OTUL og OUL

Daisybloom

Elsker forumet
Assistert-jentene
Sommerfuglene
Hei dere!

Noen som har begynt å få henvisninger? Hvilke tidspunkt har dere fått for offentlig tidlig ultralyd (OTUL) og offentlig ultralyd (OUL)?

Jeg fikk henvisning idag!

OTUL når jeg er 12+4, som jeg synes er litt sent- men det får vel gå.

OUL er ikke før jeg er 19+3, og jeg hadde virkelig håpet før.

Men det lukter nok en privat UL mellom de to. En venninne mistet i uke 18, og det sitter litt hardt i merker jeg… Da hadde nok bebis vært stille en liten stund allerede… Jeg tenker nok at jeg setter opp en UL rundt uke 16..

Jeg har ikke blitt henvist enda. Har første time til jordmor 22.juli (7+2), men har bestilt en UL til 6+3 også skal jeg på UL hos Spiren når jeg er 9+2 da det var der jeg gjorde innsett :Heartred Jeg er så spent! Blir vel henvist på første jordmorkontroll?

Har ikke kontaktet jm eller lege enda, jeg, så blir nok ikke henvist riktig enda. Men, 12+4 er nå innafor mtp TUL. :)

Jeg har ikke blitt henvist enda. Har første time til jordmor 22.juli (7+2), men har bestilt en UL til 6+3 også skal jeg på UL hos Spiren når jeg er 9+2 da det var der jeg gjorde innsett :Heartred Jeg er så spent! Blir vel henvist på første jordmorkontroll?
Det gjør du sikkert! :happy119 Jeg skal også på UL to ganger før OTUL, en når jeg er 6+0 og en når jeg er 8+4 hos IVF klinikken.

Har ikke kontaktet jm eller lege enda, jeg, så blir nok ikke henvist riktig enda. Men, 12+4 er nå innafor mtp TUL. :)
Å, jada- absolutt innafor. Bare at jeg gjerne ville ha det så tidlig som mulig (både fordi jeg gruer meg til den UL’en OG fordi det passer bedre med tanke på jobb om det skulle vært uken før). Men, men…

Å, jada- absolutt innafor. Bare at jeg gjerne ville ha det så tidlig som mulig (både fordi jeg gruer meg til den UL’en OG fordi det passer bedre med tanke på jobb om det skulle vært uken før). Men, men…
Sjeldent noen får i uke 11, føler jeg. Er vel helst i uke 12 og 13 :dead:

Sjeldent noen får i uke 11, føler jeg. Er vel helst i uke 12 og 13 :dead:
Ja, jeg har også sett det sjeldent. 12+0 hadde vært perfekt! Det hadde vært fredagen uken før, og passet veldig godt med tanke på jobben. Men… det er ikke krise med 12+4 heller, altså…

Jeg fikk henvisning idag!

OTUL når jeg er 12+4, som jeg synes er litt sent- men det får vel gå.

OUL er ikke før jeg er 19+3, og jeg hadde virkelig håpet før.

Men det lukter nok en privat UL mellom de to. En venninne mistet i uke 18, og det sitter litt hardt i merker jeg… Da hadde nok bebis vært stille en liten stund allerede… Jeg tenker nok at jeg setter opp en UL rundt uke 16..
Hurra til at du har fått timer, da er du ett skritt nærmere :love7 Trykket hjerte på innlegget før jeg leste at venninna di hadde mistet så sent, det må være veldig fælt :sad010

Jeg har UL med ivf-klinikken når jeg er 7+6. Også har vi booket en privat en når jeg er 9+6. Synes det ble litt lenge å vente helt til TUL :p

Jeg fikk vite tidspunkt nå denne uken, så det blir OTUL når jeg er 12+1 og OUL når jeg er 18+0 og kjenner det er helt greie tidspunkter

Jeg skal til vikarlege 7+6,1 august, satser på å blu henvist da. Men legesenter har egebtlig ultralyd, som min faste lege brukte sist graviditet. Håper vikarlegen har fått opplæring :)

Jeg skal til vikarlege 7+6,1 august, satser på å blu henvist da. Men legesenter har egebtlig ultralyd, som min faste lege brukte sist graviditet. Håper vikarlegen har fått opplæring :)
Hadde fastlegen min hatt ultralyd, så hadde han jaggu fått alle svangerskapskontrollene mine.. :p :p

Har første time i første uka i august, så får ikke henvisninger før det. Kommer til å ta minst en privat ultralyd før tidlig OUL.

Har time til jordmor når jeg er 9+3, og da ordner hun med henvisningene som skal til på den timen. Fortsatt 4 uker til første time! Om jeg er så heldig å komme meg sålangt :smiley-angelic001 :Heartpink men tidlig ultralyd privat tar jeg 6+0, i håp om å se noe før jeg drar på ferie.

Jeg fikk brev i går om at jeg får time til OTUL mellom uke 12 og 14, men det kommer i et eget brev senere. Og så står det at de har stor pågang så jeg må forvente å få time på kort varsel som kan være vanskelig å flytte :think005
Uke 12-14 er i alle fall de 3 første ukene i september for meg og da er ferien over, så jeg kan komme på dagen om så :happy:

Jeg fikk brev i går om at jeg får time til OTUL mellom uke 12 og 14, men det kommer i et eget brev senere. Og så står det at de har stor pågang så jeg må forvente å få time på kort varsel som kan være vanskelig å flytte :think005
Uke 12-14 er i alle fall de 3 første ukene i september for meg og da er ferien over, så jeg kan komme på dagen om så :happy:
Oi! Ja, jeg har en følelse av at det blir litt ekstra trykk på UL etter sommeren. Mange med februar-termin som har fått sene UL’er og da blir jo alt litt forskjøvet :smiley-ashamed004

Back
Topp