Otrivin nesespray

Bolle3

Flørter med forumet
Er så potta tett, og var nødt til å ta ein dose med otrivin nesespray i natt for å sove.... ser i pakningsvedlegget at gravide ikke skal bruke denne, men var heilt nødt for å få puste.... Leser andre steder at det er heilt i orden og bruke otrivin, så blir litt forvirret. Har dåke brukt denne?

Den går fint, innenfor anbefalt dosering.

Brukte den et par mnd i starten fordi jeg var så tett. Ifølge legen var det Ok :)

Jeg har brukt den både i dette svangerskapet og forrige. Sliter med tett nese om kvelden når jeg er gravid og sover ikke ordentlig uten å få puste ordentlig.

Jeg bruker kun saltvann [emoji4] ikke helt samme "futten", men tar heller å bruker litt mer og flere ganger pr dag [emoji5]

Nesespray med virkestoffer inneholder det samme uansett. Brukt det med de to andre mine og ingen av de har blitt skada. Jeg har t.o.m tatt medisiner som det står
"anbefales ikke av gravide" i samråd med lege pga veldig stygg hoste med begge to. Gikk fint.

Jeg er kronisk tett og bruker otrivin og en kortisonspray hver dag! Skal på sjekk til ØNH snart, men legen reagerte kun på otrivin bruken min pga "avhengigheten" ved den og ikke pga at det kan skade mageboer

Jeg bruker otrivin hver kveld. Det er det eller helt vakum i nesen. Dette er fjerde gang jeg er gravid og tettheten gir seg med en gang etter fødsel:)

Er det forskjell på den vanlige og den med menthol? Syns den med menthol funker best, men er livredd for å bruke den:/

Haha. Sånn er jeg og. Også har jeg høyt trykk i hodet i tillegg, så her får jeg helt hetta om jeg ikke har nesespray!

Kan dessverre ikke skylde på noe trykk i hodet. Men min kropp fungerer ikke når den må skaffe oksygen igjennom munnen[emoji23][emoji23][emoji23][emoji85]

Er avhengig jeg. Har vært det i mange år. Og ingen av mine barn har tatt noen skade av det:) jeg får rett og slett ikke sove hvis jeg er tett.

Back
Topp