Osteopat, kiropraktor eller fysio ?

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Poster her i håp om å få endel respons.

Gravid uke 14+4 bekkensmerter har virkelig tatt seg opp igjen kjent på det i en varierende grad siden uke 5 (var også veldig plaget sist svangerskap med både låsning og løsning igjennom hele svangerskapet)

Ønsker å forsøke å stå i jobb så lenge som mulig og har kommet i gang med litt kiropraktor behandling så langt å fått fikset opp litt låsninger (betalt privat = dyrt) men har nå fått aktivert behandlingsforsikribgen jeg har via arbeidsgiver.

Den kiropraktoren jeg allerede benytter dekkes ikke av forsikringen (veldig surt siden han er spesialisert i svangerskap og gjør endel mer enn bare knekker opp, eks punktbehandling, akupunktur etc)

Har fått valg om et par ulike kiropraktorer, en osteopat eller fysio og aner ikke hva som er lurt å velge for nest suksessfull behandling,

hva et deres erfaring med bekkenløsning/låsning og behandling? Hva funket og gjorde at du sto i jobb lenger?

Tror viktigste er en behandler med peiling på svangerskap.. men av egen erfaring: fysio er kun godt for å redusere forverring eller så. Eneste de kunne gjøre for meg var egentlig å si "bruk bekkenbelte, og gå til svangerskapet er over". Omtrent.

Osteopat FIKSET problemet mitt. Jeg gikk bra å ikke kunne gå ut med hunden på det verste, til å kunne gå smertefritt rundt omkring. Hadde en god dose nålebehandling i setemuskulaturen og noe trykkpunkter. Dyrt som bare pokker, men det hjalp. :p

Back
Topp