Otrivin nesespray og gravid..??

Enhjørning!

Gift med forumet
Juliknøttene 2022
Noen som vet om man kan bruke Otrivin nesespray når enn er gravid??
Hvis ikke..er det noe annet enn kan bruke som virker mot tett nese??

Her er hva man mener om OTRIVIN http://www.youtube.com/watch?v=bUvY1VAf3Yw

kan du ikke bare bruke vanlig nesespray? saltvanns spray? ellernoe

Du KAN, men er anbefalt å heller bruke saltvannspray...

Du kan bruke Mirwana tenker jeg, det er saltvannsspray

Står i felleskatalogen at man ikke skal bruke den, med mindre det er strengt nødvendig.

Det er nok ikke anbefalt, men jeg var avhengig under hele svangerskapet [8|]
Ikke bra, jeg vet det, men slet veldig med søvn fra før av og tett nese hjalp ikke akkurat.

Og ja, jeg prøvde alle andre metoder og sprayer, men kun Zymelin eller Otrivin som hjalp.

Jeg var simpelthen nødt å bruke Otrivin i svangerskapet i slutten. Spurte legen min og han sa det var i orden, men ikke mer enn 3 ganger om dagen og ikke mer enn 10 dager sammenhengende. Det er ikke bevit at nesesprayen minsker blodsirkulasjonen i morkaka, men det er heller ikke motbevist. Derfor er det anbefalt at man bruker Otrivin med forsiktighet.

ORIGINAL: maltesers

Du kan bruke Mirwana tenker jeg, det er saltvannsspray

Heh, ja, men salvann inneholder det samme som snør, og da blir man åpen i nesen i 10sek før det er verre enn det var før man spraya.

Jeg var nødt til å bruke Otrivin i slutten av siste svangerskap, for jeg var dønn tett i nesa, og slet dermed med å spise.
Men jeg klarte meg veldig fint med Otrivin for barn, som inneholder mye mindre av virkestoffet enn i den for voksne. Kanskje greit å prøve den først? [:)]

Graviditet/Amming: Preparatet kan brukes under graviditet og amming i terapeutiske doser.

Dette står i felleskatalogen om Rhinox :-)

ORIGINAL: Nozy Rosie

Jeg var nødt til å bruke Otrivin i slutten av siste svangerskap, for jeg var dønn tett i nesa, og slet dermed med å spise.
Men jeg klarte meg veldig fint med Otrivin for barn, som inneholder mye mindre av virkestoffet enn i den for voksne. Kanskje greit å prøve den først? [:)]

Jeg og brukte denne da jeg ble forkjøla på slutten av graviditeten. Funka fint den[:D]

Jeg brukte otrivin under hele svangerskapet. Spurte om det var noe som var bedre enn det å bruke under graviditet, men fikk beskjed om at alle var så og si like, og at det var saltvannsoppløsning jeg burde bruke. Men asså, det funka jo ikke i det heeele tatt. Så fort ungen var ute, trengte jeg ikke nesespray lenger[8D]

Jeg brukte Zymelin under svangerskapet, står i pakingsvedlegget at det er greit å bruke. Jeg var nesten konstant forkjølt under svangerskapet denne gangen, grunnet storebror som går i barnehagen, og spesielt i sommer da jeg var helt sylta, tror aldri jeg har vært så forkjølet før. Jeg må få åpnet opp nesa ellers får jeg bihulebetennelse og/eller migrene og migrene er ikke noe særlig når man er gravid siden man ikke kan ta medisinen sin da.

Jammen ikke greit å vite hva man skal gjøre bestandig som gravid...hehe[:)] Brukte den en gang istad for måtte få åpna men da skal jeg prøve ut dette saltvannsgreiene eller eventuelt otrivin for barn isteden i morra[:)]

Jeg måtte egentlig ha otrivin.. men valgte å klare meg uten.. sov dårlig ja, men..

ORIGINAL: ¤toby¤

Graviditet/Amming: Preparatet kan brukes under graviditet og amming i terapeutiske doser. Dette står i felleskatalogen om Rhinox :-)  

Rhinox inneholder andre virkestoffer enn otrivin.

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: ¤toby¤

Graviditet/Amming: Preparatet kan brukes under graviditet og amming i terapeutiske doser. Dette står i felleskatalogen om Rhinox :-)  

Rhinox inneholder andre virkestoffer enn otrivin.

Zymelin er og "lovlig" [:D][:D]

ORIGINAL: Enhjørning!

Noen som vet om man kan bruke Otrivin nesespray når enn er gravid??
Hvis ikke..er det noe annet enn kan bruke som virker mot tett nese??

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/O/Otrivin...Novartis_562512/index.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0
"Graviditet
Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet."

Back
Topp