Otrivin menthol

Juliete

Forumet er livet
Mailykke 2018
Hei!
Har blitt pottetett og forkjøla. Har kun den med menthol her hjemme.
Noen som vet om en kan bruke det i svangerskapet?
Eller hvilken vi kan bruke?

Jeg har brukt den to ggr, men det står i pakningsvedlegget at man skal rådføre seg med lege først. Men som deg så hadde jeg ikke anna der og da..
Ifølge legen min så er ofte grunnen til at de skriver at man ikke skal bruke det ved graviditet at det ikke er noen som har testa om det har noen innvirkning på fosteret..

Tror moderat bruk skal gå helt fint![emoji4] jeg ble selv avhengig av nesespray i forige svangerskap så nå tør jeg ikke bruke annet en saltvann. Det har ikke samme effekt syns jeg[emoji53]

Ser du har fått noen svar, men dytter litt på denne så kanskje flere svar kan tikke inn. Om ikke annet ønsker jeg deg riktig god bedring! :)

Tror moderat bruk skal gå helt fint![emoji4] jeg ble selv avhengig av nesespray i forige svangerskap så nå tør jeg ikke bruke annet en saltvann. Det har ikke samme effekt syns jeg[emoji53]

Hører mange blir avhengig. Men skjer det med meg blir jeg sjokkert.. Er faktisk noe av det verste jeg vet:sorry:

Moderat bruk fungerer fint! Jeg har selv brukt det en stund nå pga jeg er konstant tett i nesen.

Jeg brukte Otrivin x 3 per dag fra tredje måned forrige svangerskap, og måtte begynne ved samme tidspunkt i dette svangerskapet. Regner med at jeg må bruke det hele veien ut denne gangen også. Min fastlege sa at det var helt ok. Jeg brukte 3 uker på nedtrappingen etter fødsel sist, og etter det var ikke behovet der lenger.

Jeg ble dritforkjøla for 2 uker siden. Bruker aldri otrivin om det ikke er helt krise, men det var det altså nå og jeg sendte mannen på apoteket. Han kom hjem med saltvannsspray fordi hun på apoteket ikke ville selge otrivin til ei som var gravid... o_O

Er tydeligvis delte meninger om bruk av otrivin i svangerskapet, men etter å ha lest mye virker det som at flertallet mener det er helt greit. Slimhinnene er jo gjerne hovne og sensitive, så at vi gravide er tette i nesa må vi nok bare leve med. Men ved en skikkelig forkjølelse så må det jo være mye bedre å bruke litt nesespray enn å dra på seg en bihulebetennelse i tillegg...!

Hører mange blir avhengig. Men skjer det med meg blir jeg sjokkert.. Er faktisk noe av det verste jeg vet:sorry:

Jeg tok aldri nesespray før, for jeg syns det var så ekkelt[emoji28] ble helt desperat i forige svangerskap og poff så var jeg avhengig[emoji86]

Jeg ble dritforkjøla for 2 uker siden. Bruker aldri otrivin om det ikke er helt krise, men det var det altså nå og jeg sendte mannen på apoteket. Han kom hjem med saltvannsspray fordi hun på apoteket ikke ville selge otrivin til ei som var gravid... o_O

Er tydeligvis delte meninger om bruk av otrivin i svangerskapet, men etter å ha lest mye virker det som at flertallet mener det er helt greit. Slimhinnene er jo gjerne hovne og sensitive, så at vi gravide er tette i nesa må vi nok bare leve med. Men ved en skikkelig forkjølelse så må det jo være mye bedre å bruke litt nesespray enn å dra på seg en bihulebetennelse i tillegg...!

Tok en spray ihvert nesebor igår før jeg la meg.
Når jeg var på apoteket idag anbefalte de IKKE otrivin til gravide, så fikk en annen sort og saltvannspray.
Håper det hjelper på, da bihulebetennelse er noe jeg pleier å få ved kraftig forkjølelse...

Tok en spray ihvert nesebor igår før jeg la meg.
Når jeg var på apoteket idag anbefalte de IKKE otrivin til gravide, så fikk en annen sort og saltvannspray.
Håper det hjelper på, da bihulebetennelse er noe jeg pleier å få ved kraftig forkjølelse...

Hvilken annen enn saltvannsspray var det du fikk?

Nei, huff.. noen mener jo saltvann funker, men det gjorde det ikke for meg. Nå brukte jeg vel bare otrivin 4-5 ganger for å sove og løsne opp når det var som verst, selv om forkjølelsen satt i 2 uker. Har fått helt skrekken for nesespray etter at jeg var sammen med en som var avhengig av svineriet :dead:

Har brukt otrivin for barn en uke nå. Minst mulig- 1-2 ganger i døgnet sammen med denne satvannpatronen med ekstra trykk. Ble kvitt bihule og pannehulebetennelse på 3 dager!

Jeg hadde bihulebetennelse i uke 11/12. Legen sa at vanlig nesespray gikk bra så lenge jeg ikke brukte det mer enn anbefalt. På apoteket derimot steilet hun nesten når hun hørte at jeg er gravid og ville kjøpe Otrivin. Hun anbefalte heller Rhinox for barn, den er mer gravidvennlig. I tillegg anbefalte hun saltvannsspray, Miwana har en som er litt sterkere blanding enn andre saltvannssprayer og er helt trygg å bruke i ubegrenset mengde.

Til tørre og tette slimhinner som følge av svangerskap og ikke forkjølelse anbefalte legen en langtidsvirkende nesespray som vanligvis gis mot snue etc, men som også er helt trygg å bruke for gravide. Denne heter Mometasone Sandoz og kan fås på blåresept [emoji4]

Back
Topp