisinsk betydning. Men hun ville sagt hva det var hvis hun klarte å se.
Så fikk vi med oss 4-5 bilder :love017

Jeg var 12+0, var der på onsdag denne uka :happy:
Det var veldig ålreit. Lengste ultralyden jeg har hatt noen gang, tror vi var der 45 min/1 time. Veldig grundig gjennomgang.
Først gikk vi gjennom div info fra helsekortet som hun skreiv inn i systemet på pcen. Så måtte jeg skrive under på et skjema at jeg samtykket til fosterdiagnostikk (som denne ultralyden er) og at jeg var informert om det som skjer videre hvis de fant avvik.
Så var det ultralyd. Hun tok seg goood tid, sjekket nakke, nesebein og hjernen. Sjekka hjertelyd/frekvens. Målte fra hode til rumpe for å anslå termin. Lille bebisen vår lå først med hodet ned/ryggen til, så det eneste hun fikk sjekka da var hodet/hjernen. Men vi tok en liten pause mens hun skreiv inn mer på pcen og etterpå hadde den snudd seg riktig :joyful:
Alt var i skjønneste orden :love017
Hun sjekket også plassering av morkaken.
Vi spurte om hun kunne se kjønnet, og hun sjekka, men sa det var for tidlig. Det kunne like gjerne være det ene som det andre, er så likt på den tiden.
Og hun var tydelig på at det er egentlig ikke noe de bryr seg om, så lenge det ikke har en medisinsk betydning. Men hun ville sagt hva det var hvis hun klarte å se.
Så fikk vi med oss 4-5 bilder :love017
Så kjekt :Heartred Skjønner at kjønnet ikke er det viktigste altså! Men bare spennende å høre om de kan se noe så tidlig. Er mer redd for at det er noe i veien enn jeg tenker på kjønn, så det er absolutt ikke prioritet nr 1 :)

Så kjekt :Heartred Skjønner at kjønnet ikke er det viktigste altså! Men bare spennende å høre om de kan se noe så tidlig. Er mer redd for at det er noe i veien enn jeg tenker på kjønn, så det er absolutt ikke prioritet nr 1 :)
Samme her :happy:
Er gøy å få vite da :joyful: Kanskje du er heldig at det syns når du skal på OTUL :happy:
Jeg får bare smøre meg med tålmodighet til OUL i januar :smiley-ashamed004

Back
Topp