Otrivin

MinCariño

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Flere som var Otrivin brukere her? Har stoppet når eg tok positiv test. Men er så tett i nesen..bruker saltvann, men det er jo ingen vits! Kjøpte saltvann med mentol, håpte den skulle være sterkere, men nei.. Hvorfor er Otrivin sin med mentol helt sykt sterk mentol i, mens i denne kan en ikke kjenne litt mentol engang.! Blææ..tett i nesen, får ikke sove..noen med råd?
 
Jeg bruker Rhinox :-) fungerer like bra som otrivin. Vet ikke om du får den m mentol da, har aldri likt de m mentol.

Er det foresten en svangerskapsplage å være tett i nesa? Sliter skikkelig m det denne gangen men merket ikke noe tiø det når jeg gikk m gutta. Nå bruker jeg nesespray flere ganger om dagen og har gjort det siden litt før positiv test
 
Ja det skjer noe med slimhinnene :)

Jeg ble "avhengig" av nesespray når jeg gikk ned nr 2, så nesespray er en fast følgesvenn, også nå ;)
 
Ja det skjer noe med slimhinnene :)

Jeg ble "avhengig" av nesespray når jeg gikk ned nr 2, så nesespray er en fast følgesvenn, også nå ;)
Visste ikke at det var et symptom. Brukt Otrivin siden 15 års alderen så er alltid tett i nesen.. Men fint å vite:)
 
Fikk også beskjed på apoteket at det kun er saltvann man kan bruke som gravid, men leste her at jeg kunne bruke Rhinox. Så da lærte jeg bort noe til henne også ;-)
 
Leste på Trygg Mammamedisin at man kan bruke vanlig nesespray, men at man skal gjøre det så lite som mulig, og aldri mer enn 10 dager i strekk og med to ukers pause mellom hver periode på 10 dager.
https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=31
Jeg har foreløpig klart meg med kun saltvann, men har hørt at man gjerne blir veldig tett utover i svangerskapet. Så da må jeg nok bruke det litt for å få sove om natten.
 
Jeg bruker Rhinox :) fungerer like bra som otrivin. Vet ikke om du får den m mentol da, har aldri likt de m mentol.

Er det foresten en svangerskapsplage å være tett i nesa? Sliter skikkelig m det denne gangen men merket ikke noe tiø det når jeg gikk m gutta. Nå bruker jeg nesespray flere ganger om dagen og har gjort det siden litt før positiv test

Jeg har hørt fra venninner, at mange av dem var tett i nesa under svangerskapet, så regner med at det er en svangerskapsplage, ja.:depressed: Har kjøpt Rhinox i dag, siden jeg skal bort noen netter, og er redd for å ikke få sove.
 
Jeg har hørt fra venninner, at mange av dem var tett i nesa under svangerskapet, så regner med at det er en svangerskapsplage, ja.:depressed: Har kjøpt Rhinox i dag, siden jeg skal bort noen netter, og er redd for å ikke få sove.
Kjøpte rhinox forrige uke, og til tross for at det KUN ER otrivin mentol som funker ellers, synes jeg rhinox er superbra! Nesa holder seg åpen myyyeee lenger nå (opp mot 12-14 timer mot knappe 6 på otrivin)!! :)
 
Kan bruke nesespray så lenge det ikke overskrider daglig anbefalt dose. Grunnen til det er at midlene i nesespray får blodårene i nesen til å trekke seg sammen, derfor kan de trekkes sammen andre steder i kroppen også (livmoren), selv om det ikke finnes noe forskning som viser at det faktisk skjer. Er derfor anbefalt å bruke nesespray med måte.
 
Last edited:
Back
Topp