OT: Anbefal meg en vin

Leontodon

Forumet er livet
VIP
Ja, tittelen sier vel sitt.

Jeg tror kanskje jeg skulle forsøke meg på litt slikt når ungene er hos eksen, men jeg er helt newbie på det området.

Har funnet en hvitvin jeg klarer å kose meg med, det er Riesling Cabinett.

Kan du anbefale meg en vin, rød eller hvit, og gjerne også fortelle hva den passer til.

Jeg drikker stortsett riesling jeg også :p

riesling e ganske milde i smag viss du ikkje e så vant me vin :)
går mest i riesling her ao for tiå :)
fått 2 nye favoritta:
schmetterling riesling
hexander trocken riesling
magisk når di e kalde :D :D :D
så e d enn rødvin og så e ganske goe :)
el copero vino tinto :) best romtemperert :)

Bring it on hehe, skal notere på mandag.

Hvis det er andre drikker dere mener man bør ha i et avlåst barskap så kom med tips.

Prosecco ! Alt :) Aller best med en frizante ;)

Hey! Det er ikke vin? :p
Jeg tar imot tips av annet slag også :)

Håper ikke dette oppfattes som at jeg har planlagt å hive meg på flaska i nær fremtid, men hadde jo vært litt kjekt å kunne servert vin til maten f.eks uten å være helt på bærtur i forhold til hva som passer til hva og faktisk klare å få ned litt jeg også hehe.

Joda, kan grunnregelen om at rødt skal til rødt kjøtt og hvitt til hvitt kjøtt og fisk, men trenger å lære mer likevell :p

Jeg tar imot tips av annet slag også :)

Håper ikke dette oppfattes som at jeg har planlagt å hive meg på flaska i nær fremtid, men hadde jo vært litt kjekt å kunne servert vin til maten f.eks uten å være helt på bærtur i forhold til hva som passer til hva og faktisk klare å få ned litt jeg også hehe.

Joda, kan grunnregelen om at rødt skal til rødt kjøtt og hvitt til hvitt kjøtt og fisk, men trenger å lære mer likevell :p
tror kje nogen oppfatte d som d nei :) allti greit å få tips på sånne ting :) allti godt me ett glas vin t maden, eg pleie møje spør på pole k så kan passa :) så komme dei somregel me goe tips :) å ikkje minst d e kje den dyraste vinen hlr di anbefale :D d har imponert mg fleire gånge :)

Dr er en god hvit vin. Tok et glass i kveld for å feire.

Hvis du går på polet er de også veldig flinke der til å anbefale :) jeg gjorde det til bryllupet vårt :)

Hvis du går på polet er de også veldig flinke der til å anbefale :) jeg gjorde det til bryllupet vårt :)

Joda, men hadde vært kjekt med litt inside informasjon fra andre også ;) Jeg er helt grønn i det hele og store og har ikke så mye som ei pils stående i hus :p

Kakao med minttu! ! Det smaker after eight, og er driiiiiitgodt :D

Forøvrig er jeg glad i riesling av alle typer, og mateus :) :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Suger til meg deres kunnskap :)

Hvis jeg skulle være kjip da, og servere noe så usselt som en salat av noe slag, kan jeg servere vin til da? Og i tilfelle hvilken?

Back
Topp