Ostekake

ORIGINAL: Snickers

Jeg kjøpte for ikke så lenge siden en utgave av Norsk Ukeblad, fordi det hang sånn ostekakebilag utenpå! DER var det ostekaker i fleng! Hhihii!

Jeg har en som er kjempegod, litt syrlig, og istedenfor naturellost, brukes den tine osten, kremost mandarin og ananas ;-)(?) Knallgod ;-)

Den osten bruke æ også. [:D]

hvis dere har lyst å prøve noe nytt så kan jeg skrive ned oppskrift på tysk ostekake. Den lages med kesam

ORIGINAL: addi

hvis dere har lyst å prøve noe nytt så kan jeg skrive ned oppskrift på tysk ostekake. Den lages med kesam

Ja takk[:D]

klassisk tysk ostekake

bunnen:
140 g smør
70 g sukker
1 egg
250 g mel
litt salt

ostekrem:
180 sukker
1 pakk fløte
1 ss mel
7 egg
800 g Kesam
1 ts vanillesukker

blant smør, sukker, egg, salt og mel til en kakebunn og sett den i kjøleskapet og la den hvile ca 30 min. Etter hviletiden fylles den i en 26 cm form. Både bunnen og siden av kakeformen skal være dekket med deigen.

vips eggplomme og sukkern inntil sukkern har løst seg opp. Så tilsetter man kesam, mel, vanillesukker og fløte og rører til alt er godt blandet.

Vips eggehvit til den er stiv og bland den forskikktig med ostekremen. Etter det fylles ostekremen i kakeformen.

Stek kaken på 175 grader i ca 75 minutter
Etter en halv times steketid bør man deke kaken med aluminiumfolie og man bør stikke noen hull i folien.

Kaken må være helt avkjølt før man kan skjere den opp!

Takker pent for alle oppskriftene![:D][:D][:D]

Kommer til å lage ostekaker til den store gullmedaljen her, må jo prøve ut litt nå[;)]

Back
Topp