Ostekake

linko

Forumet er livet
Ble inspirert av tråden til Bambling.  Jeg tenkte å lage ostekake til bursdagen til Emma. Problemet er at jeg aldri har laget ostekake. Så er det noen som har en god og enkel oppskrift? Og jeg må ha det inn med teskje, er ikke noen mesterbaker.[&:]

Har skrevet oppskrift lenger ned på siden, får alltid skryt av denne kaka[;)]

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=21079023&mpage=1&key=�

Tusen takk for svar jenter[:)]
Får prøve meg på noen av de her.

Men lolodi skal citrongeleen blandes i røren?

Bland philadelphiaost, creme fraiche, melis og vaniljesukker til en jevn røre. Ha i den avkjølte geléen. Pisk kremfløte til krem og bland det i røren.

Hell røren over kjeksbunnen og sett i kjøleskap til den har stivet (ca 2 timer).

Bland jordbærgelépulveret med 3/4 av vannmengden som står på pakka. Avkjøles, men må ikke stivne.

ORIGINAL: Lolodi

ORIGINAL: linko

Tusen takk for svar jenter[:)]
Får prøve meg på noen av de her.

Men lolodi skal citrongeleen blandes i røren?

Bland philadelphiaost, creme fraiche, melis og vaniljesukker til en jevn røre. Ha i den avkjølte geléen. Pisk kremfløte til krem og bland det i røren.

Hell røren over kjeksbunnen og sett i kjøleskap til den har stivet (ca 2 timer).

Bland jordbærgelépulveret med 3/4 av vannmengden som står på pakka. Avkjøles, men må ikke stivne.

Ja, både sitrongeléen og kremen skal blandes i røren [:)]

Jeg er som sagt elendig på kjøkkenet. Så for meg at det bare ville bli en ekkel guffe[:D]  Men skal forsøke meg på den en dag, likte at det var to geletyper og jordbær i gelen på toppen. Men høres ikke lovende ut for slankekuren min da, så får vel ta en bit og sende kaka videre til broren min[:D]

Denne er kjempegrei å lage noen dager på forhånd, for den ligger bare i frysen. Og så er den kjempegod[:D]

1 boks digestive-kjeks
100 g smeltet smør
1 pk kremfløte
2 pk philadelphia-ost
4 dl melis

Knus kjeksene, bland i smøret. Ha i en rund form og sett i kjøleskapet en time. Bland fløten til krem, ha i osten og melisen. Bland godt med mixmaster. Hell over kjeksbunnen og putt i frysen over natta.

VOILA[:D]

Kjøp den ostekaka som de har i butikken. Kjempegod og veldig enkel å lage. Det eneste du trenger i tillegg er gele til topp.

Back
Topp